AnonymBruker Skrevet 5. januar #1 Del Skrevet 5. januar Kvinne 40 år som har lyst å lære seg slalom… Bør jeg dra å kjøre selv, eller bør jeg booke instruktør? De tilbyr en såkalt PT her jeg bor da Jeg har ei venninne som kjører mye. Skal jeg høre om hun vil hjelpe meg? 😀 Anonymkode: 6f6bd...34e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #2 Del Skrevet 5. januar Ta timer med en instruktør👍🏼👍🏼 Anonymkode: bff79...c9e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #3 Del Skrevet 5. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kvinne 40 år som har lyst å lære seg slalom… Bør jeg dra å kjøre selv, eller bør jeg booke instruktør? De tilbyr en såkalt PT her jeg bor da Jeg har ei venninne som kjører mye. Skal jeg høre om hun vil hjelpe meg? 😀 Anonymkode: 6f6bd...34e Jeg ville begynt med å spørre venninnen tror jeg. Og så evt sett om du har behov for instruktør etter at du har prøvd selv. Anonymkode: ffaee...5db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #4 Del Skrevet 5. januar Jeg ville brukt instruktør først for å lære de grunnleggende teknikkene, deretter spurt venninnen om å bli med på mengdetrening og gi tips videre. Anonymkode: d5999...0cc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 5. januar #5 Del Skrevet 5. januar (endret) Instruktør, definitivt. Det gir mye trygghet i å lære fra noen som kan det grunnleggende. Særlig rundt belastning. Også har en instruktør en annen type tålmodighet Du er tøff Endret 5. januar av Tradegy 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #6 Del Skrevet 5. januar Er det noen som har lært seg det i voksen alder her da? Anonymkode: 6f6bd...34e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #7 Del Skrevet 5. januar Jeg for min del ville sett videoer på YouTube, begynt alene i slak bakke/barnebakke, og tatt det derfra 🙈 Anonymkode: d05e7...1e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blue Balloon Skrevet 5. januar #8 Del Skrevet 5. januar (endret) Jeg tror det kommer an på hva slags person du er. Har du aldri vert spesielt aktiv eller føler at du ikke er så sprek, så er det sikkert bra med instruktør. Om du føler deg spretten og er mye ute ellers, og føler du har grei kontroll på armer og bein og motorikk, så vil jeg påstå at det går fint å bare prøve og å lære selv. Værtfall om venninna di gidder å bli med og vise deg. Ta det rolig og forsiktig til å begynne med, i barnebakken. Jeg kjenner mange som har lært seg det selv. Jeg fikk ta over de gamle skia til fadern da jeg var rundt 14 eller noe, jeg stakk ut og bare prøvde, og så fikk jeg det til etter hvert. Men alle vet jo at slikt går lettere inn når man er ung da. Faktisk vil jeg påstå at alpinski er relativt lett å lære. Man står jo støtt som ett fjell. Ikke som med langrenn, der helen er løs og smale ski. Litt knøling første tida selvfølgelig, men egt ikke så utrolig mye å lære på en måte, handler mest om balanse og feeling som kommer etter hvert. Men en ting. Om du prøver selv, så er det viktig at bindingene på skia dine blir justert riktig etter vekta di, av noen som kan det. De skal jo løse ut om du ramler, så du ikke vrir knær osv. Endret 5. januar av Blue Balloon 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå