AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:05 #1 Del Skrevet søndag kl 07:05 Sliter med å sove, pågått i noen år nå. Sover ikke uten sovepiller. Prøver å ta så lite som mulig fordi de er vanedannende. Tar ikke med meg bekymringer i sengen, tenker på hyggelige ting. Klarer allikevel ikke å sove. Hva kan jeg gjøre? Drikker ikke kaffe etter kl 11.00. Legger meg 23.30. Hvordan finner jeg ut hva som trigger min insomni? Blir ikke klok.. Anonymkode: 90ee8...5c1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:11 #2 Del Skrevet søndag kl 07:11 Hvis du har brukt sovepiller i noen år, må du nok først avvennes dem før du kan gå løs på søvnproblemet. Så må du etablere gode rutiner som du er striks på, både mht mat/drikke, skjermbruk og ikke minst tider! Legg deg og stå opp til faste tider hver dag, så vil det falle på plass... etter hvert. Lett å bli utålmodig, men dette må du bare holde ut i så fall... varierende hvor lang tid det tar å etablere gode søvnrutiner, men du må følge "opplegget ditt" slavisk! Anonymkode: 8196d...c92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:15 #3 Del Skrevet søndag kl 07:15 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis du har brukt sovepiller i noen år, må du nok først avvennes dem før du kan gå løs på søvnproblemet. Så må du etablere gode rutiner som du er striks på, både mht mat/drikke, skjermbruk og ikke minst tider! Legg deg og stå opp til faste tider hver dag, så vil det falle på plass... etter hvert. Lett å bli utålmodig, men dette må du bare holde ut i så fall... varierende hvor lang tid det tar å etablere gode søvnrutiner, men du må følge "opplegget ditt" slavisk! Anonymkode: 8196d...c92 Bruker ikke piller hver dag. Bare noen ganger i uka, ellers får jeg ikke sove i det hele tatt. Kan du ramse opp noen veldig enkle ting jeg kan prøve/ slutte helt med? Kaffen kan jeg sikkert bare droppe. Før i tiden kunne jeg drikke kaffe sent og allikevel sove. Hvordan kan insomni bare ødelegge toleransen helt? Anonymkode: 90ee8...5c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:25 #4 Del Skrevet søndag kl 07:25 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bruker ikke piller hver dag. Bare noen ganger i uka, ellers får jeg ikke sove i det hele tatt. Kan du ramse opp noen veldig enkle ting jeg kan prøve/ slutte helt med? Kaffen kan jeg sikkert bare droppe. Før i tiden kunne jeg drikke kaffe sent og allikevel sove. Hvordan kan insomni bare ødelegge toleransen helt? Anonymkode: 90ee8...5c1 Et fenomenalt søvnmiddel er NRK Radioteatret: https://radio.nrk.no/kategori/hoerespill ... har ikke tall på hvor ofte jeg har sovnet midt i sendingen med øretelefonene på; engasjerende nok til å begynne å lytte til, men utrolig søvndyssende. Så hadde jeg vært deg, hadde jeg forsøkt dette og helt kuttet ut medisinene. Anonymkode: 24696...d27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:30 #5 Del Skrevet søndag kl 07:30 Snuser eller røyker du? Anonymkode: a9610...f81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:35 #6 Del Skrevet søndag kl 07:35 Du legger deg nok for sent. I hvert fall for min del så har ‘sovntoget’ alt gått om jeg legger meg så sent som halv tolv. Selv om jeg vanligvis ikke sliter med søvn. For mye stress i hverdagen påvirker veldig fort hvor godt/dårlig jeg sover. Anonymkode: 08633...dbd 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:37 #7 Del Skrevet søndag kl 07:37 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Snuser eller røyker du? Anonymkode: a9610...f81 Nei, ingen av delene Anonymkode: 90ee8...5c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:38 #8 Del Skrevet søndag kl 07:38 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du legger deg nok for sent. I hvert fall for min del så har ‘sovntoget’ alt gått om jeg legger meg så sent som halv tolv. Selv om jeg vanligvis ikke sliter med søvn. For mye stress i hverdagen påvirker veldig fort hvor godt/dårlig jeg sover. Anonymkode: 08633...dbd Har fått beskjed om å ikke ligge for lenge i senga. Og da prøver jeg å ikke legge meg tidligere enn 23.30. Anonymkode: 90ee8...5c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå