Gå til innhold

Du som syns det er rart at mange er anonyme brukere..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Syns du det er rart at mange skriver absolutt alt som anonym bruker? For DET syns ikke jeg og jeg blir mer og mer overbevist om at noe annet enn anonym kan og vil jeg ikke være her på KG! For når folk begynner å beskylde også de anonyme for å " være sånn og si sånn og sånn " i alle tråder, hvordan ble det da om man skrev under et brukernavn og noen kunne kjenne meg igjen? DET ble heksejakt det! 

Fysj så ufyselige mange er! Man har ikke lov å ha sterke meninger, nei Gud forby at man mener noe annet enn saueflokken! 

Nei anonym forever her! 

Tror dere at dere er smarte og kan kjenne de anonyme fra hverandre i ulike tråder? Det viser seg gang på gang , selv innen samme tråd, at folk får hets mot seg for det de mener og skriver. 

Anonymkode: e76e5...de2

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mye tyder på det vil fortsette å være "krig" på nettsteder der folk føler seg anonyme, slik har det vært siden tidlig 1990-tall da alllmuen slapp til på Internetten. Men hvorfor skulle det være mindre av det hvis man enklere kunne kjenne igjen de man ikke gidder lese noe fra?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Problemet er jo når disse oppretter gjentakende tråder men uten å noensinne reflektere over svarene. I ditt tilfelle er det jo alltid fullstendig enstemmighet og folk forsøker å hjelpe deg, men enten det er stahet eller mangel på selvinnsikt, så blir det ekstremt frustrerende - både for deg og for oss.

Anonymkode: ea2d4...6d9

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hater at jeg skrev under brukernavn før. Eneste fordelen med det er at det du skriver kan slettes.

carlberner1 skrev (2 minutter siden):

Mye tyder på det vil fortsette å være "krig" på nettsteder der folk føler seg anonyme, slik har det vært siden tidlig 1990-tall da alllmuen slapp til på Internetten. Men hvorfor skulle det være mindre av det hvis man enklere kunne kjenne igjen de man ikke gidder lese noe fra?

Hvilket nettsted er det ikke krig på? Det er ulemper med anonym, men uten denne sidens anonymitet har jeg aldri ønsket å prate på nett og har vært greit for det sosiale for min del. Også svært negativt selvfølgelig, prøver å ikke la det være så dypt. Vi er bare mennesker, livet er drama så er det virkigere ting her i verden enn redselen for å bli sett i lengden.

Anonymkode: 4f86d...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Problemet er jo når disse oppretter gjentakende tråder men uten å noensinne reflektere over svarene. I ditt tilfelle er det jo alltid fullstendig enstemmighet og folk forsøker å hjelpe deg, men enten det er stahet eller mangel på selvinnsikt, så blir det ekstremt frustrerende - både for deg og for oss.

Anonymkode: ea2d4...6d9

Hva mener du med mitt tilfelle? Jeg er ikke anonym alene og du kjenner ikke meg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Syns du det er rart at mange skriver absolutt alt som anonym bruker? For DET syns ikke jeg og jeg blir mer og mer overbevist om at noe annet enn anonym kan og vil jeg ikke være her på KG! For når folk begynner å beskylde også de anonyme for å " være sånn og si sånn og sånn " i alle tråder, hvordan ble det da om man skrev under et brukernavn og noen kunne kjenne meg igjen? DET ble heksejakt det! 

Fysj så ufyselige mange er! Man har ikke lov å ha sterke meninger, nei Gud forby at man mener noe annet enn saueflokken! 

Nei anonym forever her! 

Tror dere at dere er smarte og kan kjenne de anonyme fra hverandre i ulike tråder? Det viser seg gang på gang , selv innen samme tråd, at folk får hets mot seg for det de mener og skriver. 

Ja. Det er rart. Jeg syntes tilogmed det er idiotisk. Hvis du har så ekstreme meninger at du ikke kan poste de under ett eget nick i fare for å bli å bli "gjenkjent" på facebook eller lignende er for dumt. Da har man ingenting på ett forum å gjøre. Aldri post noe du ikke kan stå for. Kvaliteten på forumet synket i takt med anonyme brukere. Vet det er flere andre store forum som også har hatt anyonym posting,men har måtte gå tilbake til vanlig fordi mengden søppel bare øker når folk kan være anonyme.

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Rosa Gnom skrev (Akkurat nå):

Ja. Det er rart. Jeg syntes tilogmed det er idiotisk. Hvis du har så ekstreme meninger at du ikke kan poste de under ett eget nick i fare for å bli å bli "gjenkjent" på facebook eller lignende er for dumt. Da har man ingenting på ett forum å gjøre. Aldri post noe du ikke kan stå for. Kvaliteten på forumet synket i takt med anonyme brukere. Vet det er flere andre store forum som også har hatt anyonym posting,men har måtte gå tilbake til vanlig fordi mengden søppel bare øker når folk kan være anonyme.

Da er vi uenige! For jeg tør ikke engang legge ut noe personlig som anonym . Det har jeg slutta med. Og det sier sitt! Stoler ikke på noen her og gidder ikke hets for mitt forhold med venner og familie eller noe som har med dem å gjøre. KG-folk er jo totalt ustabile! 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da er vi uenige! For jeg tør ikke engang legge ut noe personlig som anonym . Det har jeg slutta med. Og det sier sitt! Stoler ikke på noen her og gidder ikke hets for mitt forhold med venner og familie eller noe som har med dem å gjøre. KG-folk er jo totalt ustabile! 

Joda, jeg forstår deg også,men jeg mener fortsatt at den  generelle kvaliteten på diskusjoner går ned når folk kan være anonyme og bare spy ut usakelig dritt. Uten å trenge å svare for seg. Har man ett nick så har man ialefall noe å forholde seg til i en diskusjon. Jeg husker ikke alle anonymekoder til enhver tid.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rosa Gnom skrev (20 minutter siden):

Selvsagt er det ikke for dumt. Det hadde vært ok om de med de ekstreme meningene fikk være i fred, men det får de ikke. De blir jakten ned og ting tatt ut av kontekst fra andre tråder brukes for å tillegge dem meninger i andre tråder uansett hvor mye utleggeren "står for det"

Anonymkode: c60a4...57f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vet ikke hvordan det er nå lenger, men for noen år siden så var det slik at uansett hva du skrev i en tråd, så var det alltid noen som gikk inn og saumfarte profilen din og samtlige innlegg du hadde skrevet bare for å ta deg på noe eller skape en krangel eller prøve å identifisere deg. 

Anonymkode: 3bd6c...352

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selvsagt er det ikke for dumt. Det hadde vært ok om de med de ekstreme meningene fikk være i fred, men det får de ikke. De blir jakten ned og ting tatt ut av kontekst fra andre tråder brukes for å tillegge dem meninger i andre tråder uansett hvor mye utleggeren "står for det"

Det er dårlig moderasjon av de som driver siden. Ikke brukerene sin feil. Noen folk er blåste. Jeg bruker mye større forum enn dette og der skal ingen jaktes på. Personangrep er aldri greit. Man diskuterer sak. Ingenting annet. Hersketeknikker blir fort gjenomskuet og slettet. Egentlig alt du nevner her er kun moderatorene sin feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har svart noe under brukernavn, men da mer generelle ting… Ting som går på familie, sex og jobb bevares alltid anonymt; i det man oppgir hvor mange barn man har, alder, yrke og kanskje området man bor i kan man i noen tilfeller begynne å sirkle inn hvem som skjuler seg bak brukernavnet…

Anonymkode: 3edc1...3e5

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rosa Gnom skrev (26 minutter siden):

Kom tilbake om noen år.

Jeg har vært her i 14 år. Fullstendig uaktuelt å være noe annet enn anonym bruker. Og har aldri postet ekstreme meninger. 

Anonymkode: da0bd...f18

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har svart noe under brukernavn, men da mer generelle ting… Ting som går på familie, sex og jobb bevares alltid anonymt; i det man oppgir hvor mange barn man har, alder, yrke og kanskje området man bor i kan man i noen tilfeller begynne å sirkle inn hvem som skjuler seg bak brukernavnet…

Anonymkode: 3edc1...3e5

Har kjent det igjen på en oppskrift, og en scene i en tv-serie.

Et innlegg, kun en kort mistanke som raskt er glemt. Kunne bla seg tilbake til alt personen har skrevet, da vet du hvem det er. 

Anonymkode: da0bd...f18

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvorfor er du på forumet her, hvis du synes det er så ille?

Anonymkode: ac99a...58c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rosa Gnom skrev (3 minutter siden):

Det er dårlig moderasjon av de som driver siden. Ikke brukerene sin feil. Noen folk er blåste. Jeg bruker mye større forum enn dette og der skal ingen jaktes på. Personangrep er aldri greit. Man diskuterer sak. Ingenting annet. Hersketeknikker blir fort gjenomskuet og slettet. Egentlig alt du nevner her er kun moderatorene sin feil.

Selvdagt er det brukeren sin feil når gamle meninger blir hentet fram og vridd på for å tillegge brukeren en annen mening. At du ikke ser at dette er elendig gjort av brukerne og skaper masse unødvendig jobb for modsene, er utrolig.

Snakk om ansvarsfraskrivelse.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men omgangsformen er jo langt bedre på forum uten anonymfunksjon som diskutopia eller nå avsluttede vgd. Anonymfunksjonen tiltrekker seg troll. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor er du på forumet her, hvis du synes det er så ille?

Anonymkode: ac99a...58c

Jeg bruker det som fritidsaktivitet i ledige stunder og underholdning. Og det er litt avhengighetsskapende. Men så lenge jeg kan være anonym er det greit, enn så lenge. Det er ganske fasinerende og se hvor dumme folk kan bli og så ha noe å fortelle til venner og bekjente. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er vel anonym med brukernavn også med mindre de bruker sitt eget fulle navn. Ellers bryr ikke jeg meg om folk skriver som anonymbruker eller med brukernavn. Det er da helt frivillig. Det viktigste er at folk er snille mot hverandre og ikke stygg mot andre. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Selvdagt er det brukeren sin feil når gamle meninger blir hentet fram og vridd på for å tillegge brukeren en annen mening. At du ikke ser at dette er elendig gjort av brukerne og skaper masse unødvendig jobb for modsene, er utrolig.

Snakk om ansvarsfraskrivelse.

Det er det. Jeg bare stusser på hvorfor KG er den værste plassen når det kommer til slike ting. Hvorfor man får lov til å hente frem gamle meninger og at de blir vridd på burde slettes så fort som mulig. Så noe er galt her. Jeg nekter å tro at de større forumene ikke har det samme problemet. Alikevel så oppleves andre forum ryddige i forhold til dette. Jeg tror også at veldig mye av dette kommer av anonym funksjonen. Ta bort den, så er det kanskje ikke så veldig kult å trolle lenger når man blir gjenkjent med engang. Da er vi fort inne på det med kvalitet på forumet. Som jeg nevnte tidligere.

Endret av Rosa Gnom
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...