AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:17 #1 Del Skrevet søndag kl 19:17 Noen som vet hva som er rimelig tid at arbeidsgiver bruker på å tilrettelegge arbeidet? Finnes det regler på hvor lang tid di har på seg? Jeg er gravid, sa ifra til leder for snart tre uker siden, er klar over at det har vært jul og ikke vanlig arbeidsdager ila di ukene, men begynner å synes at dette tar tid… klarer snart ikke stå i arbeidet lengre dersom jeg ikke får tilrettelegging, så alternativer er sykemelding noe jeg vil unngå så langt det lar seg gjøre!!! Anonymkode: 53c1b...8ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:20 #2 Del Skrevet søndag kl 19:20 Her er det mange faktorer som spiller inn, spørs jo veldig på hva som skal/må tilrettelegges…. Du får purre opp! Anonymkode: 3938d...398 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:25 #3 Del Skrevet søndag kl 19:25 Du har jo ansvar for å være delaktig i tilrettleggingen, f.eks komme med innspill til hvilken tilrettelegging som trengs og hva du kan gjøre på arbeidsplassen. Du kan ikke bare gi beskjed om at du vil ha tilrettlegging og så lene deg tilbake og skylde på leder, du har et ansvar for p bidra selv også. Anonymkode: 0bc6b...8a9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:27 #4 Del Skrevet søndag kl 19:27 Det avhenger av hvilken tilrettelegging det er snakk om, når man skal vurdere hva som er ‘rimelig tid’. Bestille hev-senk-bord har en annen tidsramme enn endring av arbeidstider, f.eks. Anonymkode: 7748c...505 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:28 #5 Del Skrevet søndag kl 19:28 Jobber i en nattevaktsturnus, men får ikke lengre sove mellom vakter og blir dårlig av det - kan ikke holde på slik i lengden uten å bli syk. Valgte å fortsette med nattevakter i første trimester pga kvalme om dagen, så var i bedre form på natten. Men nå er situasjonen en annen. Ønsker å bli fritatt nattevakter, så tilretteleggingen er at leder må lage ny turnus. Får til svar at problemet er at det ikke er ledige vakter å gi meg (klarer ikke fylle min stillingsprosent, og har fra nyttår blitt nedbemannet så er allerede overflødig med personal) Anonymkode: 53c1b...8ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:35 #6 Del Skrevet søndag kl 19:35 Svangerskapspenger da Anonymkode: 7748c...505 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:38 #7 Del Skrevet søndag kl 19:38 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Svangerskapspenger da Anonymkode: 7748c...505 Går nok mot det, hvertfall delvis… Anonymkode: 53c1b...8ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vaffelhunden Skrevet søndag kl 19:39 #8 Del Skrevet søndag kl 19:39 Jeg tror kanskje arbeidsgiver ønsker at du sykemelder deg. I forbindelse med graviditet dekker NAV alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:40 #9 Del Skrevet søndag kl 19:40 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jobber i en nattevaktsturnus, men får ikke lengre sove mellom vakter og blir dårlig av det - kan ikke holde på slik i lengden uten å bli syk. Valgte å fortsette med nattevakter i første trimester pga kvalme om dagen, så var i bedre form på natten. Men nå er situasjonen en annen. Ønsker å bli fritatt nattevakter, så tilretteleggingen er at leder må lage ny turnus. Får til svar at problemet er at det ikke er ledige vakter å gi meg (klarer ikke fylle min stillingsprosent, og har fra nyttår blitt nedbemannet så er allerede overflødig med personal) Anonymkode: 53c1b...8ef Hvis ikke arbeidsgiver kan tilrettelegge, så blir det jo over på svangerskapspenger. Anonymkode: 57cd9...bae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:42 #10 Del Skrevet søndag kl 19:42 Vaffelhunden skrev (1 minutt siden): Jeg tror kanskje arbeidsgiver ønsker at du sykemelder deg. I forbindelse med graviditet dekker NAV alt. Man trenger ikke sykemelde seg. Å slite med å utføre arbeidsoppgaver fordi man er gravid er ikke å være syk, så når jobben ikke kan tilrettelegges for den gravide så bør hun jo gå over på svangerskapspenger. Da slipper hun å bruke av sykemeldingsperioden, og det kan heller ikke overprøves av Nav eller arbeidsgiver. Men da må TS snakke med lege/jordmor. Anonymkode: 57cd9...bae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:49 #11 Del Skrevet søndag kl 19:49 Hvorfor vil du ikke bli sykemeldt? Anonymkode: 3feb9...ab5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:57 #12 Del Skrevet søndag kl 19:57 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvorfor vil du ikke bli sykemeldt? Anonymkode: 3feb9...ab5 Jeg er gravid, ikke syk. Trives på jobb og klarer fint å jobbe -bare ikke på natten pga få timer søvn og dermed hodepine,kvalme og andre plager. Er bare halvveis i svangerskapet, så å gå hjemme uten å faktisk trenge det hadde blitt kjedelig tror jeg! Er også usikker på om jeg vil tape penger på å få svangerskapspenger(?) har ikke satt meg inn i det ennå da jeg ikke har sett på det som et alternativ før nå… men innser jo at det går den veien, hvertfall delvis. I en tilrettelagt stilling med dag/kveld jobb vil jeg beholde nattevaktstilleggene, ikke at det er avgjørende altså, men tenker at alt jeg jobber nå, beregnes foreldrepengene ut fra. (men taper vel sånn sett ikke på sykemelding/svangerskapspenger? Noen som vet) Anonymkode: 53c1b...8ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vaffelhunden Skrevet søndag kl 20:59 #13 Del Skrevet søndag kl 20:59 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man trenger ikke sykemelde seg. Å slite med å utføre arbeidsoppgaver fordi man er gravid er ikke å være syk, så når jobben ikke kan tilrettelegges for den gravide så bør hun jo gå over på svangerskapspenger. Da slipper hun å bruke av sykemeldingsperioden, og det kan heller ikke overprøves av Nav eller arbeidsgiver. Men da må TS snakke med lege/jordmor. Anonymkode: 57cd9...bae Svangerskapspenger er begrenset til 12 uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:16 #14 Del Skrevet søndag kl 21:16 Vaffelhunden skrev (16 minutter siden): Svangerskapspenger er begrenset til 12 uker. Nei. Anonymkode: 53c1b...8ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vaffelhunden Skrevet søndag kl 21:24 #15 Del Skrevet søndag kl 21:24 Beklager, det er arbeidstakers rett til svangerskapspermisjon som er begrenset til 12 uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet søndag kl 21:25 #16 Del Skrevet søndag kl 21:25 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Noen som vet hva som er rimelig tid at arbeidsgiver bruker på å tilrettelegge arbeidet? Finnes det regler på hvor lang tid di har på seg? Jeg er gravid, sa ifra til leder for snart tre uker siden, er klar over at det har vært jul og ikke vanlig arbeidsdager ila di ukene, men begynner å synes at dette tar tid… klarer snart ikke stå i arbeidet lengre dersom jeg ikke får tilrettelegging, så alternativer er sykemelding noe jeg vil unngå så langt det lar seg gjøre!!! Anonymkode: 53c1b...8ef Jeg jobbet i nattevaktsstilling i hjemmebasertetjenester. Jeg fikk erklæring fra lege og måtte krangle meg til tilrettelegging. Jeg måtte tilslutt sende inn avvik på dette mm før de tok dette seriøst og da ble verneombud, tillitsvalgte og bedriftshelsetjenesten koblet på fordi sjefen ikke lyttet til meg. Det tok litt over 1 mnd å få igang tilretteleggingen gitt, jeg var ikke mye imponert for å si det mildt! Endte med å skaffe meg ekstravakter hos tidligere arbeidsgiver i mellomtiden for å ha noe å finne på da jeg kjedet vettet av meg hjemme + at jeg hadde det ikke bra med meg selv pga måten jeg ble møtt på av arbeidsgiver. Man føler seg ikke mye verdt som ressurs + at jeg tok det personlig, følte liksom at de ikke ville ha meg. Hva var galt med meg liksom.... Jeg var bare gravid sånn som ganske mange andre hadde vært før meg på denne arbeidsplassen. Når det blir så vanskelig så skjønner jeg at folk heller blir sykmeldt! Endret søndag kl 21:28 av Fighter83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:32 #17 Del Skrevet søndag kl 21:32 Fighter83 skrev (2 minutter siden): Jeg fikk erklæring fra lege og måtte krangle meg til tilrettelegging. Jeg måtte tilslutt sende inn avvik på dette mm før de tok dette seriøst og da ble verneombud, tillitsvalgte og bedriftshelsetjenesten koblet på fordi sjefen ikke lyttet til meg. Det tok litt over 1 mnd å få igang tilretteleggingen gitt, jeg var ikke mye imponert for å si det mildt! Endte med å skaffe meg ekstravakter hos tidligere arbeidsgiver i mellomtiden for å ha noe å finne på da jeg kjedet vettet av meg hjemme + at jeg hadde det ikke bra med meg selv pga måten jeg ble møtt på av arbeidsgiver. Man føler seg ikke mye verdt som ressurs + at jeg tok det personlig, følte liksom at de ikke ville ha meg. Hva var galt med meg liksom.... Jeg var bare gravid sånn som ganske mange andre hadde vært før meg på denne arbeidsplassen. Når det blir så vanskelig så skjønner jeg at folk heller blir sykmeldt! Så kjedelig å høre! Føler litt på det samme, men vet at jeg trengs sårt på nattevakt egentlig… men det e Rikke mitt problem, må tenke på helsa! mistenker nesten at arbeidsgiver vil jeg skal sykemeldes/ svangerskapspenger for å slippe å betale nattevaktslønn på en som er overflødig og går på topp. skal purre i morgen! Anonymkode: 53c1b...8ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet søndag kl 21:38 #18 Del Skrevet søndag kl 21:38 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så kjedelig å høre! Føler litt på det samme, men vet at jeg trengs sårt på nattevakt egentlig… men det e Rikke mitt problem, må tenke på helsa! mistenker nesten at arbeidsgiver vil jeg skal sykemeldes/ svangerskapspenger for å slippe å betale nattevaktslønn på en som er overflødig og går på topp. skal purre i morgen! Anonymkode: 53c1b...8ef Send inn HMS avvik sånn jeg gjorde, om du har tørr. Gjør det vanskelig for dem å komme seg unna. Ellers så må du få en legeerklæring om hva du har behov for. Du får nok avslag på svangerskapspenger da de fleste arbeidsgivere lett kan tilrettelegge for sine ansatte. Tull at det må finnes en ledig stilling! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet søndag kl 21:41 #19 Del Skrevet søndag kl 21:41 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jobber i en nattevaktsturnus, men får ikke lengre sove mellom vakter og blir dårlig av det - kan ikke holde på slik i lengden uten å bli syk. Valgte å fortsette med nattevakter i første trimester pga kvalme om dagen, så var i bedre form på natten. Men nå er situasjonen en annen. Ønsker å bli fritatt nattevakter, så tilretteleggingen er at leder må lage ny turnus. Får til svar at problemet er at det ikke er ledige vakter å gi meg (klarer ikke fylle min stillingsprosent, og har fra nyttår blitt nedbemannet så er allerede overflødig med personal) Anonymkode: 53c1b...8ef da er jo ikke tilrettelegging mulig.. da må du snakke med legen.. kanskje det finnes noe å sove på som ikke er skadelig for fosteret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:42 #20 Del Skrevet søndag kl 21:42 Fighter83 skrev (2 minutter siden): Send inn HMS avvik sånn jeg gjorde, om du har tørr. Gjør det vanskelig for dem å komme seg unna. Ellers så må du få en legeerklæring om hva du har behov for. Du får nok avslag på svangerskapspenger da de fleste arbeidsgivere lett kan tilrettelegge for sine ansatte. Tull at det må finnes en ledig stilling! Er det nav som kan gi avslag på svangerskapspenger? eller tenker du at lege/jordmor kanskje ikke vil skrive erklæring? Anonymkode: 53c1b...8ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå