Jens Skrevet 4. mars 2006 #1 Skrevet 4. mars 2006 har nå kastet opp. Hva skal jeg gjøre??Han er 10 måneder...Han har 38,5 i feber, har hatt det en dag, og bare gråter.
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2006 #2 Skrevet 4. mars 2006 det er ikke høy feber ,oppkast gir seg veldig fort hos små barn. Du behøver ikke være redd. Bare sørg for at den lille får i seg drikke så må dette bare gå sin gang. Er dette noe som pågår i 2-3 dager så bør du komme til lege. Kontakter du lege nå så er det ingen ting de kan gjøre. vet det er fælt når sånt skjer, bare pass på at allmenntilstanden til den lille er ok. våken,oppmerksom,drikker osv.
Ann Mari Skrevet 4. mars 2006 #3 Skrevet 4. mars 2006 Enig med gjesten over, dersom det kan roe dere ned litt så kan dere ringe legevakta og høre med dem, du får sikker samme beskjed som gjesten over gir, men kanskje det hjelper med litt ro i sjela. God bedring til den lille
monja Skrevet 4. mars 2006 #4 Skrevet 4. mars 2006 Han har ikke veldig høy feber. Pass på at han får i seg godt med drikke og kanskje litt mat. Pass på at han er ved god allmenntilstand. Stiger feberen til opp mot 40 kan du gi han febernedsettende og evt. kontakte legevakten. God bedring til lillegutten din.
Gjest Lompa Skrevet 4. mars 2006 #5 Skrevet 4. mars 2006 Har ikke så mye mer å komme med enn de andre her jeg heller. Vil bare påpeke en ting som KAN skje og som kan se skremmende ut, men er totalt ufarlig; feberkramper. Så små kan visst lett få det når de får feber over 38. Jeg hadde det visstnok selv som liten, og har aldri sett noen med det, men vet at han minste av barna jeg var dagmamma for hadde hatt det noen ganger. han fikk veldig lett feber, da... Sier det ikke for å skremme, heller tvertimot. SKulle det skje, er det bare å kle av ham og legge ham for åpent vindu til krampene gir seg. God bedring med lillegutten din.
Jens Skrevet 4. mars 2006 Forfatter #6 Skrevet 4. mars 2006 Tusen takk for svar. Fikk i han 220 ml melk, og litt nesedråper, og han sover nå. Er inne og sjekker att han ikke kaster opp igjen, men har sovet en time nå, og høres rolig og fin ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå