GÃ¥ til innhold

Noen som har erfaring med barnemark? 😞

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mistenkte at ene barnet hadde det, så hele familien tok medisin og alle hygienetiltak ble fulgt. Nå er det noen dager siden, og vi har… studert det som har kommet ut (😭😭) siden da. Vi har ikke sett noen døde eller levende mark noen av gangene. Er det sannsynlig at vi ville sett det etter medisininntak? 

Anonymkode: 16bcd...986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ofte ser du det bare på natten. Ikkje ofte du ser det å bæsje. 

Ta ny runde om 7/14 dager( husker ikke helt) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt noen runder med barnemark med eldste jenta, og gjort det samme som dere. Aldri sett mark i avføring, men kun ved endetarmsåpningen på natten etter første dose med medisin. Ingenting etter andre dosen som tas 14 dager etter. Det er ikke alltid man ser markene har jeg også lest. 

Anonymkode: dea37...0a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kjør kuren slik den er tenkt uansett, + vask undertøy på 90 grader, skift sengetøy etter medisindag og vask alle rumper med såpe morgen og kveld mens kuren pågår. Det er et styr, men du vil helst bli kvitt det..

Anonymkode: 1a72f...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sjekket faktisk barnets endetarmsåpning på natten etter første dose med medisin, og så ingenting da heller. Begynner å tenke at det ikke var noe likevel. Men skal selvsagt fortsette med hygienetiltakene og dose 2, bare ergerlig å tenke på at vi kanskje gjør alt dette uten grunn 😩 

Men de må jo komme ut når man dreper dem med medisin?

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner frustrasjonen. Skal sies at vi ikke så noe ved andre runde med barnemark hun hadde nå i jula, men symptomene var de samme som ved første runde så behandlet det bare på samme måte. Kan jo være noe annet som trigger kløingen, men ja det er litt vanskelig å si. Håper symptomene forsvinner i hvert fall for barnet deres. 

Anonymkode: dea37...0a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi sjekket faktisk barnets endetarmsåpning på natten etter første dose med medisin, og så ingenting da heller. Begynner å tenke at det ikke var noe likevel. Men skal selvsagt fortsette med hygienetiltakene og dose 2, bare ergerlig å tenke på at vi kanskje gjør alt dette uten grunn 😩 

Men de må jo komme ut når man dreper dem med medisin?

Ts

Min erfaring er at det er sykt tydelig 😷 jeg merket det da jeg hjalp barnet med å tørke bak etter dobesøk. Det krøp masse mark ut. De er hvite og noen var opptil 1 cm lange. Jeg fjernet de, men det fortsatte bare å komme flere ut 🤢 smørte bak med et tykt lag med sinksalve sånn at larvene i mitt hode ikke skulle komme seg videre, og så fikk barnet på seg to underbukser. Alle i familien tok medisin og vi vasket ned hele huset og skiftet alt av sengetøy og klær på 90. Var vemmelig. Det fortsatte å komme ut levende larver det neste døgnet. Og så var det over. Men det var supertydelig!! Kunne ikke overse det. Jeg fikk panikk 😂 

Anonymkode: 8a097...8ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Min erfaring er at det er sykt tydelig 😷 jeg merket det da jeg hjalp barnet med å tørke bak etter dobesøk. Det krøp masse mark ut. De er hvite og noen var opptil 1 cm lange. Jeg fjernet de, men det fortsatte bare å komme flere ut 🤢 smørte bak med et tykt lag med sinksalve sånn at larvene i mitt hode ikke skulle komme seg videre, og så fikk barnet på seg to underbukser. Alle i familien tok medisin og vi vasket ned hele huset og skiftet alt av sengetøy og klær på 90. Var vemmelig. Det fortsatte å komme ut levende larver det neste døgnet. Og så var det over. Men det var supertydelig!! Kunne ikke overse det. Jeg fikk panikk 😂 

Anonymkode: 8a097...8ad

Vi har (desverre) hatt det mange ganger og det har aldri vært slik du beskriver -- sett en mark per observasjon.

Jeg tviler ikke på opplevelsen din altså, men det kan godt være i mindre skala (og fortsatt veldig forstyrrende).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gullars skrev (5 minutter siden):

Vi har (desverre) hatt det mange ganger og det har aldri vært slik du beskriver -- sett en mark per observasjon.

Jeg tviler ikke på opplevelsen din altså, men det kan godt være i mindre skala (og fortsatt veldig forstyrrende).

Her har vi også kun sett 1 mark, og det når jeg har sjekket på nattestid. Aldri ved dobesøk.

...........................

Tror markene skal være døde et par døgn etter at medisinen er tatt. Og så ny dose igjen 14 dager deretter.

Anonymkode: c604b...1fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når barnet vårt hadde det, så vi også kun en mark. Første gang kom det tilbake igjen selv om vi fulgte bruksanvisningen til prikke. (Og skiftet på alle senger) Neste runde tok vi også alle kur, jeg vasket ned hele huset og skiftet håndklær og sengetøy på alle senger hver eneste dag frem til en uke etter siste kur. Da ble vi kvitt det. Mye jobb, men ingen av oss andre ble smittet heldigvis

Anonymkode: 08c6f...8ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det ene barnet mitt har hatt det to ganger, men ingen andre i familien har fått det. Jeg tok frem lommelykt på kvelden og dro skinkene fra hverandre slik at rompehullet "gapet" litt. Da så jeg de. De kravet ikke ut og det var ikke enormt mange, men enkelt nok å se. Skikkelig guffent, men plagene forsvinner ekstremt fort etter inntak av medisin. Har ikke sett de i avføring etterpå (men har heller ikke fulgt med på det). 

Anonymkode: c654d...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...