Gå til innhold

Mistenker autisme

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Et barn, eller nå ungdom i nær familie har strevd med det sosiale hele oppveksten. Ene foreldren har garantert en udiagnostisert autisme (maaaaange tegn). 
Ungdommen strever nå med selvskading og usikkerhet ifht eget kjønn og legning. 
Jeg er usikker på om jeg bør nevne min bekymring for foreldrene. Dere som har barn i autismespekteret- hvordan er det for barnet å få en evt diagnose?

Det vanskelige går jo uansett ikke bort, men jeg tenker kanskje ungdommen lettere kan akseptere at ting er annerledes nettopp pga diagnosen og ikke fordi han er «feil».

Er redd for at foreldrene blir sinte hvis jeg tar det opp…

Anonymkode: afb2a...079

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det blir de garantert hvis det stemmer at den ene forelderen har det, men at det er udiagnostisert. 

Anonymkode: c5cc3...305

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det blir de garantert hvis det stemmer at den ene forelderen har det, men at det er udiagnostisert. 

Anonymkode: c5cc3...305

De bor ikke sammen da- det er ikke hovedomsorgsforeldren som har det. Men syns det er rart at det ikke er tenkt tanken… kan jo ha tenkt det men ikke ville forholde seg til det…?

Anonymkode: afb2a...079

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Autisme har ikke så mye med kjønnsidentitet og seksuell legning å gjøre. Det er helt egne skåler av psykiske utfordringer. 

Anonymkode: 2a6aa...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Autisme har ikke så mye med kjønnsidentitet og seksuell legning å gjøre. Det er helt egne skåler av psykiske utfordringer. 

Autister er faktisk kraftig overrepresentert blant unge som søker behandling for kjønnsinkongruens.

Det gjelder særlig fødte jenter.

Anonymkode: 25db0...9ba

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er en høyere andel av autister som er del av lgbtq+ enn resten av befolkningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...