Gå til innhold

Råd til dere damer som normalvektige

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

En ting jeg som mann lurer på er hvorfor dere kvinner som er normalvektige ikke prøver dere på menn? Jeg vil tro at deres odds er veldig store for å få et ja. Dere gjør dere selv en bjørnetjeneste ved å tro at det kun er mannen som skal legge an på dere. Dere har en kjempefordel sammenlignet med menn på markedet. I dagens datingverden har kvinner ofte muligheten til å tiltrekke seg menn ganske enkelt ved å vise interesse, og dere får som regel det dere ønsker, så lenge dere ikke er overvektige.

Det eneste jeg ser spesielt på forumet her, er at menn har et krav om at dama ikke må være feit, for det synes de fleste her ikke er noe kjærestemateriale. Og det er jo et krav som er opp til dere selv å gjøre noe med. Kvinnene her er veldig opptatt av at menn ikke skal være lave, ikke ha for stor eller for liten penis, ikke ha barn med flere kvinner, ikke være uføre, og ikke drive med hobbyer som dreper dyr som jakt og fiske osv.

Kvinner har ofte ikke behovet for å jakte etter en mann, fordi de allerede er i en posisjon hvor de kan velge blant mange potensielle partnere. Dette gir dere en unik mulighet til å ta det første steget og initiere kontakter med menn dere er interessert i. Ved å gjøre dette, kan dere ikke bare øke sjansene for at menn finner kjærlighet, men også åpne for muligheten til å møte menn dere ellers kanskje ikke ville hatt anledning til.

Anonymkode: 01c35...4ba

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er vel mange som gjør det.. hvorfor har du fra at ingen kvinner prøver? 

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekket opp min mann, men jeg visste da absolutt ingenting av det du mener er kvinners krav da jeg gjorde det, bortsett fra høyde. 

Forøvrig synes jeg innlegget ditt bare føyer seg inn i rekka av tråder om hvor urimelige kvinner er. Dumme også slik du fremstiller det. Fatshaming fikk du med, men du glemte aldersshaming i farten.

Endret av Trolltunge
  • Liker 35
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så enkelt er det ikke.... 

Anonymkode: 8b78e...3c8

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mange normalvektige kvinner som tar det første steget mot menn de er interessert i.

Det betyr ikke at menn kvinnen ikke er interessert i legger merke til det. 

Anonymkode: e5747...96b

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Grunnen til at jeg ikke prøver meg på noen er ikke fordi jeg er normalvektig? 

Har heller ingen menn som prøver seg og er ikke tilgjengelig for det på noen steder.

Har ikke funnet en jeg liker nok til å prøve meg og har andre ting i livet som opptar tid og bekymrer meg og nyter også å slippe å forholde meg til noen. Å når du blir vant til å være alene eller har hatt noen over lengre tid som jeg har, er det veldig rart for meg at en som er fremmed skal bli en virkig del av livet. Det er bare merkelig nå før jeg er betatt nok til å få den inspirasjonen til å gå for det.

Dette hørtes så rart og fjernt ut. 

Anonymkode: a2da3...af1

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Grunnen til at jeg ikke prøver meg på noen er ikke fordi jeg er normalvektig? 

Har heller ingen menn som prøver seg og er ikke tilgjengelig for det på noen steder.

Har ikke funnet en jeg liker nok til å prøve meg og har andre ting i livet som opptar tid og bekymrer meg og nyter også å slippe å forholde meg til noen. Å når du blir vant til å være alene eller har hatt noen over lengre tid som jeg har, er det veldig rart for meg at en som er fremmed skal bli en virkig del av livet. Det er bare merkelig nå før jeg er betatt nok til å få den inspirasjonen til å gå for det.

Dette hørtes så rart og fjernt ut. 

Å jeg vil ikke ha en mann som er med meg fordi han tollere at jeg ikke er overvektig? Hvor dårlig liv tror du jeg har lyst på? 😂

• Liker 3
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trolltunge skrev (3 minutter siden):

Forøvrig synes jeg innlegget ditt bare føyer seg inn i rekka av tråder om hvor urimelige kvinner er. Dumme også slik du fremstiller det. Fatshaming fikk du med, men du glemte aldersshaming i farten.

Da tolker du det negativt ang dette med fatshaming og at kvinner er dum og urimelige. Tror veldig mange menn her på formuet er enig med meg i at kvinner bør tørre å prøve seg. Poenget mitt er at dere har så mange muligheter ved å tørre å prøve, istedenfor å bli skuffet over menn på tinder som bare er ute etter sex, der dere blir skuffet (som veldig mange tråder her handlet om). 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å jeg vil ikke ha en mann som er med meg fordi han tollere at jeg ikke er overvektig? Hvor dårlig liv tror du jeg har lyst på? 😂

Hva mener du? Om jeg tolker svaret ditt rett vil du ikke ha menn som ikke liver overvektige kvinner? Det jeg sa var at kvinner som er normalvektige (som gj.snittet er) må tørre å prøve seg, fordi dem har masse muligheter dem kanskje ikke er klar over engang. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

En ting jeg som mann lurer på er hvorfor dere kvinner som er normalvektige ikke prøver dere på menn? Jeg vil tro at deres odds er veldig store for å få et ja. Dere gjør dere selv en bjørnetjeneste ved å tro at det kun er mannen som skal legge an på dere. Dere har en kjempefordel sammenlignet med menn på markedet. I dagens datingverden har kvinner ofte muligheten til å tiltrekke seg menn ganske enkelt ved å vise interesse, og dere får som regel det dere ønsker, så lenge dere ikke er overvektige.

Det eneste jeg ser spesielt på forumet her, er at menn har et krav om at dama ikke må være feit, for det synes de fleste her ikke er noe kjærestemateriale. Og det er jo et krav som er opp til dere selv å gjøre noe med. Kvinnene her er veldig opptatt av at menn ikke skal være lave, ikke ha for stor eller for liten penis, ikke ha barn med flere kvinner, ikke være uføre, og ikke drive med hobbyer som dreper dyr som jakt og fiske osv.

Kvinner har ofte ikke behovet for å jakte etter en mann, fordi de allerede er i en posisjon hvor de kan velge blant mange potensielle partnere. Dette gir dere en unik mulighet til å ta det første steget og initiere kontakter med menn dere er interessert i. Ved å gjøre dette, kan dere ikke bare øke sjansene for at menn finner kjærlighet, men også åpne for muligheten til å møte menn dere ellers kanskje ikke ville hatt anledning til.

Om du er mann, Ts, så er de holdningene du her avslører at du har nettopp en av grunnene til at en del kvinner ikke prøver seg på menn med slike holdninger.

Liker alle menn lungemos? Tenker alle menn det samme? Har alle menn samme preferanser? Ikke det?

I så fall, hvorfor tror du kvinner er en homogen masse?

Anonymkode: db08b...f79

• Liker 8
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva mener du? Om jeg tolker svaret ditt rett vil du ikke ha menn som ikke liver overvektige kvinner? Det jeg sa var at kvinner som er normalvektige (som gj.snittet er) må tørre å prøve seg, fordi dem har masse muligheter dem kanskje ikke er klar over engang. 

Du sier at siden vi er normalvektige er mange menn sikkert åpne for oss. Men jeg bil ha ekte kjærlighet, ikke en som tolerere meg fordi han liker eller syns kroppen min er grei nok.

Det er hult og trist om noe så altomfattende som en romanse eller livspartner ikke handler om mer enn at en mann likte meg fordi jeg prøvde meg og han er ok med utsendet mitt. Vi må virkelig elske hverandre. Være betatt på ekte.

• Liker 7
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da tolker du det negativt ang dette med fatshaming og at kvinner er dum og urimelige. Tror veldig mange menn her på formuet er enig med meg i at kvinner bør tørre å prøve seg. Poenget mitt er at dere har så mange muligheter ved å tørre å prøve, istedenfor å bli skuffet over menn på tinder som bare er ute etter sex, der dere blir skuffet (som veldig mange tråder her handlet om). 

De kvinnene jeg kjenner prøver seg på menn de liker. Ofte minst like ofte som hva menn de møter gjør. Men det må selvfølgelig være menn som gir av seg selv som person slik at man blir interessert nok til å prøve seg.

Slutt å generalisere om alle kvinner.

Anonymkode: db08b...f79

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Altsa , ikke bekymre deg . Normalvektige kvinner TØRR  å vise interesse for menn som interesserer dem. 

Endret av NiceOrNothing
  • Liker 6
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du sier at siden vi er normalvektige er mange menn sikkert åpne for oss. Men jeg bil ha ekte kjærlighet, ikke en som tolerere meg fordi han liker eller syns kroppen min er grei nok.

Det er hult og trist om noe så altomfattende som en romanse eller livspartner ikke handler om mer enn at en mann likte meg fordi jeg prøvde meg og han er ok med utsendet mitt. Vi må virkelig elske hverandre. Være betatt på ekte.

Forståelig og viktig perspektiv! Jeg er helt enig i at ekte kjærlighet og dype forbindelser er essensielle i et forhold. Mitt poeng var ikke å redusere romanse til utseende alene, men å påpeke at kvinner ofte har en fordel i datingmarkedet når det gjelder å bli lagt merke til. Dette betyr ikke at relasjoner bør baseres kun på det ytre, men at begge parter kan dra nytte av å være mer proaktive i å søke hverandre opp.

Ekte kjærlighet handler selvfølgelig om mye mer enn fysisk tiltrekning. Det handler om felles verdier, interesser, kommunikasjon og emosjonell tilknytning. Mitt håp er at ved å være mer initiativrike, kan både menn og kvinner øke muligheten for å finne slike dype forbindelser. Det er viktig at begge parter føler seg sett og verdsatt for den de er, både innvendig og utvendig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Om du er mann, Ts, så er de holdningene du her avslører at du har nettopp en av grunnene til at en del kvinner ikke prøver seg på menn med slike holdninger.

Liker alle menn lungemos? Tenker alle menn det samme? Har alle menn samme preferanser? Ikke det?

I så fall, hvorfor tror du kvinner er en homogen masse?

Du har helt rett i at kvinner ikke er en homogen gruppe, og at menn har ulike preferanser. Mitt mål var å påpeke generelle tendenser i datingmarkedet som mange kvinner ikke ser selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

0/10

Anonymkode: ca0ff...4cc

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Så menn på tinder vil bare ha sex, men "prøver" jeg meg på en mann på gata så vil han gifte seg mener du? Det tror du vel ikke på selv en gang.... Dette var veldig mange ord, bare for å fatshame. 

• Liker 2
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

DET ER IKKE UTSEENDET SOM BETYR NOE! Hvem orker være dammen med verdens vakreste menneske så lenge personligheten er rævva? Bare overfladiske nek. Det er personligheten som betyr noe, og da er det ett fett om dama eller mannen er overvektig, normalvektig, slank eller en hva nå enn som ligger i mellom.

Anonymkode: d64b9...279

• Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er undervektig og sjekker opp menn. Vekta stopper ikke meg!

Anonymkode: 1041d...fa7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
NiceOrNothing skrev (3 minutter siden):

Altsa , ikke bekymre deg . Normalvektige kvinner TØR å vise interesse for menn som interesserer dem. 

Men hvor interessert er kvinner - hvis de tenker seriøse forhold - i menn som vil forakte dem hvis de etter å ha båret frem barn, eller av andre årsaker i fremtiden ikke er like slanke lenger? Jeg mener, det er kanskje legitimt å ha en preferanse for normalvektige, men hvor mange av mennene som er kompromissløse på dette i en datingfase vil takle det fint om hun 10 år senere har en annen og større kropp? 

Anonymkode: da783...578

• Liker 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...