Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min viste meg et innlegg på Tik-Tok. Søsteren til en venninne er ute med babyen sin på 5 måneder i -10, sittende på et akebrett i vinterdress. 

Babyen har riktignok på seg varme klær, antar jeg, men lurer på hva som regnes som innafor?  

Anonymkode: ec98e...020

AnonymBruker
Skrevet

Helt innafor, så lenge barnet er godt kledd. -10 er i allverdens 🙂Vi bor jo i et kaldt land. En tur på akebrett kan vel babyen syns er gøy, så lenge det ikke er timesvis. 

Anonymkode: 77b57...f5e

• Liker 13
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge man følger med og husker kulden som kommer opp fra bakken er dette helt innafor. Er jo alltids lurt med et sitteunderlag under barnet, men er nok neppe ute mage timer. 

Hadde alltid med barna på lange skiturer med pulk, og da var det alltid isskolasjonen fra bunnen som var det viktigste. Har vel aldri hatt barn som sov bedre enn på de skiturene.

Anonymkode: 80f52...09b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Innafor

Anonymkode: f426a...86c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Innafor. Her satt de på akebrett med saueskinn under og pose når det var enda kaldere. Satt/lå i pulk på sparket også.

Som andre sier bare en bare sjekker jevnlig tempen på om barnet er kaldt osv. Så går det greit 

Anonymkode: 961b5...148

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så fint hun tar med barnet ut! Er barnet godt kledd, varm og god, så er det innafor. Hadde nok hatt underlag til akebrettet i tillegg for å isolere bedre. 

Anonymkode: 871f2...fce

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken glede har en 5 mnd. gammel baby av å sitte på et akebrett? 🤔

Burde helst sitte / ligge i en god og varm pose i vogna, tenker jeg!

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Her likte nå våres huske og akebrett. Kom altid med smil . Eldste gikk da han var 6mnd. Så var egentlig veldig greit da å kunne putte på akebrett  spark osv. Var utrolig kjekk måtte å komme seg frem i snøen på i hvertfall 

• Liker 4
Skrevet

Så lenge barnet er kledd. Er ikke bare å komme seg frem med vogn slik været er nå. Mye mer praktisk med akebrett .

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Da min var blitt 5 mnd hatet han å ligge i vogna. Vi måtte bytte til sittedel eller ha ham på armen, hvis ikke ble det bare grining. Han hadde hatt stor glede av et akebrett!

Anonymkode: 1c488...3fd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Og det skal du få lov til å tenke, ingen kan nekte deg det. Men du gjør likevel lurt i å forstå at alle barn er ulike, og om ditt barn ikke hadde glede av noe sånt på den alderen, kan andre barn ha glede av det. Mange barn hater å ligge i vognen, og vil helst opp og sitte for å se skikkelig. 

Anonymkode: fd0d0...846

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Min på 5 mnd hater å ligge i vognen 😊 vil stort sett kun opp på armen og akebrett hadde nok fått frem store smil

Anonymkode: 9ef55...cfc

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt uproblematisk så lenge ungen er godt kledd 

Anonymkode: 1cbf9...9bf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Greit så lenge barnet ligger/sitter stødig og ikke fryser. 

Anonymkode: dea32...1b7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Her likte nå våres huske og akebrett. Kom altid med smil . Eldste gikk da han var 6mnd. Så var egentlig veldig greit da å kunne putte på akebrett  spark osv. Var utrolig kjekk måtte å komme seg frem i snøen på i hvertfall 

Babyen din gikk når han var 6 månder?

Anonymkode: 5f080...bc5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Ikke meg du siterer, men jeg gikk også når jeg var seks måneder, slapp meg helt når jeg var ca ni måneder. Mamma måtte bytte til sittedel når jeg var fire måneder, for da nektet jeg å ligge i vognen mer!

Anonymkode: c880f...4a9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er vel ikke anbefalt med pulk, akebrett osv for babyer under 6 mnd. Spesielt pulk kan gi nakkeskader. Ville kanskje vært mer bekymret for det enn for kulden men -10 er ganske kaldt da for babyer med kort vei til lungene. Så ville ikke vært lenge ute og om de sitter stille helt nede ved bakken i tillegg må man iallfall passe på.

Anonymkode: d71c1...b3d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er vel ikke anbefalt med pulk, akebrett osv for babyer under 6 mnd. Spesielt pulk kan gi nakkeskader. Ville kanskje vært mer bekymret for det enn for kulden men -10 er ganske kaldt da for babyer med kort vei til lungene. Så ville ikke vært lenge ute og om de sitter stille helt nede ved bakken i tillegg må man iallfall passe på.

Mente hodeskader men det går vel ut på samme greia at de ikke er sterke nok ennå og har hode som er større i forhold til kroppen enn på eldre barn og voksne.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ja ene gikk ved 6 mnd ja. Ho på helsestasjonen hadde sett det 2 ganger tidligere. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...