AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:18 #1 Del Skrevet lørdag kl 19:18 Hvordan er det generelle gemyttet/mental helse hos vannhunder (lagotto, spansk/portugisisk vannhund)? Andre mellomstore røytefrie hunder med bedre gemytt? Anonymkode: b7f87...aaf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:26 #2 Del Skrevet lørdag kl 19:26 I utgangspunktet bra, men grunnet overavl må du være selektiv når du velger oppdretter. Sjekk foreldre og besteforeldre i gemytt, spør om hvordan de er i forhold til stress, innkalling, ro osv. Anonymkode: 61b38...76f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:49 #3 Del Skrevet lørdag kl 21:49 Vel jeg har Lagotto, så helt upartisk er jeg jo ikke, men synes lagottoer generellt har godt gemytt. De knytter seg veldig til familien og liker å være med på alt, mye FOMO... De er smarte og lette å trene, men er også ganske egenrådige med egene ideer. Min tispe er ganske lydig og kommer fint på innkalling, men hun kan også være "tunghørt" om hun er opptatt med noe hun liker godt som søk eller grave. Begge deler er typisk lagottotrekk, så man må tåle en snusehund som liker å grave. Flere beskylder bikkja mi for å være litt sær, hun tror selv hun er en katt. Når det er sagt, har sjelden møtt en Lagotto med dårlig temperament eller nervøs/nevrotisk. Anonymkode: 23929...d32 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet i går, 17:08 #4 Del Skrevet i går, 17:08 Vi har portugisisk vannhund. 1 år. Han er en skikkelig Herlig gutt. Bjeffer ikke ... stille og rolig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:15 #5 Del Skrevet i går, 17:15 Jeg har portugisisk vannhund. Hun har angst. Er redd for masse. Og kaster seg i båndet og bjeffer masse. Kan ikke være hjemmealene, og går på angstmedisiner. Men hun leker veldig fint med vår andre hund som er en golden. Anbefaler heller den rasen, men en del helseproblemer er det. Men ikke mentale. Anonymkode: 8d744...123 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arx Skrevet 23 timer siden #6 Del Skrevet 23 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har portugisisk vannhund. Hun har angst. Er redd for masse. Og kaster seg i båndet og bjeffer masse. Kan ikke være hjemmealene, og går på angstmedisiner. Men hun leker veldig fint med vår andre hund som er en golden. Anbefaler heller den rasen, men en del helseproblemer er det. Men ikke mentale. Anonymkode: 8d744...123 Så trist! Sånn skal ikke en portis være 😪 Portisene kan etter min erfaring være tøffe og teste eieren, men med tydelige rammer er de supre hunder. Kan også ha en del stress, viktig å trene inn en god ro-knapp. Endret 23 timer siden av Arx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå