Gå til innhold

Kvinner som ikke tar abort - menn, kvinner og rettigheter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ser at mange gir pepper til kvinner som beholder barnet på tross av fars ønsker. Senest i tråden "Forloveden slapp bomben i julen", kom det fram slike holdninger. Slike holdninger er ikke unikt for denne tråden. Jeg ser det mange steder.

Om en vordende mor hadde one night stand sitter beskyldninger om ressurssvakhet og annen skittkasting løst. Mannen er et offer, og er fortvilet. Han er liksom ikke like ressurssvak, selv om han var på fylla. Man bedømmer derfor menn og kvinners fyll ulikt. Dette er diskriminerende.

Nærmer vi oss et samfunn der det er på tide å innføre rettigheter for menn? Vil det kunne bli likestilling ved at menn får rettigheter? Vil kvinners feilgrep og fyll eller one night stands kunne bedømmes mildere i framtiden, gitt at mannen får anledning til å fraskrive seg farsansvar? Jeg er for fri abort. Det bør innebære at kvinnen har rett til å bestemme fullt og helt over egen kropp. Hun skal dermed kunne velge å beholde barnet, selv om det var en one night stand, om far tydelig gir uttrykk for frustrasjon etc. Jeg mener abort eller ikke bør være kvinnens valg, fordi det er hennes kropp.

Kvinnen er med sin livmor en forvalter av ansvaret for det ufødte liv. Kvinner som ikke tar lett på dette, og som kanskje føler på ansvaret i en slik grad at de velger å beholde, på tross av motstand, bør ikke stemples som ressurssvake. De er hva jeg vil kalle ekte feminine, og tar rollen som livets beskyttere på alvor. De er anarkister som blåser i samfunnets normeg, og velger å føde alene. Hvorfor gir moderne mennesker slik hat til denne typen kvinner? Er femininitet noe som bare skal utføres på mannens premisser, og til menns behag?

De som nå tenker å kaste dere over tråden og gi tyn, vil idet dere kritiserer mitt standpunkt gi indirekte støtte til å innføre juridisk abort. I dette spørsmålet er jeg enig med Stavanger FrP fra 2018. Jeg synes det er rart at ingen andre tør ta et srandpunkt for juridisk abort. Url: "Stavanger Frp vil utrede «juridisk abort»": https://www.nrk.no/rogaland/stavanger-frp-vil-utrede-_juridisk-abort_-1.13890915

Anonymkode: beba5...996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...