Gå til innhold

Ville du blidd skuffet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og lille er på ferie hos min familie. Vi skal reise hjem igjen til uken. Jeg føler meg veldig skuffet over bestemoren til lille. Hun ønsker ikke å holde han, ønsker ikke å skifte bleie eller delta i hverdagen med lille. Hun kan leke litt i to min så er hun lei. Hun har oppi dette hatt jobb, men den siste dagen vi er her så skal hun allså dra ut på date med nytypen. Hadde dere blitt skuffet?

Anonymkode: 8b8e6...09f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg hadde blitt skuffet ja men samtidig må du også akseptere at ikke alle liker barn og det gjelder også ditt. Jeg har 2 barn selv elsker dem overalt på jord men liker ikke andres. Enkelt og greit. 

Anonymkode: 38ea5...a43

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer an på hvor liten han er. Jeg hater å holde babyer som ikke kan holde hodet selv. Jeg er heller ikke veldig opptatt av å bære på babyer, men hadde nok stilt opp for barnebarnet. Men helst når det er mer enn 6 mnd. 

Anonymkode: c9307...1bc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig hadde jeg blitt skuffa. Hadde ikke dratt på ferie til en bestemor som ikke bryr seg. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da moren din? Er hun vanligvis så distansert? Jeg hadde blitt skuffet, men hadde nok tatt det opp der og da. 
Ikke alle liker barn, men da ville du vel visst det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg blir litt usikker når du trekker inn bleieskift, og "delta i hverdagen". Er vant med at foreldrene tar den biten så lenge de er der. Er det mulig du forventer litt for mye? 

Anonymkode: 8cc88...274

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det andre hadde jeg blitt litt skuffet over, men hadde ikke forventet at besteforeldrene skiftet bleie hvis jeg var der og ikke var travelt opptatt med noe annet. 

Anonymkode: e797a...735

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er dere som er på besøk (lenge!!) midt oppi hennes jobb og hverdag. Jeg hadde ikke blitt skuffet over den daten, bare tatt til etterretning at neste gang blir det et mye kortere besøk. Et bleiebarn som er så lite at det kan «holdes», er veldig vanskelig «å leke med» lengre enn to min. 
Du hadde nok for store forventninger. Neste gang husker du det og blir ikke så skuffa. 

Anonymkode: 01865...538

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har du vært på ferie der? Hvis vi snakker om fire dager, synes jeg det er underlig at mormor skal på date. Hvis du har vært der i to uker, kan jeg faktisk tenke meg at hun er lei. Mange voksne barn blir som barn igjen når de drar hjem til mamma og forventer full oppvartning. Her forventes det at hun tar bleieskift i tillegg. Jeg er ei dame som ikke synes håndtering av babyer er kos utenom min egen, men det er så lenge siden. Jeg er bedre på barn som er litt større, sånn fra tre år og oppover. 
Min mor stelte aldri min baby, men jeg ble ikke skuffet av den grunn. Min baby, min jobb, men så slo jeg meg ikke til i huset hennes i lange perioder heller. 
Det er mange tråder her inne om bestemødre som ikke svarer til barnemoren forventninger, men noen er veldig barnekjære og synes babyer er det beste på jorda, mens andre ser seg ferdig med småbarn uten at de bør demoniseres av den grunn.

Endret av Hareena
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke en forventning om å skifte pleier, men heller at jeg spør om hjelp til det og hun ikke orker. Og da spurte jeg en gang. Det er vel mer det at jeg føler meg skuffet over at når vi er her så viser hun ikke interesse for barnet, er litt lek i 2 min for resten av dagen ikke vise noe mere. Så blir jeg skuffet når jeg ser hvor mye hun duller og ordner med de andre barnebarna. Er et halt år til neste gang vi evt kommer igjen. Også er det det at når vi har vært her har hun bare jobbe og den ene dagen hun hadde fri skulle hun heller på date.

TS

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er ikke en forventning om å skifte pleier, men heller at jeg spør om hjelp til det og hun ikke orker. Og da spurte jeg en gang. Det er vel mer det at jeg føler meg skuffet over at når vi er her så viser hun ikke interesse for barnet, er litt lek i 2 min for resten av dagen ikke vise noe mere. Så blir jeg skuffet når jeg ser hvor mye hun duller og ordner med de andre barnebarna. Er et halt år til neste gang vi evt kommer igjen. Også er det det at når vi har vært her har hun bare jobbe og den ene dagen hun hadde fri skulle hun heller på date.

TS

Men de andre barnebarna er kanskje eldre? Du sier ikke noe om hvor gammelt barnet er, så det er litt vanskelig å svare på om ønsket ditt om at hun skal «leke» med barnet er realistisk eller ei.

Anonymkode: e797a...735

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er din unge og du må ta ansvaret. Hun er ferdig med bleier og grining. Hun vil bare ha kosen og det gøye som er å være bestemor. Hun har jobba og er sliten. Bare vent til du kommer i bestemoralder og har jobba i 30-40 år+, så vil du forstå. Det er lettere å gjør de gøye tingene med barn som er større og mer selvstendig. Du fremstår som bortskjemt og kravstor. 

Anonymkode: e942b...34d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

TS

Man spør da ikke andre om å bytte bleier på egne barn, selv ikke egen mor.

Om noen tilbyr seg kan man si ja eller nei. Noen synes av en eller annen grunn det er koselig. Men for egen del er det et nødvendig onde om jeg først er barnevakt, men er foreldra der får de ta det selv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor lenge har du feriert der? Bidrar du med noe selv for din familie? Husarbeid, matlaging, handle inn? 

Anonymkode: 84153...fce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

TS

Du er på besøk hos familie to uker i strekk. De har stilt med soverom, sengetøy og handklær. Rent hus. Mulig også servert en del mat. Gått på jobb som vanlig. 

Både du og mannen har fri. 

Hvorfor behøver du hjelp med barnet på toppen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Innlegget handlet IKKE om at jeg trengte hjelp med barnet. Det handlet om at jeg blei skuffet over at bestemor ikke viser noe engasjemang for å bli kjent med barnet. Og for det andre er jeg alene med barnet uten far! 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Innlegget handlet IKKE om at jeg trengte hjelp med barnet. Det handlet om at jeg blei skuffet over at bestemor ikke viser noe engasjemang for å bli kjent med barnet. Og for det andre er jeg alene med barnet uten far! 

Jeg var også alene om ansvaret for mitt barn og når jeg var på besøk hos foreldrene mine måtte jeg ta ansvar for barnet selv. Mine foreldre hadde eget firma og jobbet 150% hver, minst! De hadde ikke overskudd til å ta ansvar for barnet mitt i tillegg. Men vi fikk nyoppredde senger, rene håndklær, alt var stelt i stand til jul, innkjøp var gjort, fine julegaver og god mat ble laget. Tror de satt barnevakt et par- tre kvelder når barnet var lagt, så jeg kunne gå ut og kose meg, i hele barnets barndom. Du må lære deg å sette pris på det du har og slutte å klage. Det er du som har valgt å få det barnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Og for det andre er jeg alene med barnet uten far! 

Og hun er i full jobb og du har hatt fri og vært på ferie.

Anonymkode: b1987...f95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg var også alene om ansvaret for mitt barn og når jeg var på besøk hos foreldrene mine måtte jeg ta ansvar for barnet selv. Mine foreldre hadde eget firma og jobbet 150% hver, minst! De hadde ikke overskudd til å ta ansvar for barnet mitt i tillegg. Men vi fikk nyoppredde senger, rene håndklær, alt var stelt i stand til jul, innkjøp var gjort, fine julegaver og god mat ble laget. Tror de satt barnevakt et par- tre kvelder når barnet var lagt, så jeg kunne gå ut og kose meg, i hele barnets barndom. Du må lære deg å sette pris på det du har og slutte å klage. Det er du som har valgt å få det barnet. 

Her er det snakk om å ikke engang holde barnet, det er spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...