Gå til innhold

Kjøkkenhjelp

anelle

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg trenger litt input (er veldig ubesluttsom!)

vi skal pusse opp et gammelt hus. Ønsker meg kjøkken med mye plass. Har tegnet litt kjapt noe det jeg ser for meg. Merk det er ikke aktuelt å ta ned veggen der man kommer opp fra trappa. Derfor har jeg plassert en vegg med bare høyskap, kjøler, frys osv der.
kjøkkenet er en slags korridor mellom stue og spisestue,  men der kortveggen tar slutt har jeg likevel strekt ut kjøkkenbenken slik at den vil bli synlig fra spisestuen. Er livredd for for lite benkeplass. Men vet ikke om det kommer fram godt nok på tegningen, men det er 4 60-benkeskap + ett 30 benkeskap etter platetoppen, dvs 2,7 meter benkeplass når man går ut av «korridoren».

Er dette for mye? Vil det se rart ut? 

og er benkeplassen/arbeidsplassen litt langt unna vask osv? 

har vurdert å ikke ha høyskap på kortveggen slik at jeg kan ha benk der også, men da er jeg redd for om det blir nok oppbevaring.

ønsker ikke overskap på hele veggen på andre siden. Har nå testet med å ta overskap til og med platetopp og der ventilator er tenkt. Blir det rart å stoppe der?

Droppe overskap og satse på nok plass i høyskap og benkeskap?

Merk at vegger osv må stå der de står, jeg kan ikke ta ned eller legge til vegger. Det må være åpent mot stue av div årsaker.

Den siden der det står en dør ved spisebordet er flere vinduer og verandadør - jeg fikk det bare ikke til på tegningen. 

IMG_8440.thumb.jpeg.e5189984f0cdba496f34e2a9fa086938.jpeg

IMG_8441.thumb.jpeg.df2272589cee2fc652669097c004cf8c.jpeg
hjelp- input tas imot😁😁

Endret av anelle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg ville heller laget L-form. Altså ikke ha veggen med høyskap tvers i mot vask, men heller hatt kun benk der som en kjøkkenøy. Og satt høyskap der det nå er åpning mot stue. Eventuelt hatt benk langs veggen med vindu og dør, og høyskap der det nå er benk med vask.

Slik det er tegnet nå så ser det veldig trangt og merkelig ut.

Anonymkode: eb0f9...bd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville beholdt nesten som du har tegnet, men tatt bort overskap over den siden med kjøkkenbenk for å gjøre det litt luftigere. 

Anonymkode: 8ba82...87b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trodde du søkte etter hushjelp/ kokk jeg... KJøkkenhjelp ; da er det det jeg ser for meg. 

Anonymkode: 33444...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.1.2025 den 18.25):

Jeg ville beholdt nesten som du har tegnet, men tatt bort overskap over den siden med kjøkkenbenk for å gjøre det litt luftigere. 

Anonymkode: 8ba82...87b

Stemmer i her. Det er jo helt vilt mye skapplass på den andre veggen.

Fin detalj med å strekke ut kjøkkenbenken så den blir synlig fra spisestuen, det rammer de to sonene fint inn sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ikke de fleste kjøkkenleverandører interiørdesignere som skal hjelpe kundene med skreddersydde løsninger?

Da kan du legge frem dine ønsker og tanker, og så setter de i gang med å utarbeide forslag for deg. Du unngår å gjøre tabber som først ser i ettertid.

Anonymkode: 76a1b...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ville beholdt som tegnet, men fjernet alle overskap, det var litt "trangt". Det blir lite skapplass. Vi fikk plassbygd en skjenk i spisestue som rommer alt av vinglass, vaser og store serveringsfat, som vanligvis tar mye plass på et kjøkken. 

Har selv arbeidsplass på kjøkkenøy, og vask på sidebenk. Det går fint. Men ville nok på dette kjøkkenet byttet plass på vask og platetopp. Både for arbeidsflyt. Og fordi det er gret at oppvaskmaskinen er plassert slik at det er "to skritt" til der det meste av det man bruker daglig oppbevares. 

Anonymkode: 32ccc...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...