AnonymBruker Skrevet 5. januar #1 Skrevet 5. januar Hei, jeg trenger noen gode råd. Vi har et barn på snart to år som har slitt med søvn store deler av livet. En av utfordringene er at han beveger seg mye når han sover og dunker hodet en del i sprinklene på senga si. Nå har han også begynt å våkne av det. Han klarer da ikke roe seg selv og vi må inn til han. Dette skjer alt fra en til fire ganger i løpet av en natt og han kan være vanskelig å roe igjen. Er det noen som har gode råd for hva vi kan gjøre for at han skal slippe å få vondt eller våkner av det? Noen som har opplevd det samme og gjort noe som har fungert? Hvor gamle må de være før vektdyne er trygt? Jeg tror det kan hjelpe han med å sove mer rolig, men tør ikke bruke det enda.. Anonymkode: c6d71...6de
AnonymBruker Skrevet 5. januar #3 Skrevet 5. januar Her løste det seg med sengeorm. Anonymkode: f0936...1a9
AnonymBruker Skrevet 5. januar #4 Skrevet 5. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Her løste det seg med sengeorm. Anonymkode: f0936...1a9 Vi prøvde sengekant som knytes fast først, men han klarte å løsne den i søvne. Anonymkode: f0936...1a9
AnonymBruker Skrevet 5. januar #5 Skrevet 5. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei, jeg trenger noen gode råd. Vi har et barn på snart to år som har slitt med søvn store deler av livet. En av utfordringene er at han beveger seg mye når han sover og dunker hodet en del i sprinklene på senga si. Nå har han også begynt å våkne av det. Han klarer da ikke roe seg selv og vi må inn til han. Dette skjer alt fra en til fire ganger i løpet av en natt og han kan være vanskelig å roe igjen. Er det noen som har gode råd for hva vi kan gjøre for at han skal slippe å få vondt eller våkner av det? Noen som har opplevd det samme og gjort noe som har fungert? Hvor gamle må de være før vektdyne er trygt? Jeg tror det kan hjelpe han med å sove mer rolig, men tør ikke bruke det enda.. Anonymkode: c6d71...6de Vi bruker sengekant i tøy. Gjort siden han var året gammelt. Samme problemet hos oss. Det løste seg. Anonymkode: 8b3e8...628 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar #6 Skrevet 5. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi prøvde sengekant som knytes fast først, men han klarte å løsne den i søvne. Anonymkode: f0936...1a9 Men da har dere ikke festet det godt nok! Bruk fantasien og fest den skikkelig godt både i sprinkler og sengeben med dobbeltknuter. Han ligger vel ikke og dirker opp knuter i søvne? (Pass selvsagt på at han ikke kan få hodet i mellom, eller at det er lange ender på snoren han kan kveles i.) Anonymkode: 23cdf...aa5 1
Lnh9 Skrevet 5. januar #7 Skrevet 5. januar Forslag: Større seng, vektpose (som da ikke ville kunne fås over ansiktet i søvne slik som dyne), bedre polstring eller bygge opp litt under madrassen på begge sider med et sammenrullet pledd e.l, slik at han mer naturlig blir liggende i midten. Lykke til☺️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå