Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om dere andre med prematur baby fikk timer i helsestasjonsprogrammet ut i fra korrigert alder eller ut i fra fødselsdato? 

Er så vidt utskrevet med en baby som strengt tatt ikke skulle vært født enda, og føler det er litt bakvendt med 4-ukersgruppe nå, før vi har hatt hjemmebesøk til og med. 

Anonymkode: 27d04...218

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi var i termingruppe med de som var født  samme kalenderuke som vår.

Jeg deltok ikke på fellestimer på helsestasjonen, men valgte individuell oppfølging. Hadde uansett mye hyppigere timer enn standard, med vektkontroll. 

Timene var satt opp etter fødselsdato, men utviklingsmessig ble det målt etter korrigert alder. 

Hjemmebesøk var i løpet av den første uken vi kom hjem fra sykehuset.

Anonymkode: e32e4...52d

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde timer etter fødselsdato, men valgte selv barselgruppe etter termindato.. barnet lå langt bak hele veien. Først da terminbabyene var 3 mnd var min bikket 3 kg.. 

Anonymkode: 15823...6d0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Etter fødselsdato. Min var født etter uke 32, og havnet derfor ikke under prematuroppfølging. Men satte opp litt ekstra kontroller uansett pga vekt og fysiooppfølging. De brukte korrigert alder når de så på utviklingen, men «programmet» en følger gikk etter fødsel. 

syntes det var veldig greit å møte foreldre med barn på samme alder. En gang vil de premature ta de på samme alder igjen uansett. 

Anonymkode: 026a9...178

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

syntes det var veldig greit å møte foreldre med barn på samme alder. En gang vil de premature ta de på samme alder igjen uansett. 

Anonymkode: 026a9...178

Helt uenig. Gadd ikke barselgruppe siden utgangspunktet var så forskjellig. Og vi var heldige og tok det igjen rundt 10 mnd men det er mange som ikke tar det igjen før lenge etter det. 

Anonymkode: 38c47...f31

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...