Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2006 #1 Skrevet 4. mars 2006 Jeg har sett i en tidligere tråd her at Notar fikk mye pepper. Det var mange som absolutt ikke ville bruke dem som megler ved et evt salg, men det var dessverre ingen som forklarte hvorfor de har et så negativt syn på firmaet. Har hatt kontakt med megler fra Notar + Eiendomsmegler Vest. Heller faktisk litt til sistnevnte. De har en veldig god pakke og jeg følte jeg kunne kommunisere med megleren. Notar er voldsomt frampå og får gode priser, men jeg følte megleren nesten "spiste" meg litt, total "kjør på" filosofi. Jeg vil selvsagt ha så mye som mulig for boligen min, men vil ha grei samvittighet ovenfor kjøper også.
Gjest Lea Skrevet 4. mars 2006 #2 Skrevet 4. mars 2006 Folk har nok liten tillit til Notar etter diverse skandaler og dårlig omtale. Det er grunn nok til å IKKE bruke dem. Selv har jeg god erfaring med Garanti.
Gjest ArneP Skrevet 5. mars 2006 #4 Skrevet 5. mars 2006 Jeg har sett i en tidligere tråd her at Notar fikk mye pepper. Det var mange som absolutt ikke ville bruke dem som megler ved et evt salg, men det var dessverre ingen som forklarte hvorfor de har et så negativt syn på firmaet. Det er så menge grunner til å ikke bruke notar at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne... 1. De er ikke medlem av Eiendomsmeglerforbundet, dermed er de heller ikke med i noen klageordninger. Hvis du vil klage må du altså gå til rettsak. 2. De er grisedyre, når jeg hører hva folk betaler for meglertjenester fra dem blir jeg bare forundret. 3. De vil bare annonsere i sine egne "blader" og nettsider. 4. De pusher "forsikringer" eksperter hevder både selger og kjøper står bedre stillet uten. 5. De har tilsynelatende svært få utdannete eiendomsmeglere. osv
Susan Sto Helit Skrevet 6. mars 2006 #5 Skrevet 6. mars 2006 Jeg har sett i en tidligere tråd her at Notar fikk mye pepper. Det var mange som absolutt ikke ville bruke dem som megler ved et evt salg, men det var dessverre ingen som forklarte hvorfor de har et så negativt syn på firmaet. ← Kjenner en som kjøpte gjennom Notar. De klarte faktisk å gjøre det mesterstykket at kjøper og selger forsøkte å ordne opp i en uoverenstemmelse i salget, mens Notar forsøkte å stikke kjepper i hjulene på begge to? I ettertid ville denne selgeren aldr brukt Notar igjen, og alle vi som har hørt historien er skeptiske til å kjøpe gjennom Notar. De ønsker primært bare å reklamere i sin egen avis og på egen nettside. Det skal du generellt være skeptisk til, da mange, som meg ikke engang leser Notars avis eller ser på deres sider. Når jeg ser etter bolig, sjekker jeg KUN finn.no. (Og står det "Notar selger:" i annonsen, hopper jeg gjerne over denne. Har lagt merke til at mange av disse boligene dukker opp igjen noen måneder senere med nytt meglerfirma....
Titti72 Skrevet 6. mars 2006 #6 Skrevet 6. mars 2006 Bla igjennom en Notar avis og se hvor mange skrivefeil du finner. Det burde vært pensum for småskoleelever å sjekke den avisa ukentlig. Jeg hadde ikke klart å stole på en megler som ikke klarer å skrive brutto/veranda eller kjøkken riktig.
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2006 #7 Skrevet 6. mars 2006 Ja, jeg trodde "alle" visste at Notar ikke er dyktige. Men synes det er så underlig at det liekvel er mange som bruker dem.. :klø: :icon_question:
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2006 #8 Skrevet 6. mars 2006 Har brukt Notar selv, og var veldig fornøyd! Hundre ganger bedre enn den servicen jeg fikk da jeg brukte Eiendomsmegler1. ..så jeg er vel unntaket fra regelen jeg da..
Susan Sto Helit Skrevet 6. mars 2006 #9 Skrevet 6. mars 2006 Har brukt Notar selv, og var veldig fornøyd! Hundre ganger bedre enn den servicen jeg fikk da jeg brukte Eiendomsmegler1. ..så jeg er vel unntaket fra regelen jeg da.. ← Tror du er første personen jeg har hørt om! Alle andre jeg kjenner sier at de aldri ville brukt Notar, hverken ved kjøp eller salg.
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2006 #10 Skrevet 6. mars 2006 Tror du er første personen jeg har hørt om! Alle andre jeg kjenner sier at de aldri ville brukt Notar, hverken ved kjøp eller salg. ← Som jeg skrev; jeg må være unntaket fra regelen. Men jeg VAR fornøyd altså, og blir litt sånn "hmmmmmm........" når jeg leser alt dette. :klø:
Malama Skrevet 6. mars 2006 #11 Skrevet 6. mars 2006 Notar har svært få utdannede eiendsommeglere, man trenger ikke vær4 detfor å jobbe med det så lenge sjefen er det, og det er litt småskummelt. Sleipe er de også. Av min errfaring (er på boligjakt, så jeg er på mang visninger for tiden) er Notar-selgerene de sleipeste... Jeg liker ikke helt typen. Jeg sjekker mye på Finn.no, og der finnes ikke notarboligene. Men jeg bruker også Tinde, og der er de, så en av de tre visningene jeg skal på i dag er faktsik notar da. Det er en stund siden sist vi var der (fordi jeg har sluttet å lese notaravisa) men... verd å undersøke. Det er mange som bruker det når de skal selge, fordi på tross av at mang har dårlig erfaring emd Notar...så får de somregel høyere pris for det de selger enn andre meglere (ikke bestandig, og gjelder ikke i Bergen i det siste etter at det ikke kom kjøpere på enkelte Notarvisninger etter den siste skandalen). Og DET er igrunnen en grunn nok for meg til å ikke kjøpe av Notar. Fordi jeg da antakelig betaler en overpris i forhold til hva jeg måtte betalt om en annen megler solgte det. MEN, en grunn for selger til å velge dem er det jo, med mindre kjøpere skyr dem av denne grunn. Men, kjøpere går nå engang etter BOLIGEN, mer enn megleren, om det virkelig er et hjem man vil ha...
Susan Sto Helit Skrevet 6. mars 2006 #12 Skrevet 6. mars 2006 Jeg sjekker mye på Finn.no, og der finnes ikke notarboligene. Men jeg bruker også Tinde, og der er de, så en av de tre visningene jeg skal på i dag er faktsik notar da. Det er en stund siden sist vi var der (fordi jeg har sluttet å lese notaravisa) men... verd å undersøke. MEN, en grunn for selger til å velge dem er det jo, med mindre kjøpere skyr dem av denne grunn. Men, kjøpere går nå engang etter BOLIGEN, mer enn megleren, om det virkelig er et hjem man vil ha... ← Er potensiell kjøper jeg, men leser ikke notaravisa, og ser kun de annonsene notar har valgt å legge ut på finn.no. (Sannsynligvis en selger som insisterer på dette.) Desverre merker de gjerne annonsen med "Notar selger:" Masse egenreklame med andre ord. Jeg har ikke gått på en eneste visning der boligen er solgt gjennom Notar. Hender vi går på visning når de legges ut på nytt med ny megler senere... Dette er et bevisst valg fra min side! Unngår Notar, for de overpriser både boligene og sine egne tjenester. (Tilsynelatende billige, men...) Moralen er: selger du gjennom Notar mister du faktisk potensielle kjøpere som du ville hatt ved en annen eiendomsmegler. (Jo flere genuint interesserte kjøpere, jo høyere pris.) Nå har jeg knapt sett at Notar har fått solgt en eneste bolig, men tror ikke de egentlig oppnår så veldig høye priser heller.... (Dette er nok bare skryt! Og kanskje litt triksing med takst.)
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2006 #13 Skrevet 6. mars 2006 Er potensiell kjøper jeg, men leser ikke notaravisa, og ser kun de annonsene notar har valgt å legge ut på finn.no. (Sannsynligvis en selger som insisterer på dette.) Desverre merker de gjerne annonsen med "Notar selger:" Masse egenreklame med andre ord. Jeg har ikke gått på en eneste visning der boligen er solgt gjennom Notar. Hender vi går på visning når de legges ut på nytt med ny megler senere... Dette er et bevisst valg fra min side! Unngår Notar, for de overpriser både boligene og sine egne tjenester. (Tilsynelatende billige, men...) Moralen er: selger du gjennom Notar mister du faktisk potensielle kjøpere som du ville hatt ved en annen eiendomsmegler. (Jo flere genuint interesserte kjøpere, jo høyere pris.) Nå har jeg knapt sett at Notar har fått solgt en eneste bolig, men tror ikke de egentlig oppnår så veldig høye priser heller.... (Dette er nok bare skryt! Og kanskje litt triksing med takst.) ← Dette stemmer ikke her hvor jeg bor. Notar får solgt masse boliger, og prisantydningen deres ligger i samme område som andre megleres. Annonsene er heller ikke merket med "Notar selger:" slik du opplever det. Kanskje det er store forskjeller fra sted til sted? ..For øvrig var det meg gjest over her som var fornøyd med Notar. Har ikke hørt noe rykte om at folk har vært misfornøyd med de heller.
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2006 #14 Skrevet 6. mars 2006 Det er så menge grunner til å ikke bruke notar at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne... 1. De er ikke medlem av Eiendomsmeglerforbundet, dermed er de heller ikke med i noen klageordninger. Hvis du vil klage må du altså gå til rettsak. Feil. Notar er medlem av Klagenemda. Du kan klage der på lik linje som med de fleste andre eiendomsmeglere. 2. De er grisedyre, når jeg hører hva folk betaler for meglertjenester fra dem blir jeg bare forundret. 3. De vil bare annonsere i sine egne "blader" og nettsider. Feil igjen. Alle eiendommer som selges gjennom Notar legges, i tillegg til Notar sine internettsider, ut på Tinde. Om man ønsker det kan eiendommen også legges ut på Finn. 4. De pusher "forsikringer" eksperter hevder både selger og kjøper står bedre stillet uten. Forsikringen er bedre enn andre boligskifteforsikringer på markedet. Den er også frivillig så om selger ikke ønsker denne så er det bare å la være. 5. De har tilsynelatende svært få utdannete eiendomsmeglere. osv ← Hilsen en som har solgt gjennom Notar to ganger og var svært fornøyd begge gangene.
Gjest Gjest Skrevet 12. mars 2006 #15 Skrevet 12. mars 2006 Meglertjenester er veldig avhengig av meglerens personlig egenskaper. Men, det er åpenbart endel"kulturforskjeller" mellom kjedene. Personlig ville jeg aldri hverken kjøpt eller solgt via ReMax.. (og heller ikke via Notar..)
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 12. mars 2006 #16 Skrevet 12. mars 2006 Veldig enkelt forklart fra min side: Vi betalte ca 70 000 for å få solgt vår leilighet (i et område hvor ALLE sliter med å få solgt) gjennom Terra, tok ca 5 mnd og mange mange visninger, annonser osv osv. Fikk veldig god oppfølging av en megler som sto på skikkelig for å få solgt. Endte med 1.050 000. Faren min solgte huset etter bestemor, det gikk forholdsvis fort (1,5-2 mnd ca), tilsvarende lite annonsering og bare et par visninger. 750 000 fikk han for det. Og notar tok 80 000. Notar prøvde også å lure på svigermormor en annonsepakke til 250 000 (!!!) da hun skulle selge sin dyre leilighet i Lillestrøm. Gammel dame, fikk beskjed om at hun nok ikke fikk solgt hvis hun ikke tok den pakka. Og så fikk megleren hetta da han fikk inn det første budet og ropte selg! selg! til svigermormor, som jo hørte på'n og sannsynligvis tapte en del penger på det.
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2006 #17 Skrevet 13. mars 2006 Vi solgte gjennom Notar, dessverre! Det vi likte minst var at megleren klart "lever" av å selge raskt, til lavere pris. Han er nå kåret til deres beste selger her i byen, og får masse premier for det. Hvis vi taper 100 000 kr, utgjør dette kun et par tusen i provisjon for han, og han kan bruke den tiden det ville tatt å få prisen på vår leilighet opp, på å selge en annen leilighet- og innkassere mye mer. Pass dere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå