AnonymBruker Skrevet 5. januar #1 Del Skrevet 5. januar Ungdommen her bruker ikke dette ordet «bro», i alle fall ikke uten at det er når de gjør seg til. Bruker norsk norsk folk dette ordet i dagligtale? Leste noe i VG nå, der det var brukt i en SMS chat, mellom folk i midten av 20 årene. Er det virkelig normalt? Anonymkode: 196f0...779 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 5. januar #2 Del Skrevet 5. januar Det kommer vel an på dialekta 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #3 Del Skrevet 5. januar Det er så kleint. Wannabe gangsters. Anonymkode: 9df88...059 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #4 Del Skrevet 5. januar Eg bor i en bygd på vestlandet, aldri hørt det her i allefall. Håper eg aldri må heller. Anonymkode: 5b1d2...4de 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #5 Del Skrevet 5. januar Eneste gang jeg bruker ordet "bro", er når jeg snakker om en konstruksjon som binder to veier sammen over et vann eller andre fysiske hindringer. Anonymkode: c2980...828 13 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Gnom Skrevet 5. januar #6 Del Skrevet 5. januar (endret) AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Ungdommen her bruker ikke dette ordet «bro», i alle fall ikke uten at det er når de gjør seg til. Bruker norsk norsk folk dette ordet i dagligtale? Leste noe i VG nå, der det var brukt i en SMS chat, mellom folk i midten av 20 årene. Er det virkelig normalt? Anonymkode: 196f0...779 Ungdommene her bruker bro. Helt ned til 13 års alderen. Norske. Helt vanlig sjargong. Endret 5. januar av Rosa Gnom 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #7 Del Skrevet 5. januar Noen yngre «menn» sier det. Veldig fælt og flaut å høre på Anonymkode: 67e36...18a 6 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #8 Del Skrevet 5. januar ja det er helt vanlig Anonymkode: 4fad5...5b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 5. januar #9 Del Skrevet 5. januar Jeg synes jeg hører ungdom (Oslo) bruke det ofte og uironisk, for dem er det åpenbart helt normalt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #10 Del Skrevet 5. januar Brukes masse her også. Bor i Kristiansand i ett område med lite innvandring. Anonymkode: 0c48b...9c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #11 Del Skrevet 5. januar AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Ungdommen her bruker ikke dette ordet «bro», i alle fall ikke uten at det er når de gjør seg til. Bruker norsk norsk folk dette ordet i dagligtale? Leste noe i VG nå, der det var brukt i en SMS chat, mellom folk i midten av 20 årene. Er det virkelig normalt? Anonymkode: 196f0...779 Kjenner en Harry trønder på 40 år som går rundt å sier bro! Han er lege og utlending 🙈🤣 så kleint så kleint! Anonymkode: ef5bc...f2e 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym90059005 Skrevet 5. januar #12 Del Skrevet 5. januar Daria skrev (2 minutter siden): Jeg synes jeg hører ungdom (Oslo) bruke det ofte og uironisk, for dem er det åpenbart helt normalt. Men fortsatt like jævlig å høre på, og vi vet hvem som bringer det inn i språket. Nesten enda verre å høre den gebrokne "bror" enn engelske "bro" dog. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlitrendeSjokolade Skrevet 5. januar #13 Del Skrevet 5. januar (endret) Ikke så vanlig utrykk i Norge hverken på vestlandet, østlandet, Nord-Norge, Midt-Norge og Sør-Norge. Må være tenåringer som bruker det mest i så fall. Endret 5. januar av GlitrendeSjokolade Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #14 Del Skrevet 5. januar Guttungen på 9 i Trøndelag bro’er vennene sine Anonymkode: 85241...47f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #15 Del Skrevet 5. januar Gutten min på 8 også, vi bor i Rogaland. De har brukt det uttrykket siden 2 klasse. Han sier det til og med til meg. Spesielt hvis han får en beskjed flere ganger, å jeg begynner å bli irritert " Yo bro, chill" Anonymkode: 52a1d...172 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #16 Del Skrevet 5. januar Vi bor i Telemark, min gutt på 10 sier broooh. Har det nok fra YouTube, spill og gutter i klassen. Han kaller meg bro også 🤣 Anonymkode: 0632e...d52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kranken Skrevet 5. januar #17 Del Skrevet 5. januar Begge mine barn på 8 og 12 bruker det, sentrale Østlandet. Ikke hørt noen voksne bruke det, og mest for å tøffe seg at ungene bruker det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #18 Del Skrevet 5. januar Tenker automatisk at det er litt mindre med folk som kaller meg bror/bro/bruh osv, og snakker saktere, og med enkelt ordforråd. Anonymkode: 8a41f...9f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #19 Del Skrevet 5. januar Ungdommen her bruker det ironisk, som gymbro (=muskelfyr som babler om maskulinitet med tilsvarende fyrer), eller i bromance (to skrudde menn, la oss kalle dem Trump og Musk, som finner hverandre i et lidenskapelig korttidsforhold. Sentralt Østlandet her og. Anonymkode: f73d7...194 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #20 Del Skrevet 5. januar Rosa Gnom skrev (1 minutt siden): Ungdommene her bruker bro. Helt ned til 13 års alderen. Norske. Hvor i landet gjøres dette? Anonymkode: 196f0...779 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå