Gå til innhold

Liker du blodmat?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var i utgangspunktet ikke et kresent barn, og elsket blant annet innmat, da både lever og lungemos. Blodmat hadde vi mindre av, både hjemme og hos besteforeldre. Jeg husker jeg ikke var så veldig begeistret, men jeg husker best rosinene, som jeg virkelig ikke var begeistret for i blodpølsen. Det var ikke helt «rosinen i pølsen» for meg nei 🤣🫣 Ikke prøvd på mange år, og det frister heller ikke, selv om jeg er for å utnytte hele dyret, om en først skal spise det. 

Hva brukes blod til når færre spiser det idag? Blir det brukt til noe spesielt, eller går det til spille?  Noen som vet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg elsket blodpudding som barn. Nettopp fordi det jo smaker som godteri. 

Som voksen har jeg forsøkt det du får kjøpt i (norske) butikker. Og som du sier er det helt ufordragelig søtt. Eneste tilberedning jeg kan tenke meg at det passer med er type pisket krem på toppen og servert som - dessert? Folk liker da vel ikke søtmat som middag?

Jeg skal forsøke det du får kjøpt i etniske butikker. For jeg vil tro det smaker godt, om det bare blir saltet og krydret ordentlig og servert som - mat, ikke søtsaker.

Forresten liker jeg blod i spansk vin og mat. Spanjoler kan du alltid stole på når det kommer til mat og drikke. 

Anonymkode: 4cdfc...08e

Haha, ja nettopp, rett og slett ufordragelig søtt :ler:

Blod i vin? Aldri hørt om :ordlos:

Anonymkode: 7b97c...6b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Slikke noen som har mensen, går det som blodmat?

Anonymkode: 935e6...725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Liker du blodmat? Og i tilfelle ja,hva da? 

Anonymkode: 051a1...36d

Likte det som barn, blir dårlig av det nå. 

Anonymkode: 13ffb...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...