Gå til innhold

Trist følelse når julen er over

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det flere som har det sånn?

Jeg får alltid en trist følelse når julen er over. Det blir så tomt og grått. Det går heldigvis alltid fort over igjen. Det er en følelse av tristhet samtidig som jeg syns det er godt den er over, så litt blandet. Men blir jo alltid jul igjen. Jeg er glad i julen da, men jeg forstår at ikke alle er det.

Anonymkode: 62124...8a3

• Liker 4
  • Hjerte 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er jo heeelt nydelig å pakke vekk julen, alltid bort 1.januar her. såå deilig å ta frem vanlig pynt igjen, kjøpe nye blomster ol. 🤩

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får utelukkende en følelse av håp og optimisme jeg. Helt motsatt. Nytt år, nye blanke ark, det går mot lysere tider og alt blir bra igjen :) 

Får vekk jula i en fei 1. nyttårsdag hvert år med stor entusiasme :D 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
monican94 skrev (5 minutter siden):

Er jo heeelt nydelig å pakke vekk julen, alltid bort 1.januar her. såå deilig å ta frem vanlig pynt igjen, kjøpe nye blomster ol. 🤩

På en måte er det jo det. Men jeg føler både at det er godt og trist samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anononyma skrev (1 minutt siden):

Jeg får utelukkende en følelse av håp og optimisme jeg. Helt motsatt. Nytt år, nye blanke ark, det går mot lysere tider og alt blir bra igjen :) 

Får vekk jula i en fei 1. nyttårsdag hvert år med stor entusiasme :D 

Skjønner. Jeg får litt denne følelsen også. Samtidig litt trist. Skjønner ikke hvorfor jeg har så blandede følelser.

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å pakke julen vekk. Jeg har mye fint og fargerik hverdsgspynt i hjemme mitt så jeg synes ikke det er spesielt grått og trist rundt meg sånn til vanlig. Men nå er ikke jeg sånn utpreget jule menneske heller så det har kanskje noe å si. Solen har snudd og jeg ser frem mot vår, påsken og lyset igjen, det går seint i begynnelsen men hver dag blir lengre. Nytt år og blanke ark å fylle, elsker det. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Julen går så altfor fort og plutselig er vi inne i ett nytt år. Jeg kjenner også på en tom/trist følelse. Elsker jul og alle sammenkomster med øvrig familie. Nå er alle tilbake til sitt vante/travle liv og sikkert lenge til neste gang jeg ser dem. 

Anonymkode: 11264...826

• Liker 6
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alltid bare trist. Januar og februar er dystre måneder. Skjønner at de som har feiret jul siden oktober puster lettet ut, skulle bare mangle. Med nedstøvet plasttre og greier.

Anonymkode: c6c42...6cd

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
skreppamedleppa skrev (Akkurat nå):

Jeg elsker å pakke julen vekk. Jeg har mye fint og fargerik hverdsgspynt i hjemme mitt så jeg synes ikke det er spesielt grått og trist rundt meg sånn til vanlig. Men nå er ikke jeg sånn utpreget jule menneske heller så det har kanskje noe å si. Solen har snudd og jeg ser frem mot vår, påsken og lyset igjen, det går seint i begynnelsen men hver dag blir lengre. Nytt år og blanke ark å fylle, elsker det. 

Jeg har også masse farger hjemme, både på vegger, møbler, pynteting osv.

Lurer noen ganger på om de som har mere nøytrale farger i interiøret til vanlig, merker det ekstra godt når julepynten forsvinner? 😅

Anonymkode: 32ddc...579

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her! Elsker julen, så det føles så tomt og trist når den er over. Og januar er så lang og mørk😢

• Liker 3
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Lurer noen ganger på om de som har mere nøytrale farger i interiøret til vanlig, merker det ekstra godt når julepynten forsvinner? 😅

Du sier noe der! Jeg har begynt å ha lyslenker og led lyd som kan brukes året rund inne i hjemmet for å få det ekstra koseligt hele året.

Anonymkode: 7e011...86d

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Finn fram din indre nordlending og lag solfest! :)

Utover i januar får en sola tilbake her nordpå, og det er tradisjon å feire med solboller, gul saft, ungene tegner/lager soler som vi pynter i vindu med

I tillegg bytter jeg ut visne juleblomster med primula i glade farger - det får inn litt friskt og glede på stua igjen! :)

Ellers har jeg endel pynt som er mer vinterpynt enn julepynt - snømenn og sånt - og de får stå fremme ennå ei stund utover vinteren :) 

Anonymkode: 0d578...e14

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Er det flere som har det sånn?

Jeg får alltid en trist følelse når julen er over. Det blir så tomt og grått. Det går heldigvis alltid fort over igjen. Det er en følelse av tristhet samtidig som jeg syns det er godt den er over, så litt blandet. Men blir jo alltid jul igjen. Jeg er glad i julen da, men jeg forstår at ikke alle er det.

Slik har jegbhar det siden jeg var barn. Og selv om jeg ikke bryr meg så mye om julen og nyttår som da jeg var barn, så blir jeg alltid litt trist i januar. Den måneden er som en evig lang mandag.

Anonymkode: a2900...e88

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er litt vemodig, og så liker jeg ikke at etter julen kommer den kaldeste og verste delen av vinteren uten at vi har julen å se fram til. Men samtidig er det utrolig deilig å få vekk juletreet og pynten, og stua blir så magisk ryddig og ordentlig etterpå. Det er noe godt med hverdagene også og så må vi jo tenke på at dagene blir lysere og at det "snart" blir vår. :)

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er ferdig med julen, liker nytt år, rent hus, og blanke ark. 

Men jeg er lite glad i januar og februar. Det er meningsløse måneder for en som ikke er så glad i skiløypene, og foretrekker løpeturer på bar asfalt i ok temperatur. 

Har et oppussingsprosjekt på gang, og har booket et SPA opphold, så forsøker å finne litt innhold til disse nitriste månedene. 

Anonymkode: 116e9...c0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lurer på hvorfor folk har forskjøvet hele feiringen; Julen, slik den faktisk skal feires og slik man i århundrer feiret den i Norge, begynner 24. desember (juleaften, da man feirer en viss fødsel), og avsluttes 6. desember (da man feirer at den nyfødte fikk besøk av de tre vise menn).

Kort sagt feirer man ikke Jul hele desember, slik trenden er blitt, og hiver ikke ut juletreet nesten så snart gavene er åpnet.

Anonymkode: 5454a...9ad

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Som en med nøytalt hjem- så elsker jeg å pakke bort julen nettopp fordi jeg blir «overstimulert» over det røde og grønne. 😄

Anonymkode: 90db3...bb4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Lurer på hvorfor folk har forskjøvet hele feiringen; Julen, slik den faktisk skal feires og slik man i århundrer feiret den i Norge, begynner 24. desember (juleaften, da man feirer en viss fødsel), og avsluttes 6. desember (da man feirer at den nyfødte fikk besøk av de tre vise menn).

Kort sagt feirer man ikke Jul hele desember, slik trenden er blitt, og hiver ikke ut juletreet nesten så snart gavene er åpnet.

... mente naturligvis 6. januar.

24. desember, og to uker frem til 6. januar; dette er den opprinnelige julefeiringen.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Som en med nøytalt hjem- så elsker jeg å pakke bort julen nettopp fordi jeg blir «overstimulert» over det røde og grønne. 😄

Anonymkode: 90db3...bb4

Slik er jeg og :)

Elsker å få opp jula, og kjenne julestemningen, tidlig desember. Men høytider er eneste gangen i året det kommer farger og mange ting opp i stua. Ellers er det hvitt, grått, beige, og kun grønne og hvite blomster. Så føler alltid en stor ro når jeg rydder ned etter høytider igjen. 

Anonymkode: 116e9...c0d

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...