Gå til innhold

Hva regnes som skambud? Har eksempel her

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leilighet har ligget ute i 2 mnd til 2.690.000kr.

Ser at den ble kjøpt av selger i august 2023 til 2.200.000kr, og de har kun malt litt vegger.

Tenker dere at det er skambud om jeg legger inn 2.300.000kr feks? Det trengs litt oppussing på kjøkken og bad + gulv dersom leiligheten skal bli «fresh» etter dagens standard. Har ellers enkel standard med typ malte strievegger.

Anonymkode: 67f9b...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, ikke skambud, men tviler på at du får den for den prisen. 

Anonymkode: b8975...105

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den lagt ute så lenge hadde jeg lagt inn bud på 2.200.000,- 

Den prisantydningen er lagt skyhøyt av megler. 

Anonymkode: 8789b...9e8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et bud og de kan bare avslå dersom de ikke er fornøyd. Tenk på deg selv, ikke hva de tenker😉

Anonymkode: 918c2...b76

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har den lagt ute så lenge hadde jeg lagt inn bud på 2.200.000,- 

Den prisantydningen er lagt skyhøyt av megler. 

Anonymkode: 8789b...9e8

Enig her.

Å male litt vegger tilsier ikke en slik verdiøkning. Her er det noen som prøver å flippe.

Jeg hadde lagt inn bud på 2,1 mill og med en lang akseptfrist, for eksempel en uke.

Om de kommer med motbud så sier du at du må tenke på det. Når ditt bid nærmer seg fristen, så legger du en et nytt bud på 2 mill glatt og kortere akseptfrist på noen timer.

Så lenge du er den eneste budgiver, så er det deg som styrer prisen. 

:skya:

Anonymkode: a7cc3...4db

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Enig her.

Å male litt vegger tilsier ikke en slik verdiøkning. Her er det noen som prøver å flippe.

Jeg hadde lagt inn bud på 2,1 mill og med en lang akseptfrist, for eksempel en uke.

Om de kommer med motbud så sier du at du må tenke på det. Når ditt bid nærmer seg fristen, så legger du en et nytt bud på 2 mill glatt og kortere akseptfrist på noen timer.

Så lenge du er den eneste budgiver, så er det deg som styrer prisen. 

Med den taktikken der kommer TS neppe til å få kjøpe… Selgerne blir bare forbanna av et enda lavere bud. 
Som eneste budgiver styrer du ikke prisen. Du styrer dine bud. Ikke noe annet enn det. 

Anonymkode: 904dd...96d

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Skambud er om du byr 1.5...

Du kan jo by akkurat hva du vil, så bare godtar eller avslår selger? 

Anonymkode: da3c1...39a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

2,3 er ikke et skambud. Under 2 er et skambud. 

Anonymkode: 337fd...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Med den taktikken der kommer TS neppe til å få kjøpe… Selgerne blir bare forbanna av et enda lavere bud. 
Som eneste budgiver styrer du ikke prisen. Du styrer dine bud. Ikke noe annet enn det. 

Tja ...

Om selger ikke har tid? Da funker det glimrende. Har de valgt en grei megler, så er det lett å undersøke for kjøper hvorvidt selger har tidspress på seg f.eks. ved å høre når en kan overtar boligen.

Når jeg kjøpte i Oslo vant mitt bud på 6 mill mot mange andre bud på 7 mill, der prisantydning var 6,4 mill.  Ja nesten en mill mindre enn andre bud, fordi jeg var villig å vente 8 mnd. på overtakelse som de andre budgiverne ikke var villig til. Etter avklaring med megler så skrev jeg det til og med som forbehold på budet.

Det går an å få skambudet men da må en også vite litt hvor selger står.

Om leiligheten er til salgs og eieren har dårlig tid så kan Ts treffe ganske bra med en slik strategi, gitt at ingen andre legger inn bud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Tull og tøys. Jeg fikk kjøpt bolig 1 million under på akkurat samme taktikk. Bolig hadde ligget ute lenge til 5,5. Vi ga bud på 4, og ble enig om 4,5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da er det jo mulig de vil tape penger så tviler på at de godtar det. Hadde det vært meg hadde jeg solgt den for 2,5 om du bydde det 

Anonymkode: 14ad4...f11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Da er det jo mulig de vil tape penger så tviler på at de godtar det. Hadde det vært meg hadde jeg solgt den for 2,5 om du bydde det 

Anonymkode: 14ad4...f11

De har tapt penger uansett dersom boligen er finansiert med lån. Fordi rentekostnader og salgskostnader er ikke til å undervurdere. 

Det er faktisk overraskende få som klarer en reell avkastning etter alle kostnader er trukket.

Schmuhu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...