AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:56 #1 Del Skrevet søndag kl 17:56 Jula over. Vi er en liten familie. Onkel i 70-åra, single, har vært på besøk. Han besøker sin søster er langt oppe i 80-årene. Og så er vi noen barn i huset også - litt av og på. Jeg er egentlig litt mindre til stede fordi jeg sliter med dette beøsket. Han inviterer mer eller mindre seg selv og blir hele jula og over nyttår. Problemet er egentlig mest at han er grunnleggende utaknemlig, ganske sur, lite behjelpelig og lite interessert i andre enn seg selv. Han er heller ikke veldig hjertelig invitert - han bare regner med at det er greit han kommer, virker det som. Merker at også søsteren begynner å bli litt lei hans særegenheter og manglende hygelighet. F.eks. kan han finne på å direkte klage på maten - si at det ikke er godt. Han kan finne på å klage på dårlig håndklær på badet. Eller at glassene til vinen er for små etc.... Det er ikke noe intitiativ til å gjøre noe - f.eks. finne seg mat selv eller spørre om han skal vaske toalettet... .. jeg tror han har så liten erfaring med å omgås folk at han har problemer med å forstå hvordan han selv fremstår. Han er høyt utdannet, litt professortype kanskje, mener er nok også preget av å alltid har vært single og ikke hatt kolleger - da han har jobbet for seg selv. Det jeg nesten synes er verst er at han stort sett bare snakker om seg selv og viser svært liten interesse for hva vi andre har av opplevelser i livet, meninger, vaner eller slike tin. Men spørsmålet - er det mulig å si fra på en fin måte - til nå har jeg bare gått å irritert meg og gjort som søsteren sier "biter det i seg" - men jeg synes dette blir feil. Det må da gå an å si fra på en ordentlig måte at han rett og slett ikke kan oppføre seg slik på besøk... Regner med det er lett å kjenne seg igjen i dette - det er ikke uvanlig, men problemet her er jo at det varer i nesten halvannen uke... Anonymkode: 7d151...86b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:04 #2 Del Skrevet søndag kl 18:04 Neste år, si at dere er åpen for besøk i to-tre dager, for ellers så har dere planlagt andre ting/skal reise bort. Anonymkode: 1b75e...f0b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:07 #3 Del Skrevet søndag kl 18:07 Å 😞 Jeg leste "Sa ifra til besøkende slektning". Jeg gikk inn for å heie på deg, gi deg en real applaus... Si nå bare ifra. Hvorfor må det skje så hyggelig når han åpenbart ikke er så hyggelig selv? Det trenger jo ikke bli ufint fra din side, men det er lov å være direkte. Anonymkode: 0166a...a19 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:11 #4 Del Skrevet søndag kl 18:11 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Neste år, si at dere er åpen for besøk i to-tre dager, for ellers så har dere planlagt andre ting/skal reise bort. Anonymkode: 1b75e...f0b Det er egentlig mitt forslag også - men det er jo ikke pent å lyve. Som sagt er det andre involverte her også, og det er sikkert litt ulike meninger også. Men skal i alle fall ta det opp med de andre i huset i god tid før neste jul. Ettersom det er en liten familie, er jo det litt vanskelig også... Anonymkode: 7d151...86b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå