AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:16 #1 Del Skrevet søndag kl 20:16 Hei. Jeg prøver nå å kjøpe mindre klær av plast. Har dere noen tips til klesbutikker hvor man kan finne mange plagg i rene naturlige materialer? Som regel er det blandet inn plaststoff i de fleste klær i klesbutikker. Det vil gjøre letingen lettere hvis noen vet om butikker hvor det er lett å finne klær i rene naturlige materialer. Anonymkode: 5a2c5...fd1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:18 #2 Del Skrevet søndag kl 21:18 I de aller fleste butikker finner du både merino, lin og bomull. Det har de både på Cubus og HM feks. Anonymkode: c2a60...14d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 01:54 #3 Del Skrevet i går, 01:54 AnonymBruker skrev (4 timer siden): I de aller fleste butikker finner du både merino, lin og bomull. Det har de både på Cubus og HM feks. Anonymkode: c2a60...14d Ja men problemet er at det oftest er blandet inn plastmateriale sammen med bomull. Anonymkode: 5a2c5...fd1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:28 #4 Del Skrevet i går, 07:28 Du kan jo søke på nettbutikkene til de ulike butikkene og filtrere på 100% av det stoffet du ønsker og velge butikken nærmest deg om du ønsker å prøve plagget først. Både HM og Lindex har «finn i butikk» funksjon. Jeg har og handlet en del på Zalando, der jeg har filtrert utvalget på hvilket materiale jeg ønsker. Anonymkode: 3d6c8...7c2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet i går, 07:50 #5 Del Skrevet i går, 07:50 Janus har 100% ull Gudrun Sjøden har mye naturlige stoffer, men noe har lycra og Det meste av Pierre Robert Det mete hos Oleana 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 22 timer siden #6 Del Skrevet 22 timer siden Vet ikke butikker, men merker. Ella og il har klær i ren lin, kan kjøpes på flere norske nettbutikker. Ellers er jo viskose et plantemateriale som puster, men kanskje ikke det mest miljøvennlige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #7 Del Skrevet 21 timer siden Bacteria skrev (28 minutter siden): Vet ikke butikker, men merker. Ella og il har klær i ren lin, kan kjøpes på flere norske nettbutikker. Ellers er jo viskose et plantemateriale som puster, men kanskje ikke det mest miljøvennlige. Hvorfor er ikke viskose så miljøvennlig? Det er jo laget av bambus? Anonymkode: 5a2c5...fd1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #8 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du kan jo søke på nettbutikkene til de ulike butikkene og filtrere på 100% av det stoffet du ønsker og velge butikken nærmest deg om du ønsker å prøve plagget først. Både HM og Lindex har «finn i butikk» funksjon. Jeg har og handlet en del på Zalando, der jeg har filtrert utvalget på hvilket materiale jeg ønsker. Anonymkode: 3d6c8...7c2 God idé Anonymkode: 5a2c5...fd1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 21 timer siden #9 Del Skrevet 21 timer siden Everlane. Det er stort sett kun ytterplaggene som inneholder eller er laget av syntetisk materiale. Jeg fant èn gensermodell (plush cotton) som inneholdt 24% resirkulert nylon og litt elastan, ellers er resten i naturmateriale. Evelane er VOEC-registrert, slik at prisene du ser, er inkludert toll. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mangolassie Skrevet 21 timer siden #10 Del Skrevet 21 timer siden Min erfaring er at mange (kjede-/fast fashion-)butikker har noen plagg med naturlige materialer, og mest med plastblandinger. Jeg har landet på å kjøpe noe nytt, f eks bukser er lettere å finne i 100% bomull, mens ullgensere og andre ullplagg kjøper jeg brukt/vintage, da det nesten ikke er å oppdrive strikkegensere nytt uten akryl, mens for noen tiår siden var det mye vanligere. Har forsåvidt funnet en del plagg i naturmaterialer hos bl a KappAhl. Ellers har jeg begynt å sy og strikke mer selv for å få det jeg vil ha i gode materialer (men det er kanskje ikke for alle) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #11 Del Skrevet 21 timer siden &other stories har en del. Men man må alltid sjekke vaskelappen. Anonymkode: e2b85...8e4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ava+, Skrevet 20 timer siden #12 Del Skrevet 20 timer siden Kashmina har flotte klær i kasmhmirull. Dyrt, men utrolig bra kvalitet! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 19 timer siden #13 Del Skrevet 19 timer siden mangolassie skrev (1 time siden): Min erfaring er at mange (kjede-/fast fashion-)butikker har noen plagg med naturlige materialer, og mest med plastblandinger. Jeg har landet på å kjøpe noe nytt, f eks bukser er lettere å finne i 100% bomull, mens ullgensere og andre ullplagg kjøper jeg brukt/vintage, da det nesten ikke er å oppdrive strikkegensere nytt uten akryl, mens for noen tiår siden var det mye vanligere. Har forsåvidt funnet en del plagg i naturmaterialer hos bl a KappAhl. Ellers har jeg begynt å sy og strikke mer selv for å få det jeg vil ha i gode materialer (men det er kanskje ikke for alle) Strikkegensere i 100% ull er da helt uproblematisk å få tak i? Noen eksempler: https://www.fjellsport.no/merker/fjallraven/fjallraven-ovik-knit-sweater-w-dark-navy https://www.devold.com/nb-no/svalbard-sweater-high-neck/?color=058A https://www.bergans.com/no/p/9159-alvdal-wool-w-jumper/14286 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #14 Del Skrevet 18 timer siden Bacteria skrev (3 timer siden): Vet ikke butikker, men merker. Ella og il har klær i ren lin, kan kjøpes på flere norske nettbutikker. Ellers er jo viskose et plantemateriale som puster, men kanskje ikke det mest miljøvennlige. Bomull er heller ikke miljøvennlig. Anonymkode: 062dd...998 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #15 Del Skrevet 17 timer siden Jeg har nettopp kjøpt to gensere i 100% ull fra Calvin Klein og Tommy Hilfiger. Anonymkode: 1bafa...0dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #16 Del Skrevet 17 timer siden "Alle" selger vel klær som er 100% naturmaterialer, men du må nesten gjøre jobben med å sjekke merkelappene. Anonymkode: 9c773...3a2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #17 Del Skrevet 17 timer siden Mette Møller har 100 % ull i mye av klærne. Anonymkode: e8cfc...cf4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 17 timer siden #18 Del Skrevet 17 timer siden -jk- skrev (1 time siden): Strikkegensere i 100% ull er da helt uproblematisk å få tak i? Noen eksempler: https://www.fjellsport.no/merker/fjallraven/fjallraven-ovik-knit-sweater-w-dark-navy https://www.devold.com/nb-no/svalbard-sweater-high-neck/?color=058A https://www.bergans.com/no/p/9159-alvdal-wool-w-jumper/14286 Denne typen gensere forbinder jeg med tur/fritidsklær, de er ikke noe jeg ville brukt på jobb. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #19 Del Skrevet 17 timer siden Jeg kjøper nesten alle mine sommerkjoler fra missmaya, de er i bomull, en er i lin og bomull. Har og 2 vinterkjoler fra de i bomull. De har og bluser i samme materiale, som kjolene. Anonymkode: e738f...fb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #20 Del Skrevet 17 timer siden Woodling (tidligere iis Woodling) har mye i naturmateriale. Anonymkode: 77cdc...015 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå