Gå til innhold

Hvordan spør man om å bli sammen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, jeg er en ung mann som har truffet ei kjempekjekk dame (vi er begge i midten av 20 årene).

Vi har datet i litt over 2 mnd nå. Feiret nyttår sammen alene osv. Treffes flere ganger i uka å jeg har for første gang i mitt liv kjent på at jeg faktisk vil være kjæreste med denne dama. Tingen er jeg har tidligere kun hatt friends with benefits forhold så da har liksom aldri den "hva er vi praten" vært et tema for min del. Hvordan skal jeg ta dette opp med henne?

Jeg er klar over at for mange som leser dette spørsmålet virker det kanskje som en bagatell eller litt overflatisk at det er vanskelig.

Anonymkode: 8a005...f8c

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Spør hva hun ser for seg og ta det derfra.

Anonymkode: bab31...b73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Et forslag er jo at neste gang dere er sammen så kan du ta henne i hånden og se kjærlig på henne, og så sier du at hun er så pen, og at du er blitt så innmari glad i henne, og så spør du rett og slett om hun har lyst til å være kjæreste med deg. 

Anonymkode: b6133...03d

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hei, jeg er en ung mann som har truffet ei kjempekjekk dame (vi er begge i midten av 20 årene).

Vi har datet i litt over 2 mnd nå. Feiret nyttår sammen alene osv. Treffes flere ganger i uka å jeg har for første gang i mitt liv kjent på at jeg faktisk vil være kjæreste med denne dama. Tingen er jeg har tidligere kun hatt friends with benefits forhold så da har liksom aldri den "hva er vi praten" vært et tema for min del. Hvordan skal jeg ta dette opp med henne?

Jeg er klar over at for mange som leser dette spørsmålet virker det kanskje som en bagatell eller litt overflatisk at det er vanskelig.

Anonymkode: 6e329...373

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Snakker dere om hva dere føler for hverandre? 

Sier du at du liker henne, er glad i henne osv?  Har dere prata om hva dere er ute etter? Noe fast, seriøst? Er dere eksklusive? 

Om ikke, ville jeg begynt med å si at du liker henne/blitt glad i henne eller hva nå du er. Så ser du hva hun sier tilbake. Viktig også og utrykke hva du er ute etter i en relasjon. Noe langvarig og fast, eller noe useriøst og kortvarig? Viktig å formidle og vite hva hun tenker 

Anonymkode: 68feb...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva gjør at du vil ha akkurat henne men ikke en av de andre damene du hadde friends with benefits forhold med? Hvorfor er hun god nok for deg men ikke de? Hvorfor brukte du dem men ikke henne?.

Anonymkode: 54e0c...8bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva gjør at du vil ha akkurat henne men ikke en av de andre damene du hadde friends with benefits forhold med? Hvorfor er hun god nok for deg men ikke de? Hvorfor brukte du dem men ikke henne?.

Det var da voldsomt til ladede spørsmål, da. 

Det TS skriver gir ingen indikasjon på at ønsket om en uforpliktende relasjon ikke har vært gjensidig.

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du, jeg synes også at dette er skummelt. Og jeg er 10 år eldre enn deg, og har flere lange forhold bak meg.

Har datet en mann siden i sommer, og slet veldig med å ta den samtalen. Selv om jeg hadde tenkt gjennom hva jeg skulle si på forhånd, føltes det veldig skummelt. 

Det endte med at vi tøyset med en rar situasjon jeg hadde vært i.

Han sa: «Jeg hadde definitivt beskyttet deg. Ingen kødder med kjæresten min». 

Så da visste jeg hvordan han så på meg, og det ble litt mindre skummelt å ta samtalen. ;)

Anonymkode: 24391...3a8

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Skjønner at du er bitter for noe, men dette ble pinlig. 

Til ts: jeg har aldri hatt den praten med noen, det har liksom bare vært inneforstått.. Man treffer venner, familien, man tilbringer tid hos hverandre, sier man er glad i, elsker, fantaserer om fremtid, plutselig planlegger man fremtiden og plutselig bor man sammen. Vil du ta praten så kan jeg aldri tenke meg at du kan legge det frem "feil", hun vil bli glad for å høre det. Garantert. 

Anonymkode: 033c6...c6b

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

TS her:

De andre relasjonene har det vært avklart fra tidlig av at det kun har vært ”friends with benefits”. Dette har vært et ønske fra begge parter av flere grunner.

Det forrige eks var fordi begge viste hun skulle flytte utenlands innen 1 år. Begge var ikke intressert i noe langdistanse. Derfor bestemte vi oss tidlig for at vi ikke skulle være kjærester for å ikke komplisere greia for mye. 

Det har ingenting med hvem som er ”gode nok for meg” å gjøre, mer hvilken livssituasjon vi begge var i å hva vi var ute etter på det tidspunktet.

Anonymkode: 9f2a7...838

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gjerne at mannen spør om vi kan være kjærester! 

IKKE spør meg hva jeg ser for meg, jeg liker at mannen er bestemt og tør å si hva han vil uten å liksom teste ut forholda først. 

Stå for hva du ønsker deg og spør rett ut. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

" Du? Jeg liker deg skikkelig godt og jeg vil gjerne se hva dette kan utvikle seg til videre, hva tenker du om det?" Og hvis hun svarer positivt kan du jo evt slenge på "Da ser jeg på deg som kjæresten min".

Som eksempel. Det er jo litt avhengig av hva dere faktisk HAR avklart, hvordan dere møttes, hva lå som forutsetning da osv. Har dere feks avklart at dere er eksklusive? Om dere begge ser etter noe varig?  Hvis det er avklart så kan man jo egentlig bare la det gå sin gang også. Ta henne med så hun får møte venner og etter  hvert familie, da skjønner man jo at du tar forholdet seriøst.

Anonymkode: fa7e4...475

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan også bare spørre "hva tenker du om oss to framover?" Men jeg syns det er fint om det kommer i sammenheng med at du har sagt at du liker henne godt, er glad i henne eller noe sånt, da er det lettere for henne å tørre å si at hun ser for seg et forhold.

Anonymkode: fa7e4...475

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Send henne en lapp med "Vil du være sammen med meg?" og tre ruter hvor hun kan krysse av for "Ja", "Nei" eller "Vet ikke". 

Sorry, klarte ikke å la være 😊 

Som flere over skriver, bare si at du er veldig glad for at du har møtt henne, f.eks., og at du synes det dere har sammen er skikkelig fint. Så burde samtalen gli av seg selv derfra. Hvis hun liker deg like godt (og det er det jo ingen grunn til å skulle tro at hun ikke gjør), så kommer hun til å bli kjempeglad for at du initierer den samtalen. 

Lykke til!

Anonymkode: 2e5c7...d1f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Samboeren min sa vel noe sånt som "jeg liker deg veldig, veldig godt. Skal vi være kjærester?" etter en og en halv måned med dating. Enkelt og greit, og jeg svarte selvsagt ja 😊 Trenger ikke være mer fancy enn det.

Anonymkode: b33e1...954

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.1.2025 den 14.05):

Ble litt flau på dine vegne 

Anonymkode: 1e848...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...