AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:22 #1 Del Skrevet søndag kl 16:22 Liker du blodmat? Og i tilfelle ja,hva da? Anonymkode: 051a1...36d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:26 #2 Del Skrevet søndag kl 16:26 Jeg liker blodpudding. Men bare litt. Ikke så mye. Med honning på. Anonymkode: 362cb...11f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet søndag kl 16:26 #3 Del Skrevet søndag kl 16:26 Ja, lever, nyrer, hjerte og blodpølse er godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:30 #4 Del Skrevet søndag kl 16:30 Honey Dew skrev (2 minutter siden): Ja, lever, nyrer, hjerte og blodpølse er godt. Lever, nyrer og hjerte er ikke blodmat. Anonymkode: e7f60...4e3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet søndag kl 16:33 #5 Del Skrevet søndag kl 16:33 Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet søndag kl 16:36 #6 Del Skrevet søndag kl 16:36 Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lost little girl Skrevet søndag kl 16:36 #7 Del Skrevet søndag kl 16:36 Nei, det klarer jeg ikke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:39 #8 Del Skrevet søndag kl 16:39 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Lever, nyrer og hjerte er ikke blodmat. Anonymkode: e7f60...4e3 Stemmer det,for det er innmat. Anonymkode: 051a1...36d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pinkee Skrevet søndag kl 16:40 #9 Del Skrevet søndag kl 16:40 Jepp, blodpudding og blodpannekaker synes jeg er godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:40 #10 Del Skrevet søndag kl 16:40 Jeg liker lever og blodpannekaker. Naboene hadde griser, og i slaktetia laga alltid kjerringa blodpannekaker og serverte oss unga ut gjennom kjøkkenvindu. Anonymkode: acd19...c15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlitrendeSjokolade Skrevet søndag kl 16:41 #11 Del Skrevet søndag kl 16:41 Nei. Mye jeg ikke har smakt men kan tenke meg jeg ikke liker det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:42 #12 Del Skrevet søndag kl 16:42 Jeg pleide å like blodpudding før, men har det alltid vært like mye sukker i? Sist jeg prøvde å spise det så smakte det jo bare søtt.... Anonymkode: 7b97c...6b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:42 #13 Del Skrevet søndag kl 16:42 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg liker lever og blodpannekaker. Naboene hadde griser, og i slaktetia laga alltid kjerringa blodpannekaker og serverte oss unga ut gjennom kjøkkenvindu. Anonymkode: acd19...c15 Lever er ikke blodmat, det er innmat. Anonymkode: 7b97c...6b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:45 #14 Del Skrevet søndag kl 16:45 Ja. Eller, sist jeg smakte - tror ikke jeg har spist det på tjue år. Vokste opp med blodpudding, blodklubb (raspeball) og blodpannekaker. Pannekakene kan jeg styre min begeistring for, men resten var godt. Anonymkode: 71ad1...4eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:51 #15 Del Skrevet søndag kl 16:51 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg pleide å like blodpudding før, men har det alltid vært like mye sukker i? Sist jeg prøvde å spise det så smakte det jo bare søtt.... Anonymkode: 7b97c...6b1 Jeg elsket blodpudding som barn. Nettopp fordi det jo smaker som godteri. Som voksen har jeg forsøkt det du får kjøpt i (norske) butikker. Og som du sier er det helt ufordragelig søtt. Eneste tilberedning jeg kan tenke meg at det passer med er type pisket krem på toppen og servert som - dessert? Folk liker da vel ikke søtmat som middag? Jeg skal forsøke det du får kjøpt i etniske butikker. For jeg vil tro det smaker godt, om det bare blir saltet og krydret ordentlig og servert som - mat, ikke søtsaker. Forresten liker jeg blod i spansk vin og mat. Spanjoler kan du alltid stole på når det kommer til mat og drikke. Anonymkode: 4cdfc...08e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:00 #16 Del Skrevet søndag kl 17:00 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg elsket blodpudding som barn. Nettopp fordi det jo smaker som godteri. Som voksen har jeg forsøkt det du får kjøpt i (norske) butikker. Og som du sier er det helt ufordragelig søtt. Eneste tilberedning jeg kan tenke meg at det passer med er type pisket krem på toppen og servert som - dessert? Folk liker da vel ikke søtmat som middag? Jeg skal forsøke det du får kjøpt i etniske butikker. For jeg vil tro det smaker godt, om det bare blir saltet og krydret ordentlig og servert som - mat, ikke søtsaker. Forresten liker jeg blod i spansk vin og mat. Spanjoler kan du alltid stole på når det kommer til mat og drikke. Anonymkode: 4cdfc...08e Blod smaker veldig mye jern, kan nærmest bli litt beskt og usmakelig. Det trengs mye sukker for å balansere smaken. Oppskrifter med blod har derfor store mengder sukker. Ofte også tørket frukt, som rosiner. Og generelt mye krydder, som nærmest kan gi en kake-aktig smak. Forholdet sukker til blod er ofte opp mot 1/3. Tradisjonelt ble det også gjerne servert med sirup, tyttebær, eller smeltet smør. Blodmat handler om å utnytte næringsstoffene i blodet. Og det var på en tid der sukker og fett var noe man burde få i seg mye av, da man hadde en fysisk krevende hverdag. Jeg er opptatt av tradisjonsmat, og det er mye vi har vedlikeholdt. Men akkurat blodmat er noe jeg har valgt bort fra våre egne tradisjoner. Anonymkode: e7f60...4e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:23 #17 Del Skrevet søndag kl 17:23 🤮 Anonymkode: 8cc5a...e72 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:00 #18 Del Skrevet søndag kl 18:00 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): 🤮 Anonymkode: 8cc5a...e72 Unødvendig og barnslig! Sannsynligvis har du ikke smakt blodmat. Anonymkode: 051a1...36d 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:00 #19 Del Skrevet søndag kl 18:00 Jeg spiste ofte blodpannekaker med sukker som barn og det er jo så godt Anonymkode: 051a1...36d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet søndag kl 18:01 #20 Del Skrevet søndag kl 18:01 Nei, fy da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå