Gå til innhold

selvlagede gaver


snupperella

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har gode ideer til gaver som min lille 4-åring kan lage til tanter-onkler-besteforeldre osv (med hjelp av mamma)???

Jeg har lurt litt på gelelys eller lys av honningplater - er det noen som har erfaringer med dette??

Hilsen Snupperella og lillemor som gleder seg til jul... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å! det er så koselig å få hjemmelagde stearinlys!!

Jeg har noen skjønne tantebarn som alltid lager stearinlys og flott julepynt til meg!

Sånne lys av bivoks er jo enkle å lage! (litt mer styr med støping)

Du kan jo prøve noen enkle broderier også da..eller perler! med litt hjelp er det utrolig hva de klarer!! :D

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller kanskje kan dere prøve å lage såper?

Veldig enkelt!

Du kjøper såpemasse, farge og eventuelle ting til å ha inni såpa på en hobbybutikk. Der selger de også former og parfyme-tilsetning.

Såpelaging med tante er favoritt-gave-produksjonen til nevøen min, og vi er godt igang med julegavene...

Vi har brukt bunnen på en melkekartong som form, kjøpt klistremerkebokstaver som vi har limt på cellofan eller gjennomsiktig plastikk, og lagt dette i midten av såpa. Slik vil alle få hjemmelagde såper med sitt eget navn på, som dufter av tante og onkels beste parfymer...

Til slutt pakker vi dem inn litt flott og det blir veldig fine gaver fra en 6-åring - synes vi da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Andungen~

Hei!

"Gjør-det-selv"-kalendere er en slager her i gården, både til tante, besteforeldre og oldemor. Ellers har vi kjøpt nøkkelhanker som går å åpne for å legge bilde og/eller tegninger i. De er kjempe søte.

Hilsen

~Andungen~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...