AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:50 #1 Del Skrevet søndag kl 14:50 Hei. Samarbeidet med barnas far har blitt ganske dårlig og barna er ganske påvirket etter å ha vært hos ham. Han har selvfølgelig like stor rett til å bestemme og være forelder som meg, og jeg må selvfølgelig velge mine kamper. Dessverre er det et par ting som ikke er greit, og jeg kommer ikke gjennom. 1 - han setter konsekvent treåringen forovervendt til tross for at han har egnet bilsete. 2- plasserer barna foran youtube store deler av dagen. Han sier han følger med, men jeg har oversikt på min youtube, og ser at de ser på mange ting som ikke er greit. Jeg har prøvd å fortelle han hva det søppelet gjør med små barnehoder. Han nekter for det. Youtube kan brukes til mye fornuftig, men Rebecca zamolo er ikke okei. Når barna kommer hjem, er yngste vanskelig å avvenne, de er sure og slitne. Hva er det jeg egentlig kan gjøre her ? Synes det er kjipt å la barna ha det sånn annenhver helg, og det blir også tungvindt for meg som må bedrive detox hver gang de kommer hjem. Er det bare omsorgssvikt og annen vold som gjør at jeg kan si ifra ? Det hjelper ikke snakke med pappaen, og jeg ser at barna blir påvirket negativt av dette... Hva kan jeg gjøre egentlig ? Kan familievernkontoret ha noe her å gjøre ? Anonymkode: 6e8fe...f10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:25 #2 Del Skrevet søndag kl 16:25 Opp Anonymkode: 6e8fe...f10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet søndag kl 16:29 #3 Del Skrevet søndag kl 16:29 familievernkontoret på grunn av barnesete og YouTube? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:00 #4 Del Skrevet søndag kl 17:00 Ny Bruker skrev (31 minutter siden): familievernkontoret på grunn av barnesete og YouTube? Bilsikkerhet og latskap. Anonymkode: 6e8fe...f10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:00 #5 Del Skrevet søndag kl 17:00 Vi har vært skilt 11 år, jeg har enda til gode å komme noen veg. Vi har vært hos familievernkontoret, helsestasjon, barnevernet og endt opp med "ingen kan tvinge far til noe" og "bare fortsett som du gjør så kompenserer du for det han ikke gjør". Anonymkode: 1730e...733 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:10 #6 Del Skrevet søndag kl 17:10 Dette høres jo ikke bra ut. Samtidig - jeg tror konflikt mellom dere foreldre er mye mer skadelig og risikofylt (for barnas psykiske helse) enn alt du beskriver. Barn bør selvsagt sitte bakovervendt så lenge det er anbefalt. Men barnet her er ganske stort, tre år. Mange foreldre - også velfungerende og ressurssterke foreldre - lar barn sitte forovervendt i den alderen, pga spysyke eller av andre årsaker. At han lar barna være mye på skjerm er ikke noe jeg støtter (mine barn har lite skjerm og mye bøker og fysisk aktivitet). Upassende innhold på YouTube er enda verre. Men hva er egentlig mest skadelig for barn - uheldige inntrykk fra barn annenhver helg eller konflikt mellom dere foreldre? Jeg tror det beste du kan gjøre for barna, er å forsøke å dempe konflikten. Det er bedre med en litt håpløs far enn ingen far. Det er veldig skadelig for barn med foreldrekonflikt. Det beste for relasjonen er antakelig at du ikke legger deg så mye opp i hva de gjør hos ham, men mindre det blir verre ting enn dette. Anonymkode: 7b56e...ff8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:31 #7 Del Skrevet søndag kl 17:31 Hos oss har det eskalert i takt med barna: skjermbruk, bilkjøring (eller ikke!), tillatelse til sosiale medier som 9 åring (som førte til musea, pedofile på døren og utvidet mobbing), gta spilling som 12 åring, alkohol "smaking" i det ene hus og nulltoleranse i den andre, den ene huset gjør lekser hver dag: den andre ikke. Hos han er det ikke så noe med hygiene, tannpuss, kosthold, tøyskifte, bekledning etter årstid +++ om du kan komme på det så er det nokså sikkert at vi står i motsatt ende. Dette skaper forvirret barn uten respekt for grenser, verdier eller selvsikkerhet. Det hjelper IKKE å "spille med", overse eller håpe det går over. Det VIL bli verre etter hvert som barnet blir eldre. Det VIL skape usikkerhet hos barnet som igjen fører til grensetesting og utagering. Samtidig vil jeg si: velg dine kamper med omhu! Du kommer IKKE til å vinne alle... Anonymkode: 1730e...733 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:31 #8 Del Skrevet søndag kl 17:31 Bilsikring, ikke bilkjøring Anonymkode: 1730e...733 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:10 #9 Del Skrevet søndag kl 18:10 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hos oss har det eskalert i takt med barna: skjermbruk, bilkjøring (eller ikke!), tillatelse til sosiale medier som 9 åring (som førte til musea, pedofile på døren og utvidet mobbing), gta spilling som 12 åring, alkohol "smaking" i det ene hus og nulltoleranse i den andre, den ene huset gjør lekser hver dag: den andre ikke. Hos han er det ikke så noe med hygiene, tannpuss, kosthold, tøyskifte, bekledning etter årstid +++ om du kan komme på det så er det nokså sikkert at vi står i motsatt ende. Dette skaper forvirret barn uten respekt for grenser, verdier eller selvsikkerhet. Det hjelper IKKE å "spille med", overse eller håpe det går over. Det VIL bli verre etter hvert som barnet blir eldre. Det VIL skape usikkerhet hos barnet som igjen fører til grensetesting og utagering. Samtidig vil jeg si: velg dine kamper med omhu! Du kommer IKKE til å vinne alle... Anonymkode: 1730e...733 Heldigvis er pappaen ganske streng på relasjoner utenfor familien, nulltoleranse for alkohol og motsatt kjønn som henger sammen, men samtidig, han tåler ikke motgang fra barna og enten så får de viljen sin og masse kjeft eller så hører han ikke etter hva de vil si. Det er mye jeg ser her allerede med grensesetting og det er utrolig slitsomt fordi de får lov til alt der. Mener jeg ikke er veldig streng, men må nesten være det 😕 Anonymkode: 6e8fe...f10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå