AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:57 #61 Del Skrevet mandag kl 21:57 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hva er kravene dine da? Min første leilighet var en sliten 1-roms på sagene. Kun jeg ville ha den. Solgte med 2 mill fortjeneste etter noen år. Anonymkode: 2177f...14f Haha herregud. Ser du ikke dobbeltmoralen i det du selv skriver? På noen få år har altså prisen for en sånn leilighet doblet seg, og likevel insinuerer du at ts ikke kommer inn på boligmarkedet pga. for høye krav. Hjelpes. Anonymkode: 72edf...54b 9 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:00 #62 Del Skrevet mandag kl 22:00 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Alle kan ikke bo i Oslo. Unge mennesker som skal etablere seg må innse at det går an å bo andre steder enn i hovedstaden. Anonymkode: f4c1b...d0f Oslo trenger unge folk i lavlønte jobber. Anonymkode: 96ea8...081 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:11 #63 Del Skrevet mandag kl 22:11 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei, de ønsker å kjøpe seg 30 kvadratmeter på Lambertseter. Selv dét er utenfor rekkevidden til folk med lav til normal lønn nå. Anonymkode: 96ea8...081 Litt lenger sør på Prinsdal så får du 63m^2 for 2.5 mill (55+) https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=380795560 Anonymkode: b4e2f...200 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:13 #64 Del Skrevet mandag kl 22:13 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Litt lenger sør på Prinsdal så får du 63m^2 for 2.5 mill (55+) https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=380795560 Anonymkode: b4e2f...200 En leilighet for 55+ er jo et totalt irrelevant eksempel som ikke sier noe om de faktiske boligprisene! Anonymkode: 72edf...54b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:19 #65 Del Skrevet mandag kl 22:19 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Oslo trenger unge folk i lavlønte jobber. Anonymkode: 96ea8...081 Alle andre steder trenger arbeidskraft. Lavtlønnede gidder som oftest ikke bo i Oslo, men mindre de er derfra. Anonymkode: 10288...6f1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:20 #66 Del Skrevet mandag kl 22:20 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): En leilighet for 55+ er jo et totalt irrelevant eksempel som ikke sier noe om de faktiske boligprisene! Anonymkode: 72edf...54b Det er en faktisk boligpris. Boligprisene er ikke skyhøye overalt. Ingen vits i å klage på boligpriser hvis man ikke gidder å være fleksibel. Her jeg bor er det masse billige hus og leiligheter. Men folk vil jo ikke bo her fordi de vil bo i større byer. Der er det dyrt. Anonymkode: 10288...6f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:22 #67 Del Skrevet mandag kl 22:22 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er en faktisk boligpris. Boligprisene er ikke skyhøye overalt. Ingen vits i å klage på boligpriser hvis man ikke gidder å være fleksibel. Her jeg bor er det masse billige hus og leiligheter. Men folk vil jo ikke bo her fordi de vil bo i større byer. Der er det dyrt. Anonymkode: 10288...6f1 En faktisk boligpris som ikke er gjeldende for en eneste ung person i Oslo og omegn. Anonymkode: 72edf...54b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:23 #68 Del Skrevet mandag kl 22:23 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er en faktisk boligpris. Boligprisene er ikke skyhøye overalt. Ingen vits i å klage på boligpriser hvis man ikke gidder å være fleksibel. Her jeg bor er det masse billige hus og leiligheter. Men folk vil jo ikke bo her fordi de vil bo i større byer. Der er det dyrt. Anonymkode: 10288...6f1 Det er jo ikke så lett å være fleksibel på egen alder da. Anonymkode: 96ea8...081 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:29 #69 Del Skrevet mandag kl 22:29 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): En leilighet for 55+ er jo et totalt irrelevant eksempel som ikke sier noe om de faktiske boligprisene! Anonymkode: 72edf...54b Ok, 65kvm, 3 mill https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=386396951 29 kvm 2.5 mill https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=386798096 Anonymkode: b4e2f...200 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunnfjording Skrevet mandag kl 22:34 #70 Del Skrevet mandag kl 22:34 (endret) 3 millioner for noe nedsarvet 2 roms kjellerleilighet piss av et dødsbo uten egenerklæring der man må legge inn 700.000-1.000.000 for å få standarden opp til et normalt nivå og fellesutgiftene er fuckings 4.000 i mnd selv om fellesgjeld bare er 79.000. Det er faktisk sykt. Endret mandag kl 22:41 av Sunnfjording 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:40 #71 Del Skrevet mandag kl 22:40 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Hva er kravene dine da? Min første leilighet var en sliten 1-roms på sagene. Kun jeg ville ha den. Solgte med 2 mill fortjeneste etter noen år. Anonymkode: 2177f...14f Dette er kravet mitt. Jeg tror mange enslige hadde blitt lykkelige om de hadde hatt råd til å kjøpe seg en liten 1-roms i Oslo. Men det er ikke så lett i dag gitt, med mindre man har en veldig grei lønn. Så det at EK-kravet er senket hjelper ikke så mye så lenge du er lavtlønnet. Selv med 2 mill i EK vil jeg ikke kunnet kjøpe en liten fise-ettroms uten hjelp, siden jeg også har studielån. Studielånet mitt er av vanlig størrelse. Glad jeg ikke vil ha barn og kan godta soverom, kjøkken og dass i ett. Anonymkode: 8532f...182 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:42 #72 Del Skrevet mandag kl 22:42 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): En faktisk boligpris som ikke er gjeldende for en eneste ung person i Oslo og omegn. Anonymkode: 72edf...54b Hvorfor skal du absolutt bo i Oslo omegn? Og jo. Det finnes boliger med ok priser i omegn. Anonymkode: 10288...6f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:44 #73 Del Skrevet mandag kl 22:44 Sunnfjording skrev (9 minutter siden): 3 millioner for noe nedsarvet 2 roms kjellerleilighet piss av et dødsbo uten egenerklæring der man må legge inn 700.000-1.000.000 for å få standarden opp til et normalt nivå og fellesutgiftene er fuckings 4.000 i mnd selv om fellesgjeld bare er 79.000. Det er faktisk sykt. De billigste leilighetene penger kan kjøpe i Oslo kommer til å være de minst attraktive. Er det overraskende? Hvor høy standard trenger du? Anonymkode: b4e2f...200 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunnfjording Skrevet mandag kl 22:50 #74 Del Skrevet mandag kl 22:50 Når jeg begynte min boligkarriere for en del år siden kostet en sånn leilighet ca en million utenfor Bergen. Da går det an å starte på stigen. Hvis en sånn dritt av en leilighet skal kreve at man har en kjempeinntekt, da er faktisk stigen trukket helt opp. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:54 #75 Del Skrevet mandag kl 22:54 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvorfor skal du absolutt bo i Oslo omegn? Og jo. Det finnes boliger med ok priser i omegn. Anonymkode: 10288...6f1 Fordi det er der jobben er. Anonymkode: 96ea8...081 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:57 #76 Del Skrevet mandag kl 22:57 AnonymBruker skrev (På 5.1.2025 den 21.19): Ikke har vi foreldre som kan hjelpe til, ingen arv, da gjelder det bare og spare og spare - jeg har til nå 350 000, men hva er det i dagens samfunn? Bare lommerusk. Prisene øker, samtidig som jeg prøver å spare. Dette føles bare fullstendig umulig, håpløst. Anonymkode: 70a87...207 Du kan nok fint få et lån med det beløpet. Jeg og samboeren min fikk lån gjennom noe som heter coo. De blir som en slags kausjonist, men lånet blir som et vablig lån. Vi hadde bare 140k i egenkapital og kjøpte enebolig til 3.5mill. Kunne strekke oss til 4mill om vi ville. Men nå vet jo ikke jeg hva du tjener osv. Men jeg ville hørt med de!😊 vi trodde også det var "umulig" å få kjøpt noe annet enn en bitteliten leilighet, og trodde vi måtte leie og spare myye lengre. Helt til vi kom over coo. Anonymkode: 88ca5...b28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:58 #77 Del Skrevet mandag kl 22:58 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fordi det er der jobben er. Anonymkode: 96ea8...081 Jobber kan man bytte. Det er jobb alle steder. Så får du velge hva som betyr mest. Eller vente til du får råd med den jobben du har. Anonymkode: 10288...6f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym 4545 Skrevet mandag kl 23:11 #78 Del Skrevet mandag kl 23:11 Sunnfjording skrev (34 minutter siden): 3 millioner for noe nedsarvet 2 roms kjellerleilighet piss av et dødsbo uten egenerklæring der man må legge inn 700.000-1.000.000 for å få standarden opp til et normalt nivå og fellesutgiftene er fuckings 4.000 i mnd selv om fellesgjeld bare er 79.000. Det er faktisk sykt. Kjellerleilighet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 23:13 #79 Del Skrevet mandag kl 23:13 Sunnfjording skrev (18 minutter siden): Når jeg begynte min boligkarriere for en del år siden kostet en sånn leilighet ca en million utenfor Bergen. Da går det an å starte på stigen. Hvis en sånn dritt av en leilighet skal kreve at man har en kjempeinntekt, da er faktisk stigen trukket helt opp. Dagens priser er syke, ja. Boligprisene i 1985, da kr.100 tilsvarte kr.293,21 i 2023 ifølge KPI. Med andre ord ville de 350.000 TS har, vært godt over 100.000 i datidens penger; for denne prisen kunne man kjøpe en grei 2-roms i Oslo uten å måtte ta opp ett øre i lån: https://www.brian.no/fp-content/attachs/tv.htm#03-01-boligpriser Anonymkode: 32cb4...f8d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 23:14 #80 Del Skrevet mandag kl 23:14 Jeg synes helt oppriktig synd på dagens unge som skal inn i dette dysfunksjonelle boligmarkedet. Folk i midten av 30 årene som fremdeles sutrer derimot... Anonymkode: bf2eb...9ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå