AnonymBruker Skrevet 5. januar #1 Del Skrevet 5. januar Ei nabojenta har betrodd seg til meg om spisevansker og mild ocd. Som typisk ung i dag har hun et begrepsapparat som er langt mer avansert enn vi hadde i gamle dager om slike ting. Foreldrene hennes er veldig ordentlige og hyggelige mennesker, men samtidig overveldet av å følge opp 5 barn, jobb og livet ellers. De kom vel for flyktninger fra Somalia for ca 8 år siden. Hun sier de ikke forstår noe av dette. Datteren min og nabojenta er gode venninner og jeg er en hun ofte betror seg til. Jeg har rådet til å snakke med helsesøster og også lovt at hun kan fortsatt betro seg til meg. Men hva kan jeg si/gjøre for å hjelpe henne? Hvilke ressurser finnes det for å kommunisere med tenåringer som har anstrengt forhold til mat? Har ikke inntrykk av at det er svært alvorlig ennå, men alvorlig nok. Jenta var litt overvektig frem til to årⁿ siden da foreldrene hennes tvangsslanket henne på litt dårlig måte (etter mitt syn). De har lite kunnskap om kosthold og ernæring, dessverre. Uansett, hvordan kan jeg bidra på en hensiktsmessig måte? Innenfor rimelighetens grenser. Har 3 barn og jobb å følge opp selv.. Anonymkode: d67e1...584 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #2 Del Skrevet 5. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Ei nabojenta har betrodd seg til meg om spisevansker og mild ocd. Som typisk ung i dag har hun et begrepsapparat som er langt mer avansert enn vi hadde i gamle dager om slike ting. Foreldrene hennes er veldig ordentlige og hyggelige mennesker, men samtidig overveldet av å følge opp 5 barn, jobb og livet ellers. De kom vel for flyktninger fra Somalia for ca 8 år siden. Hun sier de ikke forstår noe av dette. Datteren min og nabojenta er gode venninner og jeg er en hun ofte betror seg til. Jeg har rådet til å snakke med helsesøster og også lovt at hun kan fortsatt betro seg til meg. Men hva kan jeg si/gjøre for å hjelpe henne? Hvilke ressurser finnes det for å kommunisere med tenåringer som har anstrengt forhold til mat? Har ikke inntrykk av at det er svært alvorlig ennå, men alvorlig nok. Jenta var litt overvektig frem til to årⁿ siden da foreldrene hennes tvangsslanket henne på litt dårlig måte (etter mitt syn). De har lite kunnskap om kosthold og ernæring, dessverre. Uansett, hvordan kan jeg bidra på en hensiktsmessig måte? Innenfor rimelighetens grenser. Har 3 barn og jobb å følge opp selv.. Anonymkode: d67e1...584 Ta kontakt med helsesøster på skolen og be de ta seg av dette. Jeg tenker at det her bør det helsepersonell inn i bildet. Anonymkode: 50511...88b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #3 Del Skrevet 5. januar Hun kan også kontakte ROS. Anonymkode: a328f...f5e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå