AnonymBruker Skrevet 5. januar #21 Del Skrevet 5. januar Rosa Gnom skrev (2 minutter siden): Det er det. Jeg bare stusser på hvorfor KG er den værste plassen når det kommer til slike ting. Hvorfor man får lov til å hente frem gamle meninger og at de blir vridd på burde slettes så fort som mulig. Så noe er galt her. Jeg nekter å tro at de større forumene ikke har det samme problemet. Alikevel så oppleves andre forum ryddige i forhold til dette. Jeg tror også at veldig mye av dette kommer av anonym funksjonen. Ta bort den, så er det kanskje ikke så veldig kult å trolle lenger når man blir gjenkjent med engang. Da er vi fort inne på det med kvalitet på forumet. Som jeg nevnte tidligere. Om de andre forumene er så korrekte og renhårige, bør KG bestå som det er. Ellers blir alle forumene like og kjedelige, og det vil vi jo ikke. Anonymkode: c60a4...57f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #22 Del Skrevet 5. januar Rosa Gnom skrev (41 minutter siden): Ja. Det er rart. Jeg syntes tilogmed det er idiotisk. Hvis du har så ekstreme meninger at du ikke kan poste de under ett eget nick i fare for å bli å bli "gjenkjent" på facebook eller lignende er for dumt. Da har man ingenting på ett forum å gjøre. Aldri post noe du ikke kan stå for. Kvaliteten på forumet synket i takt med anonyme brukere. Vet det er flere andre store forum som også har hatt anyonym posting,men har måtte gå tilbake til vanlig fordi mengden søppel bare øker når folk kan være anonyme. Jeg poster ikke ting jeg ikke kan stå for men gidder ikke bli forfulgt for mine meninger. NOEN er det alltid som syns det jeg mener er normalt , er rart og ekstremt. Og så er det noe med at enkelte ikke forstår at man forandrer seg, at erfaringer i livet gjør at man endrer mening og holdning. Har skjedd at jeg har fått hørt; " jammen sa ikke du at du mente noe annet før? " og lignende. DET gidder jeg ikke! Anonymkode: e76e5...de2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Gnom Skrevet 5. januar #23 Del Skrevet 5. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg poster ikke ting jeg ikke kan stå for men gidder ikke bli forfulgt for mine meninger. NOEN er det alltid som syns det jeg mener er normalt , er rart og ekstremt. Og så er det noe med at enkelte ikke forstår at man forandrer seg, at erfaringer i livet gjør at man endrer mening og holdning. Har skjedd at jeg har fått hørt; " jammen sa ikke du at du mente noe annet før? " og lignende. DET gidder jeg ikke! Anonymkode: e76e5...de2 Er det ikke det vi er her for da? Diskutere? Jeg tar det som en selvfølge at folk forandrer seg. Jeg har ikke de samme meningene nå som de jeg hadde når jeg var 20. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Gnom Skrevet 5. januar #24 Del Skrevet 5. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Om de andre forumene er så korrekte og renhårige, bør KG bestå som det er. Ellers blir alle forumene like og kjedelige, og det vil vi jo ikke. Anonymkode: c60a4...57f Det er kanskje her problemet ligger også. Det er ikke en vilje til å gjøre forumet bedre. Bare fordi at ett forum har regler mot ekstreme meninger,hatefulle ytringer og lignende gjør det ikke kjedelig i mine øyne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 5. januar #25 Del Skrevet 5. januar Du virker veldig sinna og frustrert ts.... Hva med å puste med magen? Jeg har vært her inne siden 2015 og bruker alltid brukernavn. Jeg står for meningene mine og er ikke redd for å bli "forfulgt" fra tråd til tråd. Hvis folk har så lite å ta seg til, at de må følge med på hva enkelte brukere skriver her inne, så har de som forfølger personer fra tråd til tråd et problem. Jeg synes også (og kommer alltid til å mene det) at folk misbruker Anonym bruker funksjonen altfor mye her. Hvorfor er det f.eks nødvendig å skrive som Anonym bruker om man skal fortelle folk her inne hva man har spist til middag? Er man redd for at naboen skal få vite at man f.eks spiser for ofte pizza til middag? Hva er greien egentlig? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #26 Del Skrevet 5. januar Eg skriv stort sett alltid som anonym. Vekslar også mellom bokmål og nynorsk i ulike stilartar, med og utan skrivefeil og med rar og normal teiknsetjing m.m. Sjølv om eg passar på å endre detaljar, så legg eg igjen mykje info her som folk kan pusle saman om dei vil. Skriver aaaalt for mye på kg og det blir lite flaut om folk fra real life kjenner meg igjen ass... Anonymkode: 31c65...b4b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #27 Del Skrevet 5. januar Mardina skrev (12 minutter siden): Du virker veldig sinna og frustrert ts.... Hva med å puste med magen? Jeg har vært her inne siden 2015 og bruker alltid brukernavn. Jeg står for meningene mine og er ikke redd for å bli "forfulgt" fra tråd til tråd. Hvis folk har så lite å ta seg til, at de må følge med på hva enkelte brukere skriver her inne, så har de som forfølger personer fra tråd til tråd et problem. Jeg synes også (og kommer alltid til å mene det) at folk misbruker Anonym bruker funksjonen altfor mye her. Hvorfor er det f.eks nødvendig å skrive som Anonym bruker om man skal fortelle folk her inne hva man har spist til middag? Er man redd for at naboen skal få vite at man f.eks spiser for ofte pizza til middag? Hva er greien egentlig? At eg sit og skriv på forum om middagen min i staden for å ha normale sunne fritidsaktivitetar. Har ikkje lyst at folk skal vite at eg er avhengig av forum. Det er flaut. Anonymkode: 31c65...b4b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #28 Del Skrevet 5. januar Mardina skrev (16 minutter siden): Du virker veldig sinna og frustrert ts.... Hva med å puste med magen? Jeg har vært her inne siden 2015 og bruker alltid brukernavn. Jeg står for meningene mine og er ikke redd for å bli "forfulgt" fra tråd til tråd. Hvis folk har så lite å ta seg til, at de må følge med på hva enkelte brukere skriver her inne, så har de som forfølger personer fra tråd til tråd et problem. Jeg synes også (og kommer alltid til å mene det) at folk misbruker Anonym bruker funksjonen altfor mye her. Hvorfor er det f.eks nødvendig å skrive som Anonym bruker om man skal fortelle folk her inne hva man har spist til middag? Er man redd for at naboen skal få vite at man f.eks spiser for ofte pizza til middag? Hva er greien egentlig? "Forfølgelesen" er å bli kjennt med. Man må være mentalt avkobling for å gå bra tråd til tråd å snakke med den samme gruppen menensker som om dette er den første samtalen man har. Anonymkode: 4f86d...fa0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #29 Del Skrevet 5. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): "Forfølgelesen" er å bli kjennt med. Man må være mentalt avkobling for å gå bra tråd til tråd å snakke med den samme gruppen menensker som om dette er den første samtalen man har. Anonymkode: 4f86d...fa0 Mange skrivefeil. Beklager. Anonymkode: 4f86d...fa0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #30 Del Skrevet 5. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Syns du det er rart at mange skriver absolutt alt som anonym bruker? For DET syns ikke jeg og jeg blir mer og mer overbevist om at noe annet enn anonym kan og vil jeg ikke være her på KG! For når folk begynner å beskylde også de anonyme for å " være sånn og si sånn og sånn " i alle tråder, hvordan ble det da om man skrev under et brukernavn og noen kunne kjenne meg igjen? DET ble heksejakt det! Fysj så ufyselige mange er! Man har ikke lov å ha sterke meninger, nei Gud forby at man mener noe annet enn saueflokken! Nei anonym forever her! Tror dere at dere er smarte og kan kjenne de anonyme fra hverandre i ulike tråder? Det viser seg gang på gang , selv innen samme tråd, at folk får hets mot seg for det de mener og skriver. Anonymkode: e76e5...de2 Noen er lett gjenkjennelige fordi de har noen meninger som er gjennomgående i alle tema de kan bruke disse meningene sine i. Og da er disse meningene på siden av det som er normalt. Husk på at det er frivillig å være her. Anonymkode: 01b35...210 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #31 Del Skrevet 5. januar Rosa Gnom skrev (3 timer siden): Ja. Det er rart. Jeg syntes tilogmed det er idiotisk. Hvis du har så ekstreme meninger at du ikke kan poste de under ett eget nick i fare for å bli å bli "gjenkjent" på facebook eller lignende er for dumt. Da har man ingenting på ett forum å gjøre. Aldri post noe du ikke kan stå for. Kvaliteten på forumet synket i takt med anonyme brukere. Vet det er flere andre store forum som også har hatt anyonym posting,men har måtte gå tilbake til vanlig fordi mengden søppel bare øker når folk kan være anonyme. Har vært her en stund nå, og kan ikke huske å ha postet en ekstrem mening noensinne. Hvis man ikke ser på meningen om at jeg ikke trives med sommervær som ekstrem.. Jeg skriver heller ikke noe nedlatende eller stygt om andre. Det går an å oppføre seg som folk selv om man skriver som anonym. Jeg ønsker ganske enkelt ikke at folk jeg kjenner skal vite at jeg bruker så mye tid på dette. (Har til og med postet på hjemmekontor 😱) Prøver å trappe ned da. Men ikke lett. Er jo mange ufine, sant det, men det er jo noen av de som skriver under nick også som er frekke. Anonymkode: 31c65...b4b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #32 Del Skrevet 5. januar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Har vært her en stund nå, og kan ikke huske å ha postet en ekstrem mening noensinne. Hvis man ikke ser på meningen om at jeg ikke trives med sommervær som ekstrem.. Jeg skriver heller ikke noe nedlatende eller stygt om andre. Det går an å oppføre seg som folk selv om man skriver som anonym. Jeg ønsker ganske enkelt ikke at folk jeg kjenner skal vite at jeg bruker så mye tid på dette. (Har til og med postet på hjemmekontor 😱) Prøver å trappe ned da. Men ikke lett. Er jo mange ufine, sant det, men det er jo noen av de som skriver under nick også som er frekke. Anonymkode: 31c65...b4b Det er avhengighetsskapende. Var så 🤏 nære å bli kvitt det av å holde meg unna en månde. Da jeg kom over noe på nyhetene eller lignende og måtte se hva andre tenkte rundt det. Så tenkte jeg, det er veldig kjedelig her inne, ingenting jeg egentlig har lyst til å lese. Så tok det ikke serriøst med å klikke hit for nå var det jo uinteresangt var bare av kjedomhets klikk..så kommer det en tråd eller noe jeg vil kommentere, rett tilbake i kraftigere avhengighet igjen. Skulle aldri kommet hit. Anonymkode: 4f86d...fa0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #33 Del Skrevet 5. januar AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Det er avhengighetsskapende. Var så 🤏 nære å bli kvitt det av å holde meg unna en månde. Da jeg kom over noe på nyhetene eller lignende og måtte se hva andre tenkte rundt det. Så tenkte jeg, det er veldig kjedelig her inne, ingenting jeg egentlig har lyst til å lese. Så tok det ikke serriøst med å klikke hit for nå var det jo uinteresangt var bare av kjedomhets klikk..så kommer det en tråd eller noe jeg vil kommentere, rett tilbake i kraftigere avhengighet igjen. Skulle aldri kommet hit. Anonymkode: 4f86d...fa0 Du må rett inn i gruppen for AAKG, Anonyme Avhengige KG-brukere, du! Bare slik blir du muligens kvitt avhengigheten! Jeg skriver noe under nick og mye som AB, men jeg bruker ikke AB-funksjonen for å hetse noen, det er kun for å holde meg noenlunde "privat". Jeg vet jo at noen vil gjenkjenne meg på skrivemåten, men det kunne ikke brydd meg mindre. Hvis man har så ekstreme meninger at folk er "ute etter å ta deg", så må du selvsagt rapportere personangrep. Men du må virkelig regne med å få motbør på et diskusjonsforum - vi er her for å diskutere, spørre om ting, osv., og selvsagt vil noen ha andre meninger enn deg selv. Da får du prøve å unngå å bli sur, og heller finne gode motargumenter. Anonymkode: efce8...ce2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #34 Del Skrevet 5. januar Jeg skriver anonymt for å ikke bli gjenkjent, og for å kunne skrive om mitt liv. Skal ikke så mange detaljer før en er gjenkjent. Mor som bor på Tøyen, med to barn på 8 og 11, jobber som lege. Veldig glad i restauranten Brutus. Kommer opprinnelig fra Tromsø. Man skriver selvsagt ikke alt i en post, men over år samles det informasjon. Så ja, Anonym Anonymkode: 0baa8...891 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Gnom Skrevet 6. januar #35 Del Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har vært her en stund nå, og kan ikke huske å ha postet en ekstrem mening noensinne. Hvis man ikke ser på meningen om at jeg ikke trives med sommervær som ekstrem.. Jeg skriver heller ikke noe nedlatende eller stygt om andre. Det går an å oppføre seg som folk selv om man skriver som anonym. Jeg ønsker ganske enkelt ikke at folk jeg kjenner skal vite at jeg bruker så mye tid på dette. (Har til og med postet på hjemmekontor 😱) Prøver å trappe ned da. Men ikke lett. Er jo mange ufine, sant det, men det er jo noen av de som skriver under nick også som er frekke. Anonymkode: 31c65...b4b Men da er jo du en av de som oppfører seg. Var ikke meningen å dra alle under en kam,men jeg opplever det motsatte. Selvfølgelig skal du få lov til å gå med akkurat de klærne du ønsker. Uten at folk skal rakke ned på deg. Og joda. Jeg bruker nok litt for mye tid her inne selv. Så der er jeg enig med deg. 😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #36 Del Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hva mener du med mitt tilfelle? Jeg er ikke anonym alene og du kjenner ikke meg. Anonymkode: e76e5...de2 Er du ikke samme bruker som sliter med vennskap og med diverse sprø scenarioer med menn som ikke er ute etter noe seriøst? Veldig intense situasjoner, for å si det slik... Det er veldig gjenkjennelig. Og vi har forsøkt i timesvis over mange titalls tråder gjennom årene for å hjelpe, men de samme problemene gjentas seg gang på gang. Hvis ikke det er deg, beklager jeg altså... 🫢🫣 Anonymkode: ea2d4...6d9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #37 Del Skrevet 6. januar Mardina skrev (11 timer siden): Jeg synes også (og kommer alltid til å mene det) at folk misbruker Anonym bruker funksjonen altfor mye her. Hvorfor er det f.eks nødvendig å skrive som Anonym bruker om man skal fortelle folk her inne hva man har spist til middag? Er man redd for at naboen skal få vite at man f.eks spiser for ofte pizza til middag? Hva er greien egentlig? Jeg er ganske matinteressert, så får med meg alt som skrives i matforumet. I lunsjen på jobb før jul så snakket vi om mattradisjoner. Ei kollega beskrev en spesiell oppskrift. Og det slo meg at akkurat det har jeg sett her inne. Klikker meg tilbake, videre inn på bruker, og kan da lese hennes 5000 andre innlegg. Absolutt ingen tvil om hvem det var. Hadde hun vært AB så hadde jeg jo likevel mulig forstått hvem hun var, men aldri kunnet lese alt det andre hun har skrevet her inne. Jeg har vært her i 14 år, og sett det meste. Så bruker aldri brukernavn. Anonymkode: da0bd...f18 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #38 Del Skrevet 6. januar Jeg liker å skrive anonymt, enten som "AnonymBruker" eller med brukernavn, fordi det ikke kan spores til meg. Mye jeg har på hjertet her er ganske personlig, og jeg vet at mange av mine utfordringer gir mye negativ respons. Det er leit at det er slik, for det er ikke utfordringer jeg kan noe for, men da er det fint å kunne trekke seg ut uten redsel for konsekvensene. Av og til er jeg full og krass, og, selv om det ikke er fiendtlig, vil det kunne spores til meg på andre plattformer, som f.eks Facebook. Det er mye fælt som skrives her inne, og selv opplever jeg at terskelen for å være ufin er lavere enn andre steder. Dessverre, og beklager for alt som måtte komme fra mitt tastatur i en frustrert fyllekule. Når jeg er sint og lei, hjelper det å vite at jeg ikke er alene. Når jeg føler meg ensom, er det fint å få respons. Anonymkode: da59f...f4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar #39 Del Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Er du ikke samme bruker som sliter med vennskap og med diverse sprø scenarioer med menn som ikke er ute etter noe seriøst? Veldig intense situasjoner, for å si det slik... Det er veldig gjenkjennelig. Og vi har forsøkt i timesvis over mange titalls tråder gjennom årene for å hjelpe, men de samme problemene gjentas seg gang på gang. Hvis ikke det er deg, beklager jeg altså... 🫢🫣 Anonymkode: ea2d4...6d9 Haha, nei der ser du! Det er veldig feil! Er dette jeg mener , at folk tror de kjenner selv anonyme og så blir det bare rør. Fikk ikke mer lyst å gå som ikke-anonym nå! Anonymkode: e76e5...de2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 6. januar #40 Del Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hater at jeg skrev under brukernavn før. Eneste fordelen med det er at det du skriver kan slettes. Anonymkode: 4f86d...fa0 Har du posta noe som anonym kan du ikke slette/redigere. Har du posta under nick kan du redigere, men i utgangspunktet ikke slette uten at admin må inn i bildet. Alternativt blir det stående med noen tegn, etter at brukeren har redigert, men det kan da allerede være lest og besvart. Hva er problemet? Rosa Gnom skrev (14 timer siden): Joda, jeg forstår deg også,men jeg mener fortsatt at den generelle kvaliteten på diskusjoner går ned når folk kan være anonyme og bare spy ut usakelig dritt. Uten å trenge å svare for seg. Har man ett nick så har man ialefall noe å forholde seg til i en diskusjon. Jeg husker ikke alle anonymekoder til enhver tid. Så er det anonyme koder i hver tråd, men koden er unik fra person til person. Nei, det er ikke enket å følge med på alle, det burde vært mer begrensninger for anonym posting Rosa Gnom skrev (14 timer siden): Det er dårlig moderasjon av de som driver siden. Ikke brukerene sin feil. Noen folk er blåste. Jeg bruker mye større forum enn dette og der skal ingen jaktes på. Personangrep er aldri greit. Man diskuterer sak. Ingenting annet. Hersketeknikker blir fort gjenomskuet og slettet. Egentlig alt du nevner her er kun moderatorene sin feil. Hvilke forum? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå