Gå til innhold

Dere som bruker dressbukse på jobb

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva har dere på dere under dressbuksa nå når det er så kaldt? Jeg klarer ikke å ha ei tjukk strømpebukse på under, så det blir typ vanlig tynn 40 den. Spørs jo hvor lenge ute før man kommer inn på kontoret selvfølgelig.

Anonymkode: d603a...2c9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke noe under, men er ikke ute mer enn 5-10 minutter totalt før jeg er på kontoret

Anonymkode: e9af7...79a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker dressbukse på jobb 2-3 dager i uka, og i denne årstiden har jeg alltid tynne strømper (15-40 den) under. Varmer ikke så veldig, men akkurat passe. Kan til og med bruke stayups, siden det på låra jeg først og fremst fryser, og jeg da slipper det ekstra laget i livet. 

Anonymkode: 794ce...e40

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hva har dere på dere under dressbuksa nå når det er så kaldt? Jeg klarer ikke å ha ei tjukk strømpebukse på under, så det blir typ vanlig tynn 40 den. Spørs jo hvor lenge ute før man kommer inn på kontoret selvfølgelig.

Bruker alt fra 20-60 denier vanlige strømpebukser, og noen ganger tynne ullstrømpebukser under dressbuksene, alt i forhold til temperaturen og hvilke sko jeg har på. 20-40 denier glir best under dressbukse, slik at den legger seg fint, og ser best ut i overgangen mellom sko og bukse

AnonymBruker
Skrevet

Aldri brukt noe under. Tåler fint å bli litt kald de 20 minuttene jeg bruker på å gå.

Anonymkode: 22690...8ea

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe under. Lang kåpe over.

Anonymkode: 6239c...734

AnonymBruker
Skrevet

Siden det er prat om dressbukse, så er det kanskje rettet mot oss menn? 

Om sommeren bruker jeg sokker under. Nå i den kalde årstiden bruker jeg strømpebukse i fleece eller bomull. Ull blir for forutsigbart varmt, og slike tynne damesteømpebukser i nylon tror jeg isolerer lite. 

Anonymkode: 5e889...0ca

AnonymBruker
Skrevet

Var ikke menn med fetisj for strømper spørsmålet var rettet mot nei.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sitter nå med full ullstillongs under. Hvorfor klarer du ikke å gå med tykk strømpebukse? 

Anonymkode: 15440...c21

AnonymBruker
Skrevet

Aldri noe under.

Hvis det er så kaldt ute at det ikke holder med vanlig lang dunjakke over trekker jeg heller på en utebukse over buksa den tiden jeg går ute.

Strømpebukse under vanlig bukse synes jeg er grusomt å gå med.

Anonymkode: c4aa8...820

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes også det er fryktelig ubehagelig med strømpebukse eller stillongs under dressbukser, og går til og fra jobb (1 km hver vei) stort sett uansett vær, så jeg løser det ved å 

- ha dressbukser som inneholder en stor andel ull

- bruke tynne knestrømper i ull

- lang ytterjakke/kåpe, eventuelt også overtrekksbukse/vattert bukse utenpå dressbuksa

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sitter nå med full ullstillongs under. Hvorfor klarer du ikke å gå med tykk strømpebukse? 

Anonymkode: 15440...c21

Blir for varmt å sitte med inne. Og så synes jeg det er finest med litt tynnere strømper i glippen mellom bukse og sko. Om sommeren bruker jeg gjerne knestrømper av samme grunn.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Var ikke menn med fetisj for strømper spørsmålet var rettet mot nei.

Strømper er strømper uansett om det er kvinner eller menn som bruker de. Tynne nylonstrømper funker som unisexplagg for meg.

Strømpefetisj kan vel forekomme uansett kjønn?

AnonymBruker
Skrevet

Aldri brukt noe under. Går også i kjole enkelte dager. 

Har lang dunkåpe, og lang ullkåpe. Og forede høye sko om jeg skal gå ute. 

Om dette hadde vært for kaldt ville jeg heller byttet bukse i garderoben på jobb. Det er ikke pent, og ikke komfortabelt, å ha noe under dressbukser. 

Anonymkode: b26c9...310

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Går ikke med noe under, syns det er ubehagelig å ha under bukse. Så bruker ullsokker, gjerne med litt lenge, bukser som er litt tykkere stoff helst (og gjerne noe ull) på de kaldeste dagene og lang boblekåpe til og fra jobb. 

Anonymkode: 9bf85...f47

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Går ikke med noe under, syns det er ubehagelig å ha under bukse. Så bruker ullsokker, gjerne med litt lenge, bukser som er litt tykkere stoff helst (og gjerne noe ull) på de kaldeste dagene og lang boblekåpe til og fra jobb. 

Anonymkode: 9bf85...f47

Under jeans er jeg enig, men under dressbukser synes jeg det er behagelig når det er kjølig.

AnonymBruker
Skrevet

Bukse utenpå er løsningen.

Anonymkode: f8783...04e

AnonymBruker
Skrevet

Høye snørestøvler og lang kåpe. Ingenting under, det blir for varmt på kontoret.

Anonymkode: 7d136...f40

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte warm tights på COOP OBS.Når man har de på, så ser det ut som man har nylon strømpebukser på, men de er varme og behagelige. Genialt

Anonymkode: 08586...5df

AnonymBruker
Skrevet

Bruker stort sett tynne ullstrømpebukser. Blir fort kaldt å vente på toget når det er forsinket, så er godt med noe under. Hvis det blir for varmt på jobb så tar jeg den bare av ved første dotur, men min erfaring er at arbeidsgiver er litt gniene på varme så blir sjeldent et problem. 

Anonymkode: 1f841...721

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...