AnonymBruker Skrevet 6. januar #21 Skrevet 6. januar Er ikke anbefalt grense 6 måneder for å ligge i pulk? Da skjønner jeg ikke at noen vil legge baby på 5 mnd i et akebrett. Anonymkode: 7d887...81c 1 1
Stor pike Skrevet 6. januar #22 Skrevet 6. januar Men spenn ikke fast ungen. Det gjorde vi på såkalt baby akebrett. Vi dyttet det ned en slak "bakke" akebrettet veltet og ungen lå under som en skilpadde og kom ingen vei. Han var rundt året da. Han tok det fint, akebrett har alltid vært favoritten. 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar #23 Skrevet 6. januar Alt hva folk skal legge seg opp i…🙄 Det er helt innafor, så lenge man passer på at babyen er varm, komfortabel og man ikke er ute for lenge i kulda. Anonymkode: 5e9b1...302 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar #24 Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (På 5.1.2025 den 17.17): Datteren min viste meg et innlegg på Tik-Tok. Søsteren til en venninne er ute med babyen sin på 5 måneder i -10, sittende på et akebrett i vinterdress. Babyen har riktignok på seg varme klær, antar jeg, men lurer på hva som regnes som innafor? Anonymkode: ec98e...020 Det er ikke helt innafor. Barn kan fint være ute i både minus 10 og minus 20 med riktig bekledning. Men det forutsetter at barna er i bevegelse, i aktivitet! En baby på 5 mnd vil raskt bli nedkjølt på akebrett da han ikke skjermes fra vær og vind og sannsynligvis ikke fra kulden som kommer opp fra bakken, samt at babyen ikke er i aktivitet, noe som er avgjørende. Helt ærlig, noen skulle seriøst hatt et kurs i foreldrerollen 🙈 Anonymkode: d7c6e...2f2 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar #25 Skrevet 7. januar Innafor (i en kort stund). Det jeg ikke syns er innafor overhodet er 6mnd gammel baby på wakeboard med far. Sånn bak en båt i fart liksom. Bekjente som la ut video fra båtturen sin på Instagram... Anonymkode: dd36b...d8f
AnonymBruker Skrevet 7. januar #26 Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Innafor (i en kort stund). Det jeg ikke syns er innafor overhodet er 6mnd gammel baby på wakeboard med far. Sånn bak en båt i fart liksom. Bekjente som la ut video fra båtturen sin på Instagram... Anonymkode: dd36b...d8f Det er jo helt sykt. Anonymkode: d71c1...b3d
AnonymBruker Skrevet 8. januar #27 Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det er ikke helt innafor. Barn kan fint være ute i både minus 10 og minus 20 med riktig bekledning. Men det forutsetter at barna er i bevegelse, i aktivitet! En baby på 5 mnd vil raskt bli nedkjølt på akebrett da han ikke skjermes fra vær og vind og sannsynligvis ikke fra kulden som kommer opp fra bakken, samt at babyen ikke er i aktivitet, noe som er avgjørende. Helt ærlig, noen skulle seriøst hatt et kurs i foreldrerollen 🙈 Anonymkode: d7c6e...2f2 Takk, jeg er såååå enig!👏🏼👏🏼👏🏼 Må si jeg er sjokkert over flere av svarene over her🥺 Anonymkode: ec98e...020
AnonymBruker Skrevet 8. januar #28 Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Takk, jeg er såååå enig!👏🏼👏🏼👏🏼 Må si jeg er sjokkert over flere av svarene over her🥺 Anonymkode: ec98e...020 Det er ganske mange der ute som er ganske slappe med sikkerhet for barn eller å følge anbefalinger det være seg om kosthold, skjerm, sovemiljø, utstyr eller annet, det ser man jo lett bare ved å se rundt seg, se på sosiale medier og lese tråder her. De samme personene er gjerne ganske nedlatende mot folk som passer litt mer på. Også mange som elsker å svare "du er hysterisk" eller "pass dine egne saker" til alle tråder på KG uannsett hva som spørres om. Og alle tråder om vinter/kulde er det alltid en gjeng med barn som omtrent har bodd utendørs i -30 fra dag 1 Anonymkode: d71c1...b3d 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar #29 Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Det er ganske mange der ute som er ganske slappe med sikkerhet for barn eller å følge anbefalinger det være seg om kosthold, skjerm, sovemiljø, utstyr eller annet, det ser man jo lett bare ved å se rundt seg, se på sosiale medier og lese tråder her. De samme personene er gjerne ganske nedlatende mot folk som passer litt mer på. Også mange som elsker å svare "du er hysterisk" eller "pass dine egne saker" til alle tråder på KG uannsett hva som spørres om. Og alle tråder om vinter/kulde er det alltid en gjeng med barn som omtrent har bodd utendørs i -30 fra dag 1 Anonymkode: d71c1...b3d Som om jeg skulle sagt det selv!🙏🏼 Hvor ble det av sunn fornuft og ikke minst moral? Det er ikke rart alle instanser kneler. Da tenker jeg på PPT, BUP, Ressursbasen og Barneverntjenesten, bare for å nevne noe. Med urovekkende holdninger og mangel på kunnskap, moral og etikk er det f..#%£$ ikke rart samfunnet vårt er i total ragnarok…. Anonymkode: ec98e...020
AnonymBruker Skrevet 8. januar #30 Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (På 5.1.2025 den 17.50): Her likte nå våres huske og akebrett. Kom altid med smil . Eldste gikk da han var 6mnd. Så var egentlig veldig greit da å kunne putte på akebrett spark osv. Var utrolig kjekk måtte å komme seg frem i snøen på i hvertfall Anonymkode: 961b5...148 superbaby!! Anonymkode: b7738...af9
Fru Uperfekt Skrevet 8. januar #31 Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (På 5.1.2025 den 17.17): Datteren min viste meg et innlegg på Tik-Tok. Søsteren til en venninne er ute med babyen sin på 5 måneder i -10, sittende på et akebrett i vinterdress. Babyen har riktignok på seg varme klær, antar jeg, men lurer på hva som regnes som innafor? Anonymkode: ec98e...020 Innafor, men en bør bruke brett beregnet på så små barn
AnonymBruker Skrevet 8. januar #32 Skrevet 8. januar Fru Uperfekt skrev (1 time siden): Innafor, men en bør bruke brett beregnet på så små barn Hvorfor er det viktig? Anonymkode: ec98e...020
Fru Uperfekt Skrevet 8. januar #33 Skrevet 8. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor er det viktig? Anonymkode: ec98e...020 Pga sele og ryggstøtte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå