AnonymBruker Skrevet 5. januar #1 Del Skrevet 5. januar Hvordan er/var barneskolen for deres jenter? Min går i 3. Klasse nå. Syns det har vært mye styr. Hun har ei venn i noen uker (noen ganger dager) så vender de ryggen til. Så blir det ei ny så skjer det samme. Eller så blir de tre hvor min jente har blitt utestengt i flere måneder. Så har hun det fint og leker med tre og en i lengre tid. Kan også gå dager/uker hvor alle er venner og alt fint, men så blir de "uvenner" igjen. Og sånn går det. Holdt på siden første klasse. Ja, vi har snakket med lærer, hatt møter osv. da det har gått mnd hvor mitt barn her blitt utestengt. Vi har vært flinke til å invitere hjem. Også de som er "uvenner"og da er de venner her, men samme mønster på skolen dagen etter. Dette har min datter blitt mer negativ til de siste ukene. Er det sånn barneskolen er? Gruer meg til ungdomsskolen hvor alle sier det blir verre. Samtidig tenker jeg det grunnlaget her er ganske dårlig å bygge videre på. Har et barn til (gutt). Han var med i en gjeng på fire gutter som var ganske fast, så kom det noen innimellom som kom og gikk, men ingen konflikt eller dårlig oppførsel rundt det... Anonymkode: 310e9...1e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #2 Del Skrevet 5. januar Ingen? Anonymkode: 310e9...1e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #3 Del Skrevet 5. januar Har jente som går i tredje. De fleste er greie. To av jentene er Bestevenner med stor B, skal alltid være sammen og leke kun de to. De kopierer hverandre og klenger på hverandre hele tiden. Går og holder hverandre i hånda på fritidsaktivitet f.eks. Skolen jobber med å skille disse i enkelte situasjoner, men ellers er det jo ikke så mye å gjøre med det. Anonymkode: 18b5a...af7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #4 Del Skrevet 10. januar Jeg tror det varierer litt. Min datter har i starten av skolen vært veldig bestevenn med ei jente, men så har den andre trukket seg mer og med bort fra henne det siste året. Det klikker seg litt; men klikkene varierer litt, som du også beskriver. Leit å høre at jenta di opplever utestenging ❤️ Høres ut som du gjør riktig i å snakke med skolen og invitere hjem til dere. Er hun på en fritidsaktivitet? Kan hun bli bedre kjent med barn i klassen over eller under? Evt parallelle hvis dere har det 🙂 Anonymkode: 5cb1b...a9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queen94 Skrevet 10. januar #5 Del Skrevet 10. januar Hahaha, måtte lese innlegget ditt flere ganger fordi det virker som jeg hadde skrevet det. Har en jente i 3 klasse som har det helt likt som din datter. Er så masse drama blant venninnene at jeg har nesten gitt opp. Eldstemann er det ingenting med , gutta henger med alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet 11. januar #6 Del Skrevet 11. januar Sier lærerne noe om hva de observerer da ? eller foreldrene til de andre hentene ? er jenten din dominerende eller noe som gjør at de andre trekker seg unna? isåfall trenger hun kanskje litt veiledning og prat om dette... det er jo ofte vanskelig å se selv siden man liksom er vant til hvordan barnet sitt er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 11. januar #7 Del Skrevet 11. januar (endret) Jeg har en jente i 6. klasse og kjenner meg ikke igjen i innlegget ditt. Datteren min har flere venner og har hatt mer eller mindre de samme vennene siden første klasse (fått et par ekstra når det har begynt nye jenter i klassen). Det har aldri vært uvennskap, drama eller konflikter. Hun blir beskrevet som populær, inkluderende og omsorgsfull. Det var det samme for guttene mine, som nå går i 8. og på vgs, gode vennskap helt fra tidlig på barneskolen, null drama. Jeg får inntrykk av innlegget ditt at du legger skylden på de andre jentene og tenker som monican94 at du også må vurdere om det er noe med din datter som gjør at de andre tidvis trekker seg unna. Det er aldri greit å utestenge noen eller behandle noen ufint, så det skal man selvsagt ikke akseptere på noen som helst måte. Jeg sier ikke at dette er din datters feil, men du må være åpen for at hun sannsynligvis også er en del av problemet og dermed også en del av løsningen. Endret 11. januar av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #8 Del Skrevet 11. januar Sitter med samme inntrykk.. Kan ikke huske at klikker, utestengning etc begynte så tidlig som 1 klasse Anonymkode: 596c9...e4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå