AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:50 #1 Del Skrevet søndag kl 18:50 Hun fikk mensen i julen. Hun har svømming i morgen. Hun vil ikke svømme. Hun har ikke øvd på å bruke tampong. Og alt er så nytt for henne. Hun gruer seg, fordi alle kommer til å skjønne det når hun til dem sier hun glemte badetøy... jeg må si det til lærer, eller forklare hvorfor hun ikke vil svømme. Hvordan har dere gjort det? Sendte dere en melding til læreren? Anonymkode: 49206...47d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:52 #2 Del Skrevet søndag kl 18:52 Snakk med lærer, ja. Hun må få stå over. Og trygg datteren din på at snart har alle jentene i klassen mensen uansett. Og at det er naturlig! Kanskje også si at noen synes faktisk det er kjipt å få den sist også.. jeg husker veldig godt den tiden der, det var forferdelig. Men man kommer gjennom det, det kan oppleves flaut og ekkelt, men det går bra. Anonymkode: fdb08...316 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:55 #3 Del Skrevet søndag kl 18:55 Melding til skolen om at vedkommende ikke skal ha svømming den dagen. Vet ikke hvordan det løses i dag, men da jeg gikk på skolen måtte vi bare se på fra "rommet" der man tok billettpenger når det var kveldssvømming.😄 Anonymkode: 3bd77...c7f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:58 #4 Del Skrevet søndag kl 18:58 Bare å sende melding til læreren om at hun ikke kan ha svømming helt naturlig det Må heller ikke øve på tampong før hun er klar for det. Tror man uansett må ha samleie først før man bruker det.. Anonymkode: 9cdfd...cc6 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:01 #5 Del Skrevet søndag kl 19:01 Det er bare å sende melding til læreren. Min datter ville bruke tampong etter kort tid og dette fant hun ut av selv med tanke på bruken. Men hun bruker også bind, spesielt på natten. Anonymkode: 5eca2...d79 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:01 #6 Del Skrevet søndag kl 19:01 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bare å sende melding til læreren om at hun ikke kan ha svømming helt naturlig det Må heller ikke øve på tampong før hun er klar for det. Tror man uansett må ha samleie først før man bruker det.. Anonymkode: 9cdfd...cc6 Nei, det må man da virkelig ikke. Jeg begynte å bruke tampong som 12 åring, lenge leeenge før mitt første samleie. Men det krever litt øvelse for noen og er det for vondt skal man selvfølgelig ikke styre med det før man selv føler seg klar. Anonymkode: fdb08...316 13 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:02 #7 Del Skrevet søndag kl 19:02 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hun fikk mensen i julen. Hun har svømming i morgen. Hun vil ikke svømme. Hun har ikke øvd på å bruke tampong. Og alt er så nytt for henne. Hun gruer seg, fordi alle kommer til å skjønne det når hun til dem sier hun glemte badetøy... jeg må si det til lærer, eller forklare hvorfor hun ikke vil svømme. Hvordan har dere gjort det? Sendte dere en melding til læreren? Anonymkode: 49206...47d Send melding til lærer. Neste gang kan hun selv informere lærer. Mensen er ingen skam. Er du kvinne mellom 10-60 så er det ganske så naturlig at man får mensen hver 4.uke. Det burde både din datter og resten av klassen lære seg.Så må hun øve på å bruke tampong. Mensen er ingen sykdom, og det er ingen grunn til å lage en sannhet om at mensen er synonymt med å sette livet på vent en uke hver måned. Man kan strengt tatt gjøre alt man ellers gjør, også når man har mensen. Tampong eller menskopp er gull, og det er derfor ingen grunn til å begrense livsutfoldelsen med bind-bruk. Jo tidligere hun lærer det, jo tidligere lærer hun å leve som før i den uka. Anonymkode: d9e98...c02 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:23 #8 Del Skrevet søndag kl 19:23 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Send melding til lærer. Neste gang kan hun selv informere lærer. Mensen er ingen skam. Er du kvinne mellom 10-60 så er det ganske så naturlig at man får mensen hver 4.uke. Det burde både din datter og resten av klassen lære seg.Så må hun øve på å bruke tampong. Mensen er ingen sykdom, og det er ingen grunn til å lage en sannhet om at mensen er synonymt med å sette livet på vent en uke hver måned. Man kan strengt tatt gjøre alt man ellers gjør, også når man har mensen. Tampong eller menskopp er gull, og det er derfor ingen grunn til å begrense livsutfoldelsen med bind-bruk. Jo tidligere hun lærer det, jo tidligere lærer hun å leve som før i den uka. Anonymkode: d9e98...c02 Det der er enklere sagt enn gjort den første tiden etter man har fått mens. Det kan oppleves flaut selv om man blir fortalt at det er naturlig aldri så mye, spesielt om man er en av de første i klassen. Dessverre. Så er det også slik at mensen er ulik for oss kvinner, når det kommer til blødning og smerter. Ikke alle kan leve som normalt den uka nei, noen har store plager. Jeg hadde selv store blødninger fra jeg var 12 år og det har jeg fortsatt som 40 åring etter å ha fått 2 barn. Jeg husker fortsatt hvordan jeg måtte bruke største strl tampong (som 12 åring!) pluss bind for å unngå lekkasje og måtte bytte ofte på skolen. Jeg kunne ikke bade i noe basseng for å si det sånn. Hverken tampong eller menskopp holder her. Nå vet vi ikke hvordan det er for ts sin datter, men viktig å understreke likevel. Anonymkode: fdb08...316 6 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 04:46 #9 Del Skrevet i går, 04:46 Takk for svar. Men ville dere skrevet at det er pga mensen? Eller bare at hun ikke kan ha svømming i dag? Føler jeg må forklare hvorfor... ts Anonymkode: 49206...47d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 05:22 #10 Del Skrevet i går, 05:22 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Send melding til lærer. Neste gang kan hun selv informere lærer. Mensen er ingen skam. Er du kvinne mellom 10-60 så er det ganske så naturlig at man får mensen hver 4.uke. Det burde både din datter og resten av klassen lære seg.Så må hun øve på å bruke tampong. Mensen er ingen sykdom, og det er ingen grunn til å lage en sannhet om at mensen er synonymt med å sette livet på vent en uke hver måned. Man kan strengt tatt gjøre alt man ellers gjør, også når man har mensen. Tampong eller menskopp er gull, og det er derfor ingen grunn til å begrense livsutfoldelsen med bind-bruk. Jo tidligere hun lærer det, jo tidligere lærer hun å leve som før i den uka. Anonymkode: d9e98...c02 Jeg har aldri blitt komfortabel med å bruke tampong, og jeg prøvde alle merkene på markedet da jeg fikk mensen på slutten av 80 tallet. Så drt passer ikke for alle..nå er jeg i 50 årene, men har siden mens ble regelmessig blødd igjennom nattbind på dagtid, brukt 2 nattbind på natten-og skiftet midt på natten de første 3 nettene. Mye ubehag og smerter. Trengte 2 paracett for å gå på skolen, gikk opp 4 kg i vekt grunnet vann....hadde det slik da jeg trodde det skulle være slik. Da jeg og min mann ønsket bsrn, måtte vi gjennom ivf, og etter 2.5 år med utredning og ivf forsøk fant de ut st jeg hadde 1 liten muskelknute som ble fjernet. Da var jeg 38 år. Har hatt spiral siden jeg fikk barn, men husker mensen som et styr. Har selv en datter på 12 som venter på mens, håper hun slipper billigere unna. Anonymkode: 99b6f...358 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 05:23 #11 Del Skrevet i går, 05:23 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Send melding til lærer. Neste gang kan hun selv informere lærer. Mensen er ingen skam. Er du kvinne mellom 10-60 så er det ganske så naturlig at man får mensen hver 4.uke. Det burde både din datter og resten av klassen lære seg.Så må hun øve på å bruke tampong. Mensen er ingen sykdom, og det er ingen grunn til å lage en sannhet om at mensen er synonymt med å sette livet på vent en uke hver måned. Man kan strengt tatt gjøre alt man ellers gjør, også når man har mensen. Tampong eller menskopp er gull, og det er derfor ingen grunn til å begrense livsutfoldelsen med bind-bruk. Jo tidligere hun lærer det, jo tidligere lærer hun å leve som før i den uka. Anonymkode: d9e98...c02 Enig i det meste du skriver, MEN tampong er ikke for alle. Akkurat dette må jenta få styre selv. Jeg er selv nærme 40 år, født 3 barn og hatt mensen regelmessig siden jeg var 11-12 år, men aldri klart å bruke tampong. Jeg lever fint med å bruke bind. Og ja, jeg droppet svømmingen hver 4 uke da jeg gikk på skolen, men jeg bare «glemte» svømmetøyet de gangene (garantert at læreren gjennomskuet det, men fikk ingen kommentarer på det). Ellers gir bindbruk ingen begrensinger i hverdagen Anonymkode: 839e8...a66 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:00 #12 Del Skrevet i går, 06:00 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Send melding til lærer. Neste gang kan hun selv informere lærer. Mensen er ingen skam. Er du kvinne mellom 10-60 så er det ganske så naturlig at man får mensen hver 4.uke. Det burde både din datter og resten av klassen lære seg.Så må hun øve på å bruke tampong. Mensen er ingen sykdom, og det er ingen grunn til å lage en sannhet om at mensen er synonymt med å sette livet på vent en uke hver måned. Man kan strengt tatt gjøre alt man ellers gjør, også når man har mensen. Tampong eller menskopp er gull, og det er derfor ingen grunn til å begrense livsutfoldelsen med bind-bruk. Jo tidligere hun lærer det, jo tidligere lærer hun å leve som før i den uka. Anonymkode: d9e98...c02 Det der er bare tull for jo noen blir ekstremt dårlig av å ha mensen og både besvimer og kaster opp, jeg kunne aldri gjøre det samme som ellers den uken jeg hadde mensen Anonymkode: 8ce08...7c3 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:01 #13 Del Skrevet i går, 06:01 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar. Men ville dere skrevet at det er pga mensen? Eller bare at hun ikke kan ha svømming i dag? Føler jeg må forklare hvorfor... ts Anonymkode: 49206...47d Barnet mitt må stå over svømming i dag , mer enn det trenger du ikke skrivec Anonymkode: 8ce08...7c3 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:04 #14 Del Skrevet i går, 06:04 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Bare å sende melding til læreren om at hun ikke kan ha svømming helt naturlig det Må heller ikke øve på tampong før hun er klar for det. Tror man uansett må ha samleie først før man bruker det.. Anonymkode: 9cdfd...cc6 Hvor har du det fra? 😂 Anonymkode: a1235...ae2 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:22 #15 Del Skrevet i går, 07:22 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for svar. Men ville dere skrevet at det er pga mensen? Eller bare at hun ikke kan ha svømming i dag? Føler jeg må forklare hvorfor... ts Anonymkode: 49206...47d Nei, har aldri skrevet at det er pga mensen. Har kun skrevet at *ungens navn* ikke kan ha svømming i dag. Anonymkode: 29152...7c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:24 #16 Del Skrevet i går, 07:24 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Send melding til lærer. Neste gang kan hun selv informere lærer. Mensen er ingen skam. Er du kvinne mellom 10-60 så er det ganske så naturlig at man får mensen hver 4.uke. Det burde både din datter og resten av klassen lære seg.Så må hun øve på å bruke tampong. Mensen er ingen sykdom, og det er ingen grunn til å lage en sannhet om at mensen er synonymt med å sette livet på vent en uke hver måned. Man kan strengt tatt gjøre alt man ellers gjør, også når man har mensen. Tampong eller menskopp er gull, og det er derfor ingen grunn til å begrense livsutfoldelsen med bind-bruk. Jo tidligere hun lærer det, jo tidligere lærer hun å leve som før i den uka. Anonymkode: d9e98...c02 Nei, man må ikke øve på tampong eller å stappe noe annet opp. Anonymkode: 29152...7c8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:29 #17 Del Skrevet i går, 07:29 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Tror man uansett må ha samleie først før man bruker det.. Nei der tar du helt feil. Jeg brukte tampong fra jeg var 12 år Anonymkode: b4dab...04d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym6789 Skrevet i går, 09:26 #18 Del Skrevet i går, 09:26 Skriv hvorfor, da får hun ikke fravær. Men dette burde jo lærer informert barna om. Vi fikk beskjed om at vi ikke hadde svømme pga "det vanlige", fordi noen syns det var flaut å si mensen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:30 #19 Del Skrevet i går, 09:30 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, man må ikke øve på tampong eller å stappe noe annet opp. Anonymkode: 29152...7c8 Enig. Man skal ikke føle seg tvunget til å bruke tampong av noen grunn, og ikke av skolesvømming heller. Anonymkode: 19dda...09b 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:30 #20 Del Skrevet i går, 09:30 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Bare å sende melding til læreren om at hun ikke kan ha svømming helt naturlig det Må heller ikke øve på tampong før hun er klar for det. Tror man uansett må ha samleie først før man bruker det.. Anonymkode: 9cdfd...cc6 Hæ? Man må da ikke ha samleie før man skal bruke tampong. Tror du at man ved samleie åpner en form for port? TS. Det er bare å sende melding til lærer. Selvsagt slipper hun å ha svømming når hun har mensen. Anonymkode: a47de...43d 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå