Gå til innhold

Til dere som er litt redde for å spise kylling nå.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Piper
Skrevet

De som er redde for å spise dette, er det uansett. Tviler på at et avisoppslag er nok for at de ikke skal være redd, for enkelte mennesker blir jo redd for alt mulig. Og det spiller ingne rolle hva folk sier, eller hva de leser.

Gjest Gjest
Skrevet

trådstarter her...

Du har nok rett i det. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Vi har jo ingen garantier for at norske bønser ikke smugimporterer, og følger regler fra et mattilsyn da.. :roll:

Utrolig hva bøndene gjør for å tjene mer, kjøper billige dyr fra utlandet eler importerer over grensene (egg, kjøtt osv.)

Greit at Mattilsynet sier det er trygt, men det finnes grenser for naivitet også.

Gjest Gjest
Skrevet

Det finnes grenser for hysteri også da :overrasket:

Gjest Piper
Skrevet
Vi har jo ingen garantier for at norske bønser ikke smugimporterer, og følger regler fra et mattilsyn da.. :roll:

Utrolig hva bøndene gjør for å tjene mer, kjøper billige dyr fra utlandet eler importerer over grensene (egg, kjøtt osv.)

Greit at Mattilsynet sier det er trygt, men det finnes grenser for naivitet også.

Skal man gå med den innstillingen må man slutte å spise noe i det hele tatt, for tro det eller ei, men det meste kan faktisk være farlig. ;)

Gjest melker
Skrevet

Ummm.. jeg skal ha kylllingfrikassé til middag :ler::sjarmor:

Svensk kylling, til og med.

Gjest Gjest
Skrevet
Ummm.. jeg skal ha kylllingfrikassé til middag :ler:  :sjarmor:

Svensk kylling, til og med.

Pass opp for kyllinggalskap.

Gjest melker
Skrevet
Pass opp for kyllinggalskap.

Åh, er så gærn allerede, så atte det merkes ikke :nissevink::klovn::tronderbart::ler:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skal også ha kyllingalskap til middag :ler::sjarmor::tommelsmil:

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg for min del har stor tro på å tilberede maten. Det vil si at jeg steker eller koker alt kjøtt før jeg spiser det.

Gjest Aloha
Skrevet

Er ikke redd for å spise kylling.... er jo bare å passe på at den er godt gjennomstekt, vel?

Har kost meg med kylling i karrisaus idag :sikle:

Gjest Gjest
Skrevet

Pass dere for sykdommer og bakterier.

Skrevet

Kan ikke si jeg har planer om å begynne igjen nei. Men det er PCB, dyrevern, og miljø, og ikke fugleinfluensaen som er årsaken for min del.

Gjest Gjesta
Skrevet
Jeg for min del har stor tro på å tilberede maten. Det vil si at jeg steker eller koker alt kjøtt før jeg spiser det.

:Nikke: Dette viruset/bakterien (jeg kan ikke dette) dør jo ved 70 grader.

Man spier jo ikke rå kylling liksom, ikke jeg ihvertfall

Gjest Gjest
Skrevet

Nei, vi vanlige normale folk spiser ikke rått kjøtt!

Men hun Wenche i "Wenches kjøkken" på frokost-TV sa i sist sending i en formanende tone: "vi i Norge liker jo å smake på rå kjøttdeig før vi steker den og synes det er godt". :roll:

Yeah right, snakke for deg selv, sier jeg! Man skal være barbar for å ønske å smake på rått kjøtt. Jeg holder meg til amerikanerne, de vil ikke vite hvor det kommer fra, bare det er rent, gjennomstekt og ser flott ut!

Gjest Gjesta
Skrevet
Liker vi det altså? :klø:

Ikke jeg, men har hørt om dem som spiser rå kjøttdeig. Tanken har aldri slått meg en gang.

Gjest Gjest
Skrevet
Liker vi det altså? :klø:

Ja nemlig, det var det jeg lurte på også, men hun Wenche i "Wenches kjøkken" dro en skikkelig generaløisering på vegne av det norske folk og proklamerte at "vi" liker å smake på rått kjøtt før vi steker det.

Så feil, det må være seg selv hun mente..! :overrasket:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...