Gå til innhold

Valgets kval - ta videreutdanning eller ikke

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har meldt meg opp til to enkeltemner a 15 sp nå i vårsemesteret. Studiet er hel-digitalt og eneste fristene å forholde seg til er arbeidskrav og eksamener. Har en bachelor fra før. Skal søke master til høsten. Videreutfanningene er noe jeg vil ha bytte av i jobben og som vil se bra ut på cv. Samtidig vil masteren gi meg enda bedre muligheter. Så dette studiet kan ses på som litt «verdiløst» når masteren er i box. Grunnen til st jeg er i tvil er fordi jeg akkurat har startet i ny jobb. Gikk fra et vikariat der det var særdeles hektisk før juleferien for å få ferdig arbeidsoppgaver og sikre god flyt for kollegene som er igjen og skal ta over der mitt vikariat sluttet. Hadde siste arbeidsdag 23.desember og startet i ny fast jobb 2.januar. Så jeg fikk liten tid til å slappe av mellom gammel og ny jobb. Stillingen er mer «overordnet» enn den forrige, med mer ansvar og mye nytt å sette seg inn i.  Da jeg søkte studiet i høst virket det veldig fornuftig å ta denne videreutdanningen før master. Nå blir jeg bare kvalm av tanken. Det er 30 sp på fulltid, 400 timer pr emne, til sammen 800 timers arbeid. Pensum på omlag 2000 sider. Var ferdig med bachelor våren 2023 så er ikke helt uvant med studier, men det vil kreve i snitt 6,5 timer hver eneste dag frem til midten av mai om jeg skal ta utgangspunkt i emnebeskrivelsene. Så nå står jeg i skvisen om jeg skal gidde å starte eller melde meg av. Hva ville andre gjort?  
Har ikke barn men den nye jobben krever jo sitt. Tanken på å ha litt kapasitet på fritiden er fristende. Det er også fristende å vite at om man må lese seg opp eller oppdatere seg faglig mtp den nye jobben så har jeg en ettermiddag i uken som uten problem kan brukes til slike ting da jeg liker å holde meg oppdatert. Et studie vil legge beslag på 6,5 timer hver eneste dag mandag til søndag. Og selv om jeg kan ta skippertak og gi litt beng så vil det henge over meg uansett. Å droppe en «verdiløs» videreutdanning vil gi energi til å starte master med litt overskudd.  Uff, ilandsproblemer. Hva ville andre gjort? Studiestart 09.01.. Har satt meg inn i emnebesdkrivelser og pensum så det står ikke på at jeg ikke vet hva jeg går til… 

Anonymkode: 58308...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...