Gå til innhold

Ønsker vi fortsetter å invitere eks mannen hennes

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Svigerinne skal skilles, de har vært sammen mange år, og har barn. De har aldri vært en stor del av vårt liv, eks mannen hennes har aldri vært en nær onkel for våre barn og heller ikke har svigerinne vært en nær tante. Vi sees utelukkende i familieselskap og har lite med hverandre å gjøre, det er bare blitt sånn.

Nå ønsker gjerne svigerinne at vi skal inkludere hennes eksmann etter bruddet og har informert familien om at "vi alle må ta oss av han, da han har lite familie". Jeg kjenner dette blir feil for meg, for denne mannen har ikke bygget noen relasjon til oss, det hadde vært noe annet om han hadde gjort det. Da hadde han vært både venn og familie. 

Hva tenker dere? De velger skilles, men ønsker å bli bedt som en familie? Jeg er kanskje gammeldags, men for meg blir dette merkelig. Det blir ikke naturlig å sende han egne invitasjoner. Nå fikk han egen julegave dette året fordi vi visste om skilsmissen.

Det er kanskje innafor om svigerinne tar eks mannen med, men ikke at vi skal gå inn for å inkludere han som en selvstendig gjest?? Når ting er som de er? Vi blir ikke noe nærere fordi de er skilt. Han er selvsagt velkommen innom hit om han ønsker det med sine barn, som han har felles med svigerinne, men det kan han også ta initiativ til selv om han ønsker bygge videre relasjon med oss?? 

Anonymkode: 60f91...319

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi inviterer fortsatt eksen til broren min. Anser henne som familie og hun er fortsatt tante til mine barn😊 Selv om hun og broren min har gjort det slutt er vi fortsatt glad i henne og liker henne. Hun vil alltid være familie for oss❤️

Anonymkode: 07996...7c5

• Liker 5
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler ikke om dere, men om barna deres. Dersom de vil inviteres sammen, så gjør dere det. Det er ikke tante og onkel som skal stå i veien for felles familieopplegg for disse barna! Om han er onkel eller ikke til dine barn spiller ingen rolle, det handler om deres barn. 

Det betyr ikke at dere skal invitere han på hver en søndagskaffe, men i selskaper og høytider bør dere gjøre det. Så dabber det sikkert litt av etterhvert, men det er en viktig overgang for barna deres, og det er ikke opp til dere å avgjøre når de skal slutte å delta sammen. 

Anonymkode: 428bc...3ab

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi inviterer fortsatt eksen til broren min. Anser henne som familie og hun er fortsatt tante til mine barn😊 Selv om hun og broren min har gjort det slutt er vi fortsatt glad i henne og liker henne. Hun vil alltid være familie for oss❤️

Men da har jo denne damen tydelig gjort enn innsats for å være det...? Det er noe annet..... Han er velkommen hit med barna sine når han har dem, men nå må han jo faktisk bygge en relasjon med oss, om det skal være naturlig. Synes vi er rause som faktisk tilbyr det. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men da har jo denne damen tydelig gjort enn innsats for å være det...? Det er noe annet..... Han er velkommen hit med barna sine når han har dem, men nå må han jo faktisk bygge en relasjon med oss, om det skal være naturlig. Synes vi er rause som faktisk tilbyr det. 

Synes dere er ufattelig frekke dersom dere vurderer noe helt annet. Det er opp til svigerinnen din hvor lenge hun tar han med seg i selskap. Dere trenger ikke sende egne invitasjoner og selvstendig gjest osv som du sier, men dere møtes bare i familieselskap, så la henne bestemme hvem hun tar med seg. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke fortsette å ha samme forhold til de, som når de var gift? For dere spiller det vel ingen rolle? 

Anonymkode: 3338b...f28

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Synes dere er ufattelig frekke dersom dere vurderer noe helt annet. Det er opp til svigerinnen din hvor lenge hun tar han med seg i selskap. Dere trenger ikke sende egne invitasjoner og selvstendig gjest osv som du sier, men dere møtes bare i familieselskap, så la henne bestemme hvem hun tar med seg. 

Ja? Men å ta oss av han som hun ønsker?? Hun kan selvsagt ta han med hun ønsker?? Hun kan selvsagt ta han med. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Skulle ønske jeg hadde det slik. Jeg har kontakt med noen i min tidligere svigerfamilie, men ikke alle, og ikke så mye som jeg skulle ønske. Skulle ønske jeg ble invitert i familieselskap enda, for jeg er jo uendelig glade i de. (Jeg inviterer hit, men travle liv i svigerfamilie min. Så blir ikke noe oftere enn kanskje en gang i halvåret dessverre) 

Anonymkode: 2aae2...566

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja? Men å ta oss av han som hun ønsker?? Hun kan selvsagt ta han med hun ønsker?? Hun kan selvsagt ta han med. 

Hva er forskjellen?
Dere fortsetter å be ha som en familie, akkurat som før, det er jo det hun ber dere om? 

Hun sier jo ikke at dere skal reise på ferie med han, og invitere på guttakveld, eller andre ting dere ikke har gjort før.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er forskjellen?
Dere fortsetter å be ha som en familie, akkurat som før, det er jo det hun ber dere om? 

Hun sier jo ikke at dere skal reise på ferie med han, og invitere på guttakveld, eller andre ting dere ikke har gjort før.

Ts sier jo at han er velkommen, men at det får være opp til ekskona å ta ham med, eller ikke. Hun har en +1 tilgjengelig, og det kan godt være eksen. Hva om hun får ny kjæreste etter hvert, skal hun ha med ham, og så skal eksen inviteres separat?

Det vil jo være unaturlig å ha et mer personlig forhold til ham etter skilsmissen enn før når de i utgangspunktet ikke er nære. Det hender ekssvigerfamilie fortsatt inkluderer meg i invitasjoner, men det går via eksen min, og det er fordi han (og jeg) har vært singel hele veien. Jeg takker som regel nei da det er langt unna og det blir litt kleint å overnatte etter 10 år fra hverandre.

Anonymkode: 1c5ff...a35

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan blir det når broren din får seg ny kjæreste da? Blir dere one big happy family, med både ekser og nye kjærester om hverandre?

Anonymkode: 60a9b...f53

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Svigerinne skal skilles, de har vært sammen mange år, og har barn. De har aldri vært en stor del av vårt liv, eks mannen hennes har aldri vært en nær onkel for våre barn og heller ikke har svigerinne vært en nær tante. Vi sees utelukkende i familieselskap og har lite med hverandre å gjøre, det er bare blitt sånn.

Nå ønsker gjerne svigerinne at vi skal inkludere hennes eksmann etter bruddet og har informert familien om at "vi alle må ta oss av han, da han har lite familie". Jeg kjenner dette blir feil for meg, for denne mannen har ikke bygget noen relasjon til oss, det hadde vært noe annet om han hadde gjort det. Da hadde han vært både venn og familie. 

Hva tenker dere? De velger skilles, men ønsker å bli bedt som en familie? Jeg er kanskje gammeldags, men for meg blir dette merkelig. Det blir ikke naturlig å sende han egne invitasjoner. Nå fikk han egen julegave dette året fordi vi visste om skilsmissen.

Det er kanskje innafor om svigerinne tar eks mannen med, men ikke at vi skal gå inn for å inkludere han som en selvstendig gjest?? Når ting er som de er? Vi blir ikke noe nærere fordi de er skilt. Han er selvsagt velkommen innom hit om han ønsker det med sine barn, som han har felles med svigerinne, men det kan han også ta initiativ til selv om han ønsker bygge videre relasjon med oss?? 

Dette er en problemstilling som hver og en familie må finne helt egne løsninger på. 
Ønsker denne mannen å bli invitert da? 
Å bli invitert av noen til et sted der du kjenner at du er uønsket men av høflighet må tale ja, er en forferdelig dårlig løsning for alle parter. 
Når det går litt tid, så sett dere ned og diskuter hjemme med barn og andre før dere tar samtalen med denne eksen. Finn ut hva alle ønsker, bortsett fra hun som synes å være kommando-konduktøren på livets tog. 

Anonymkode: 5ee02...d9c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis hun vil ta ham med seg står hun jo fritt til det. Men jeg tipper hun ikke vil det - hvis hun eller han finner en ny tar det i hvert fall raskt slutt.

At dere skal invitere og kontakte ham utenom henne er noe helt annet. Det handler nok om at hun tok initiativ til bruddet og sliter med samvittigheten. Nå vil hun at dere skal «bøte på». 

Jeg ville lest dette som at jeg forholder meg hyggelig til ham.

Anonymkode: 536f0...bb5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bare jatt med og vent på dyrlegen... 

Anonymkode: ec666...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Så rause virker dere ikke 😅 gjør dere generelt en innsats selv for god kontakt med de eller har dere ikke interesse av det å derfor skylder på de. 

Den som er raus er svigerinne som tar iniativ til å ville ha eksmannen inn i familien selv om de skiller seg å prøver å få til det

Anonymkode: f4c26...88f

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Svigerinnen ordla seg rart, men kan tenke meg at hun er sliten da samlivsbrudd med barn involvert ofte er grusomt å stå i. Hun burde ha sagt at "for barnas del så ønsker vi fremdeles å bli invitert som hel familie til familieselskap". Ikke " nå må vi ta oss av Per". For TS kjenner jo åpenbart knapt nok "Per", da han har vært en fraværende svoger og onkel. Men å gjøre samlivsbruddet noe mindre traumatisk for skilsmissebarna ved å fortsette med å møtes i bursdager og juletider, det er jo veldig fornuftig.

Anonymkode: 671b2...c85

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vanlig. 

Det handler ikke om deg, TS. Men at de ønsker å holde på en normalsituasjon for barna.

Jeg hadde ikke giddet kjøre prinsippsak på hvor invitasjonen kom fra.

Det kommer til å dabbe av, veldig raskt. Han kommer til å føle på et ubehag etterhvert som tiden går. Den ene part vil møte noen ny, og det blir unormalt å stille med eksen. De vil innse at de har brutt opp familien, og at det å holde på elementer som "familieselskap" er meningsløst. 

Anonymkode: faa1f...f39

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun vil han skal bli invitert pga å holde borte nye damer fremover. 

Anonymkode: 0e683...b41

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hos oss løser vi det slik at vi inviterer som før. Vi presiserer ikke navn i invitasjonen, men inviterer familien. Så velger de selv om de ønsker å komme alle sammen eller dele seg opp. På den måten gjør de som de vil, ingen føler det kleint ovenfor oss, og det blir heller ikke behov for å prate med oss når den tid kommer at familiemedlemmet kanskje ikke ønsker å ha med x lenger. 

Veldig enkelt. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...