AnonymBruker Skrevet lørdag kl 23:04 #1 Del Skrevet lørdag kl 23:04 Jeg kjøpte en dieselbil med manuell giring BMW ny i 2016. Jeg betalte kr. 328.000 for splitter ny bil fra Bavaria. Ser ca samme bil ligger ute på finn til ca 140.000. nå. Min farge er mer populær. Listepris til IF sier den er verdt 40.000. Hva skjer om jeg kræsjer og den blir kondemnert? Skjønner jo at jeg må krangle, men godtar de så lite i verditap på 9 år? Den er altså fortsatt verdt 43% av nybilprisen etter 9 år, ifølge finn. Går elbiler en halv gang 😅 Anonymkode: f5035...37e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 23:09 #2 Del Skrevet lørdag kl 23:09 Mitt selskap bruker nå finn når de sjekker priser. Da går de inn ser årsmodell og hva snittet ligger på å går ut fra det. Anonymkode: 35ac1...ed1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 23:15 #3 Del Skrevet lørdag kl 23:15 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mitt selskap bruker nå finn når de sjekker priser. Da går de inn ser årsmodell og hva snittet ligger på å går ut fra det. Anonymkode: 35ac1...ed1 Er dette fordi listeprislistene er utdaterte nå etter elbil-boomen? Og at dieselbiler synker mye mindre i verdi enn tidligere? Synes det er rart ikke de kan oppdatere listeprisen.... Anonymkode: f5035...37e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 23:18 #4 Del Skrevet lørdag kl 23:18 Den listeprisen høres ut som det Skatteetaten operer med, eller innbyttepris hos forhandler som ikke vil ha bilen. Prøver de å avspise deg med 40.000, sender du de bare et par annonser fra finn. Anonymkode: f2c54...a80 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 23:22 #5 Del Skrevet lørdag kl 23:22 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Den listeprisen høres ut som det Skatteetaten operer med, eller innbyttepris hos forhandler som ikke vil ha bilen. Prøver de å avspise deg med 40.000, sender du de bare et par annonser fra finn. Anonymkode: f2c54...a80 Det var listepris hos IF 😆 Jeg har forøvrig Gjensidige.... Innser at den bilen trolig er den beste investeringen jeg noensinne har gjort så har ingen planer om å kræsje 😅 (Hvor mye er en elbil verdt etter 9 år montro?🫣) Anonymkode: f5035...37e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:46 #6 Del Skrevet i går, 07:46 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvor mye er en elbil verdt etter 9 år montro Ca 43% av listepris da vel. Anonymkode: 364a2...cbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:07 #7 Del Skrevet i går, 08:07 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det var listepris hos IF 😆 Jeg har forøvrig Gjensidige.... Innser at den bilen trolig er den beste investeringen jeg noensinne har gjort så har ingen planer om å kræsje 😅 (Hvor mye er en elbil verdt etter 9 år montro?🫣) Anonymkode: f5035...37e Den første elbilen jeg fikk opp på finn var en Tesla 85 S fra 2014 til 160.000. Batteribytte var i 2022. Nypris rundt 600.000. Så da er det 26% av nypris men du får med nesten nytt batteri 🤣 Anonymkode: 041d2...33e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå