Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Malina
Skrevet

Hei!

Jeg har begynt på p-piller etter en pause på litt over ett år...Jeg har denne gangen ett ennet merke enn det jeg før har prøvd. Jeg har gått på de noen uker nå, og merker at huden min, som egentlig er fin/normal, har blitt mer uren(små kvise-klumper på en måte). Særlig på haka og oppover kinnbeina. Dette er nødt til å være pga pillene. Men hva skal jeg gjøre?

Siden dette skyldes hormoner osv, kan jeg da få dem vekk ved hjelp av hudpleie??

Til vanlig nå bruker jeg rens fra Dermalogica(ultracalming el special cleansing) og blant annet Hydra Floral fra Decleor, Jojobaolje og fuktighetsserum fra Dior.

Bør jeg bytte ut noen av disse produktene? Tips til hva jeg kan prøve, mottas med stor takk! :)

Line!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det samme skjedde meg. Etter å ha brukt p-sprøyta i flere år, gikk jeg i høst over på piller. Og jeg, som egentlig aldri har hatt noe særlig kviser, gikk konstant med 1-3 kviser rundt munnen/hakepartiet. Har som sagt aldri vært plaget med kviser før, så ville ikke begynne med noen renseprodukter pga dette nå. Tenkte jeg ville se det litt an, før jeg evt tok kontakt med legen for å prøve å bytte merke (hadde ikke dette problemet sist jeg gikk på piller). Men, etter ca 4 måneder har de forsvunnet helt..det er ikke en kvise igjen. Så jeg vil kanskje anbefale deg å ha tålmodighet, sjansen for at det går over av seg selv er der :)

Gjest Malina
Skrevet (endret)

*Puh* Takker for svar! ;) Det var godt å høre....selv om det sikkert kan variere fra person til person....men jeg får håpe på det beste!!

Hjertlig! :)

Endret av Malina
Gjest Gjesta
Skrevet

Hvis kvisene er hormonelt betinget (som de er i 90% av alle tilfeller), er det vel heller lite hudpleieprodukter kan gjøre, annet enn å støtte opp om hudens naturlige prosesser. Så bare fortsett med de produktene du har brukt en tid til.

Gjest Malina
Skrevet
Hvis kvisene er hormonelt betinget (som de er i 90% av alle tilfeller), er det vel heller lite hudpleieprodukter kan gjøre, annet enn å støtte opp om hudens naturlige prosesser. Så bare fortsett med de produktene du har brukt en tid til.

Okay. Takk for svar!

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg fikk dette problemet da jeg slutta på p-piller jeg,og sleit med det i over et år før jeg tok kontakt med en homeopat som fikk tatt problemet "innenfra".

Som Elphaba sier så er det lite man kan gjøre når det kommer til kviser som er hormonelt betinget, så fremt man ikke får tatt det innenfra og ut som i mitt tilfelle.

Jeg hadde aldri kviser før jeg sluttet på pillene og ble bra igjen etter et par behandlinger, så til meg funket det fint :)

Gjest Gjest
Skrevet

hva gjør en homeopat med kvisene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...