Gå til innhold

Hvor lenge lar dere lysene ute være på? Vil ikke kalle det julelys, hører endel kaller det vinterlys😅

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Folk tar jo opp lysene før desember, og jeg har sett, spesielt de siste årene, at lysene er på mye lengre enn til 13.dag jul.

Så når tar dere andre de ned? Jeg har lyst til å ha dem ute lenge ennå, for det blir så deprimerende mørkt når de tas ned🙈😅

Anonymkode: 1aab5...038

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer jo litt an på hva slags lys det er. Blinkende lys i flere farger og lys formet som nisse eller med teksten God jul bør jo ikke være oppe så lenge. 
Men ordinære hvite lys ute lar vi henge lenge. Noen år har ledningen ligget under så mye snø at det omtrent har blitt april før vi har fått fjernet lysene 😅

Anonymkode: 7c476...022

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lar de henge lenge etter jul. Er så mørkt og trist ute.

men har ikke blinkende lys eller sånne med figurer da. Kun vanlige utelys og girlander med lys. 

Anonymkode: b6580...8c0

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tar ned de veldig julete lysene nå, men lar lyslenka som følger hekk rundt hagen og lys i et tre bli værende, som vinterlys. Sikkert til uti februar. Synes som deg at det blir for trist og for brå overgang å ta bort alt. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt ned mine, mest fordi jeg må ha batterilys og ikke gadd å sette i nye batterier nå etter jul. 

Naboene har heldigvis lys ute fremdeles, til glede for meg også. 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har helt nøytrale lysslynger i et par trær i hagen og de tennes når vi stiller klokka om høsten og slukkes ikke før i februar/mars. Det er ingen naboer på den siden, så jeg synes det er hyggelig med litt lys. (Praktisk også siden jeg da ser hvor hunden gjør fra seg :ler: ). Mer "julete" belysning på garasjen etc. blir tatt ned til helgen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Folk tar jo opp lysene før desember, og jeg har sett, spesielt de siste årene, at lysene er på mye lengre enn til 13.dag jul.

Så når tar dere andre de ned? Jeg har lyst til å ha dem ute lenge ennå, for det blir så deprimerende mørkt når de tas ned🙈😅

Grøntbusken har vinterlys på frem til vinden røsker lysene delvis av i en storm, eller vi blir trett av å se på dem, en gang uti februar/mars. 
Vinterlys ute er trivelig og et trivselstiltak i den kalde og mørke tiden. 

Anonymkode: fa0e5...b76

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å kalle det vinterlys så vi får fjernet alt som heter jul og våre tradisjoner.

Anonymkode: 7d393...ace

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mine lys tente iallfall ut februar. Synes alltid årets første måneder er mørke og kalde.  Jeg ser de både fra stuevinduet og kjøkkenet.

Som pendler med også nesten 1 mil å gå så må jeg si at jeg har glede av lysene dere har ute. 

Anonymkode: 8adaa...c7c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her, det er snakk om lyslenker med hvitt/gult lys, ikke julemotiv eller blinkende i alle slags farger🤗

Fint å lese at flere lar dem henge lenge, for vanligvis, hvertfall tidligere, så var januar så mørk og trist.

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Fint å kalle det vinterlys så vi får fjernet alt som heter jul og våre tradisjoner.

Det er jo julelys i desember🤷‍♀️ Jeg elsker forøvrig julen, og når all julepynten er fremme, så ser det ut som at en julebutikk har eksplodert her inne😅

Julen og tradisjonene forsvinner ikke bare fordi man har lysene fremme lengre enn i desember?

• Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har lyslenke på verandaen stående på hele året, vi 🫣 Har skumringsrelé, så de går på når det blir mørkt. Hyggelig å sitte ute på kvelden på sommeren med lysa på også 😊 Skjønner ikke helt hva sånn lenke har med utvasking av den religiøse høytiden å gjøre. 

Endret av Gogglebox
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lyslenka på verandaen på hele året. Er så koselig på sene sommerkvelder 😊 

Anonymkode: 4499d...f4b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkje fast dato, dei blir hengjande til eg gidd ta dei ned. Alt frå midten av januar til ut januar. Gule lys. 

Anonymkode: e4426...d2c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eg er sær på juletradisjonar, og er av typen som irriterer meg på at jula kjem for tidleg. Forstår meg heller ikkje på folk som kastar ut jula før romjula er over, og eg har julepynten og juletreet oppe til 13. januar. Men akkurat når folk heng opp og tek ned utelys tenkjer eg aldri over. Fordi eg ser på dei som lys som lyser opp i mørkaste tida, eg forbind dei ikkje direkte med jul. Fleire av naboane har lyslenker frå nov til feb.

Anonymkode: e4426...d2c

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skal alt av julepynt inne bort i morgen, men juletreet har vi stående til neste helg. Jeg elsker alt som har med jul å gjøre, og skulle gjerne hatt juletreet ståande i stua hele januar også  🙈

Utelysene som henger fra tak og carport, og de som er rundt ytterdøra skal nok få henge ut januar. Hater mørketid!

Anonymkode: abcd8...a23

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar de ned rett over nyåret, min mening et at jeg synes mye lyspynt på slutten av januar og i februar ser dumt ut. 

Screenshot_20250105_214249_Instagram.thumb.jpg.09297261049dae934952d23ee63d162a.jpg

Anonymkode: 425ac...706

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tar de ned rett over nyåret, min mening et at jeg synes mye lyspynt på slutten av januar og i februar ser dumt ut. 

Screenshot_20250105_214249_Instagram.thumb.jpg.09297261049dae934952d23ee63d162a.jpg

Anonymkode: 425ac...706

Hvorfor? Det er jo så mørkt her. Blir så mye lysere og koseligere når folk har lys i hagen og på hus. 

Anonymkode: 4499d...f4b

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...