Gå til innhold

Holder fossil biler seg bedre i pris nå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har lånt meg en gammel bensiner med piggdekk i disse dårlig føre dager. Det er helt fantastisk.

Den klatrer frem, både i dyp snø, slaps på is, på sleip vei, på pakket snø. Den sladder ikke, abs dunker litt, men bremselengden er super bra. 
God og varm er den også. Snøen på panseret forsvinner helt.

Vurderer å kutte ut elbilene. Den ene kom seg ikke engang ut på veien.
Det er jo fint å starte oppvartning i en app, og ha automatisk vindusviskere og lys, og en hel rekke med greier man aldri bruker, men det er ikke så fryktelig dumt å komme seg frem heller.

Funker fint å la bilen gå på tomgang, den blir god og varm, en holder til mobilen 📲 så har man GPS, og en liten Bluetooth høytaler så har man annet enn skurr fra FM.

Føler meg som kongen på veien, så får de andre bilene stå til våren. 

Anonymkode: 66cef...8ca

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Elbilsalget har jo stoppa helt opp globalt, fordi de er for dyre. Her merker vi det ikke, når avgifter ikke er kommet på enda. I Tyskland koster en ID3 75.000,- mer enn en ny rimelig golf, da er det innlysende hva kjøper velger av de to.

Anonymkode: 7bf18...a4c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Elbilsalget har jo stoppa helt opp globalt, fordi de er for dyre. Her merker vi det ikke, når avgifter ikke er kommet på enda. I Tyskland koster en ID3 75.000,- mer enn en ny rimelig golf, da er det innlysende hva kjøper velger av de to.

Anonymkode: 7bf18...a4c

Og hvordan blir det for oss, vil jeg ha råd til å kjøpe meg en «skikkelig» bil? Eller er det så mye press i markedet nå, at det ikke kommer til å gå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Absolutt! Dette har det stått en del om i media i det siste. Dieselbiler er mest ettertraktet nå, så bensin osv….

Anonymkode: c8126...fb2

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og hvordan blir det for oss, vil jeg ha råd til å kjøpe meg en «skikkelig» bil? Eller er det så mye press i markedet nå, at det ikke kommer til å gå?

Lav km trumfer årsmodell. Let etter en som har kjørt under 120.000 km men som er 5+ år, da finner du de beste kjøpene.

Anonymkode: 24ab3...a94

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har en nyere diesel 4x4 med piggdekk. Funker overalt, med full tank kan jeg omtrent kjøre Norge på langs.

Anonymkode: ff94a...e48

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Lav km trumfer årsmodell. Let etter en som har kjørt under 120.000 km men som er 5+ år, da finner du de beste kjøpene.

Denne har gått bare 11.000 km på 29 år, budet akkurat nå er oppe i 270.000 kr.

https://www.finn.no/mobility/item/385269895

Anonymkode: 1d2de...bb7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det elbil-fantastene som argumenterer med at elbil er såååå mye billigere i drift enn fossilbil "glemmer" er at fossilbilene holder seg mye bedre i pris pga den raske utviklingen i teknologi innen batteri-bransjen 😉 

Anonymkode: 43cf8...d66

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror helt klart at fossilbiler holder seg bedre i verdi. På bruktmarkedet er fremdeles fossilbilen mest populær.

Prisene på nye elbiler varierer jo fra dag til dag. Tesla satte jo i gang en priskrig tidligere, som skapte et krakk i prisene på både brukte og nye elbiler. Nå varsles det om enda mer avslag og kampanjer. EU senker nå utslippskravet til bilprodusenter, noe som gjør sitt til at de må selge elbilene sine billigere for å få solgt flere. Noe som  igjen går utover priser på nytt og brukt... Fint for de som skal kjøpe, skikkelig kjipt for de som allerede har og ekstra kjipt for slike som meg som helst vil selge... 😒

Får jeg solgt til en overkommelig pris, blir det fossilbil igjen på meg.

Ja, elbiler er billige å kjøre med. Men den prisbonanza'n som er på dem, ødelegger hele regnestykket. Tar man med verditapet, er regnestykket sørgelig.

For nei, jeg kjører ikke elbil pga klimahensyn. 🫣

Anonymkode: 0e957...f6d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Oslo kommune sa akkurat "FU" til alle elbileiere ved å øke ladeprise med 70% 1/1

så hvis du ikke bor i enebolig i oslo koster det mer å lade enn bensin.

Anonymkode: 7f4bc...071

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Denne har gått bare 11.000 km på 29 år, budet akkurat nå er oppe i 270.000 kr.

https://www.finn.no/mobility/item/385269895

Anonymkode: 1d2de...bb7

Hilux er unik både med kvalitet og pris.

Men det er en del gode kjøp å finne enda;

https://www.finn.no/mobility/search/car?body_type=9&fuel=1&fuel=2&mileage_from=18000&mileage_to=121000&price_from=12400&price_to=150000&sales_form=1&year_from=2006&year_to=2019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...