Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Denne måneden kom det endel regninger samtidig, og vi har problemer med å få betalt alle. Hva kan vi gjøre? Det går ikke ann å få utsettelse på årsavgiften, lisensen eller upc, så da er det kun noen småregninger igjen, og strømregningen (som vi heller ikke fikk utsettelse på....)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring å spør om du kan dele dem opp i 2 eller 3 omganger, pleier å gå bra det.

Lykke til i allefall :klem:

Skrevet

Kaste de i søpla :klø:

Nei - men sette av penger hver mnd til en "utgifts-konto". Da slipper man problemer når de store regningsmånedene mars og september kommer.

Man vet jo om at de regningene kommer - så man kan bruke føre-var-prinsippet.

Mye verre når bilen ryker - man må ha ny vaskemaskin osv. Det er mye mer uforutsigbart. ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Tjener man ikke mer enn 8000 kr pr måned så er ikke det så lett desverre :ler: De ryker fort med til regninger og mat, samma for mye jeg vet om regningene som kommer. :tristbla:

Skrevet

Vet det - jeg synes det er vanskelig å "sette av" penger sjøl jeg :sjenert:

Men man må jo leve etter inntekten sin da - og man er bare nødt til å planlegge. Det nytter liksom ikke å "stikke hodet i sanden" å late som at man kan hoppe over mars mnd.

Det er faktisk noen av oss som aldri har noe "til overs". Man må bare være nøye og "snu-på-krona"............ samma hvor kjedelig det høres ut :sur:

Og det er slitsomt altså :forvirret:

Skrevet

De fleste opererer med en 14-dagers frist etter forfall før det sendes ut purring og registreres for sen betaling.

Selvfølgelig er det lurt å gjøre som Usikker sier, men når dere nå først står der, så skjer det ingen verdens ting dersom dere utsetter lisensen eller årsavgiften til neste måned. Venter dere for lenge ut i måneden, må dere imidlertid regne med å betale purregebyr. Staten sender ikke regninger til inkasso sånn uten videre, men det gjør UPC og f.eks. Hafslund...

Skrevet

Min venninne har akkurat fått en måneds utsettelse på lisensen! Hun bare ringte og sa hun ikke hadde mulighet til å betale før i april, og det var ingen problemer. Hun må betale et utsettelsesgebyr på litt over hundrelappen (150 eller noe) for det, men hun slipper å betale nå iallfall.

Ellers er det aller fleste veldig ålreite med å la deg få litt utsettelse, det viktigste er bare å ringe dem, ikke bare drite i regningene!

Men det hjelper ikke å utsette alle regningene, for da blir april like ille. Men om du får utsatt et par stykker, sånn at du har igjen litt, særlig hvis du vet du får mindre regninger neste måned egentlig, så går det jo an.

Lykke til, jeg vet veldig godt hvor jævlig det er å ikke ha råd til å betale regninger..

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg lar de ligge litt jeg, om det er helt krise. det tar litt tid før du får purring, alt i fra 2-6 uker faktisk.

Får jeg purring hiver jeg purringa i søpla og betaler den jeg først hat fått. ;)

Gjest Gjest
Skrevet

det gjorde jeg (kastet purringa og betalte den opprinnelige) og fikk et år etterpå et krav på purregebyret...

Skrevet

Synes det er mye bedre å følge lassies råd om å ta kontakt med betalingsmottaker for å få utsettelse. Betalingsmottaker er ikke pliktet til å gi utsettelse, men de fleste er greie når betaler tar kontakt og viser de ønsker å betale regningen, men ikke har råd til dette akkurat nå.

Å kaste purringer, og betale den opprinnelige regningen etterpå kan føre til at man får krav på purregebyret. Etater og bedrifter som vil ha alle pengene de har krav på, sender gjerne ut purringer på purregebyret. Så det kan bli dyrt i lengden.

Skrevet

Vi sliter litt vi og. Vi har ikke sjanse til å ligge av noen penger, men det er fordi vi nettopp har regnet på budsjettet og vet sånn ca hvor mye vi sitter igjen med, men det er så masse utgifter nå ( fikse bil, operasjon osv ) at alt forsvinner i det store sluket denne gangen. Så kanskje til neste år..... :)

Hvis det er regninger vi ikke klarer å betale, selv innen 2 ukers fristen etter forfall, så ringer vi og spør om utsettelse til neste lønning. Dvs at vi ringer med en gang vi har fått regningen og spør, for vi vet jo da om vi kan betale eller ikke.

Det har vi så langt aldri fått nei på. Og det gjelder så og si hvilke som helst regninger.

Siden dere ikke får utsatt en del av regningene, så kan dere kanskje få utsatt de andre regningene. Eller ringe og spørre igjen og forklare saken og si at dere kan ikke betale nå uansett hva selskapene sier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...