AnonymBruker Skrevet 7. januar #41 Del Skrevet 7. januar Påkrevd skrev (På 6.1.2025 den 16.54): Nå er vel det at de færreste har én prioritering i livet, da. Man kan elske både skog, fjell og rene elver og hav, men samtidig ha et skrikende behov for flere parkeringsplasser rundt bygården sin. Og så er det skatt, helse, utdanning, boligmarked, kronekurs, eldreomsorg, barnehager, sykelønnsordninger, mat/strømpriser, tollsatser, økonomiske muligheter/begrensninger for private bedrifter og gründere...sånne ting. Det er gjerne mer enn én sak som avgjør hvor man setter krysset på stemmeseddelen. Vi må nok tenke annerledes. På det som er vesentlig framfor uvesentlig fjas og reiser. Vi må rett og slett senke kravene og levestandarden. Så brutalt. Anonymkode: 3f9c7...e80 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #42 Del Skrevet 7. januar Jeg tror ikke en nordmann hadde vært imot at vi brukte penger på å renske havet. Mange hadde sett med blide øyne på at man reduserte forbruket og arbeidstid. Det vi er imot er symbolpolitikk som ikke monner, som er upraktisk og som gjør oss til slaver av høye lønninger, uten noe annet enn et fint hus. Anonymkode: 62948...22d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #43 Del Skrevet 8. januar Nå er det vel norge som tar best vare på naturen. Flytt til utlandet viss du er misfornøyd. Anonymkode: 970d7...528 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #44 Del Skrevet 8. januar I dagliglivet ser jeg i hvert fall at mange har feilet i oppdragelsen av barna sine. Mange ugdommer reiser seg ikke opp for gamle og gravide folk på bussen lenger, hjelper ikke gamle folk når de sliter med varene i køen, åpner ikke dører for andre osv. Det virker som mange unge voksne stort sett tenker på seg selv, og det er trist å se. Hvilket samfunn får vi da? Ser også hos naboene at det er de aldrende foreldrene som måker, mens 20-åringene dropper det, men trene på treningssenter gjør de. Er det bare jeg som stusser over slikt? Hvorfor trene på treningssenter dersom du ikke vil bruke musklene til å hjelpe dine foreldre til tungt arbeid? Anonymkode: d7c96...34f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #45 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (På 5.1.2025 den 23.46): Nå finnes det faktisk en del andre alternativer enn Kina og India, hvor drikkevannskvaliteten er topp. Etter å ha bodd i utlandet noen år er vel intrykket jeg sitter igjen med at Norge er et litt merkelig land. Aspekter ved norsk kultur som jeg ikke liker er det slaviske forholdet til tradisjoner, bare for tradisjonens del, ekstrem konformitet, blind tro på at staten alltid skal hjelpe oss og frykten for å ha det gøy/komfortabelt. Hvis noe er gøy, ja da bør det aller helst være ulovlig. Det sagt, så er det en del ting som er bra i Norge, som faktisk gjør at jeg vurderer å flytte tilbake. I forhold til land det er naturlig å sammenligne Norge med er lønningene for mange yrker ganske høye i forhold til levekostnadene, reell skatt på inntekt er relativt lav og offentlige tjenester er ikke beheftet med alt for mye byråkrati. Norge er sikkert ikke best i klassen, men bedre enn de fleste sammenlignbare land jeg kommer på. Anonymkode: 98c2a...596 Hvilke ting er det du tenker på rundt dette med at det som er gøy skal være kriminelt? Der falt jrg av for jeg forstod ikke, eller klarer ikke tenke meg til noen eksempler? Anonymkode: 720de...5f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
XaoS Skrevet 8. januar #46 Del Skrevet 8. januar (endret) AnonymBruker skrev (12 timer siden): Nå er det vel Norge som tar best vare på naturen. Flytt til utlandet dersom du er misfornøyd. Anonymkode: 970d7...528 Måtte bare rette på det dårlige språket ditt før jeg orket å svare. Hvorfor mener du at nordmenn er så gode på å ivareta naturressurser? Vi nedbygger over 80 m2 natur i minuttet. Norge er faktisk en versting her i verdenssammenheng fordi vi krever en såpass høy levestandard med boligene, hyttene og båtplassene vi bare må ha. Om du er ren kapitalist som bare tenker nasjonale gains og driter i at urskog, økosystemer og dyreliv forsvinner - vel vi har ikke vært så kloke med å forvalte kraftforsyningene våre heller. Strømprisene vi opplever nå er en direkte konsekvens av at vi har solgt strømmen vår på billigmarked til Europa. Endret 8. januar av XaoS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #47 Del Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (12 timer siden): I dagliglivet ser jeg i hvert fall at mange har feilet i oppdragelsen av barna sine. Mange ugdommer reiser seg ikke opp for gamle og gravide folk på bussen lenger, hjelper ikke gamle folk når de sliter med varene i køen, åpner ikke dører for andre osv. Det virker som mange unge voksne stort sett tenker på seg selv, og det er trist å se. Hvilket samfunn får vi da? Ser også hos naboene at det er de aldrende foreldrene som måker, mens 20-åringene dropper det, men trene på treningssenter gjør de. Er det bare jeg som stusser over slikt? Hvorfor trene på treningssenter dersom du ikke vil bruke musklene til å hjelpe dine foreldre til tungt arbeid? Anonymkode: d7c96...34f Når det gjelder å holde døren for andre er unge faktisk ganske flinke. De som slipper døren rett i fjeset på deg er oftest kvinner 35-60 (aldersgruppen jeg selv befinner meg i). Anonymkode: ca479...f99 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. januar #48 Del Skrevet 8. januar XaoS skrev (1 time siden): Måtte bare rette på det dårlige språket ditt før jeg orket å svare. Hvorfor mener du at nordmenn er så gode på å ivareta naturressurser? Vi nedbygger over 80 m2 natur i minuttet. Norge er faktisk en versting her i verdenssammenheng fordi vi krever en såpass høy levestandard med boligene, hyttene og båtplassene vi bare må ha. Om du er ren kapitalist som bare tenker nasjonale gains og driter i at urskog, økosystemer og dyreliv forsvinner - vel vi har ikke vært så kloke med å forvalte kraftforsyningene våre heller. Strømprisene vi opplever nå er en direkte konsekvens av at vi har solgt strømmen vår på billigmarked til Europa. Dessverre så virker det som flertallet tenker slik som dette og nettopp derfor jeg har blitt så "bitter" på nordmenn, selv om man ikke skal gre alle under en kam. Nordmenn tror de bryr seg om naturen og klimaet når de kjører sin dyre tesla til den enorme hytta si for å gå på ski. Helt komisk! Anonymkode: 2a57a...1b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #49 Del Skrevet 10. januar Jeg har egentlig inntrykk av at det er ganske mange andre nasjonaliteter som er mer opptatt av penger og status enn oss. I det livet jeg lever og med de menneskene jeg omgås ser jeg lite til det du beskriver, og folk blir sett rart (ned) på om de viser den type holdninger. Ikke at jeg eller de jeg omgås er spesielt verken nøkterne eller miljøbevisste, men bare helt "vanlige"? Mye ute i skogen, glad i dyr, prøver å gjøre sitt for miljøet men føler at man ikke gjør nok, prøver å behandle alle like bra, osv. Men skjønner hva du mener. Mennesker generelt er det verste som har skjedd jorda. Hvordan vi oppfører oss mot den, hverandre, dyrene og insektene. Vi er liksom litt parasittiske? Utarmer omgivelsene våre og bare tar og tar. Så hører man om virkelig ondskap der barn blir kjøpt og solgt til sex, folk som torturere andre fysisk eller psykisk "for gøy", griser som lever hele livet i en knøttliten binge fordi vi må jo ha kjøtt🙃 At flere tonn kjøtt kastes jevnlig endrer liksom ingenting. Anonymkode: d8c81...e88 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #50 Del Skrevet 11. januar Prøv østerike dere da hadde dere aldri ville flyttet hjem fantastisk flott kultur. Ja nordmenn er utrolig overfladiske usikre folk med lite kjærlighet for andre enn sin egen husstand. Anonymkode: d1a57...735 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #51 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (På 8.1.2025 den 9.01): Nå er det vel norge som tar best vare på naturen. Flytt til utlandet viss du er misfornøyd. Anonymkode: 970d7...528 Nei det er det faktisk ikke det er andre land også her i europa som er flinkere enn norge på mangen områder spesielt ariktektur. Anonymkode: d1a57...735 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #52 Del Skrevet 11. januar Ingen som synes det er relevant at TS er vaksinemotstander, og kaller de som ikke er det for "sauer"? Anonymkode: 00a41...fd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #53 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ingen som synes det er relevant at TS er vaksinemotstander, og kaller de som ikke er det for "sauer"? Anonymkode: 00a41...fd3 Typisk mann47 i kommentarfeltet på fb, kaller folk sauer og føler deg ovenpå. Har livets harde skole på profilen sin, og kommenterer alltid enten ,"hvem er dette?" Eller "skal bli godt med poteter til middag," på saker om kjendiser. Klarer ikke ta sånne seriøst. Anonymkode: 5171f...6e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå