AnonymBruker Skrevet 4. januar #1 Del Skrevet 4. januar Hei dere! Vi har lille Millah på 2 år og jeg er gravid med vår kommende Lineah som kommer i mars🥰 Da jeg fødte Millah slet jeg veldig med fødselsdepresjon og det varte i over 2 måneder🙁 Jeg hadde en veldig traumatisk fødsel og temaet fødsel har vært vondt, tungt å vanskelig for meg og min samboer også som har vært med i dette. Vi har alltid tenkt på tette barn, men det endret seg da jeg ville vente pga redsel. Ble da positivt testet for graviditet i slutten av september. Jeg er så takknemlig for Millah, og hun var så verdt det, men nå når lille Lineahmor kommer, er jeg så redd for at jeg skal få enda en traumatisk fødsel og fødselsdepresjon. Jeg orker ikke det. Har dere opplevd fødselsdepresjon eller vet noe om det? Vet dere hva jeg kan gjøre? Jeg gruer meg noe helt sykt mye:( Anonymkode: 9695f...eef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #2 Del Skrevet 5. januar Oppsøkte du/fikk du hjelp for fødselsdepresjonen din? Du kan snakke med jordmor om dette nå i graviditeten. Anonymkode: 473b1...7d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #3 Del Skrevet 5. januar AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hei dere! Vi har lille Millah på 2 år og jeg er gravid med vår kommende Lineah som kommer i mars🥰 Da jeg fødte Millah slet jeg veldig med fødselsdepresjon og det varte i over 2 måneder🙁 Jeg hadde en veldig traumatisk fødsel og temaet fødsel har vært vondt, tungt å vanskelig for meg og min samboer også som har vært med i dette. Vi har alltid tenkt på tette barn, men det endret seg da jeg ville vente pga redsel. Ble da positivt testet for graviditet i slutten av september. Jeg er så takknemlig for Millah, og hun var så verdt det, men nå når lille Lineahmor kommer, er jeg så redd for at jeg skal få enda en traumatisk fødsel og fødselsdepresjon. Jeg orker ikke det. Har dere opplevd fødselsdepresjon eller vet noe om det? Vet dere hva jeg kan gjøre? Jeg gruer meg noe helt sykt mye:( Anonymkode: 9695f...eef Det viktigste du kan gjøre for deg selv og for barna og barnas far er å snakke med lege, jordmor eller annet helsepersonell du har rundt deg om din redsel og dine tanker. Mye enklere å forebygge enn å la deg leve i redsel og skulle behandle og hjelpe hvis du kommer tilbake til fødselsdepresjon når barn nummer to er født. Vær åpen og søk hjelp der du kan få hjelp. Da forebygger du og gjør det du kan for å unngå å havne i samme situasjon som etter forrige fødsel. Håper dette ordner seg for deg og at du kan slippe å gå rundt å bekymre deg, unødvendig. Masse lykke til. Anonymkode: 6edaf...aec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå