Gå til innhold

Time til vurdering av igangsetting, noen som har vært?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har time om 3 dager. Vil det si at de mest sannsynlig setter meg i gang på dagen? Eller er dette kun en vurderingstime? Det er bestemt at jeg skal settes i gang, men det er ikke noe fare som gjør at jeg må det. 

Anonymkode: 2553a...6c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Med den ene ungen var jeg i nesten to uker daglig på slik samtale på sykehuset. Omtrent hver gang med ultralyd, og hver gang endte de med at vi skulle se det til dagen etterpå. 

Anonymkode: 4ee8a...2f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk tabletter på vurderibgstimen. Tablettene skulle starte igangsettingen. Dro hjem og var hjemme til tablettene hadde tydelig effekt. Det tok 2-3 døgn før babyen ble født.

Jeg ble satt i gang fordi jeg hadde hatt to fødsler hvor baby satt fast. Derfor var det greit at den siste ikke ble altfor stor før fødsel. Den siste satt også fast, da, men det er en annen historie.

Anonymkode: 23006...6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Med meg ble det avgjort at jeg ikke fikk dra fra sykehuset uten en baby den dagen jeg var på trivselskontroll. Ble igangsettelse noen timer etter kontrollen. 

Anonymkode: f4917...57e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Med nr 1 var jeg på sånn time 10 dager over termin. Det viste seg at jeg hadde lite fostervann og ble sendt rett til igangsetting. 

Anonymkode: 48a8e...944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hos meg ble det satt en dato for igangsettelse på denne samtalen. I tillegg ble det tatt ultralyd med vekstestimering av baby og jeg mener å huske at de også sjekket om jeg hadde åpning/ var moden.

Anonymkode: dcda2...241

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg hadde ekstra oppfølging pga. lite fostervann på slutten, og fikk beskjed på nest siste kontroll at det kunne være lurt å ta med fødebag til kontrollen uka etter, fordi det da kunne bli aktuelt med igangsetting. Ble lagt inn etter siste kontroll og igangsatt sent på kvelden samme dag. Babyen kom etter tre dager.

Det kommer nok veldig an på hvilken indikasjon det er for igangsetting.

Anonymkode: 1451d...b3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor stor sannsynlighet det er kommer jo helt an på hvorfor :) 

Anonymkode: fc2d9...71a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...