MariaR Skrevet lørdag kl 19:07 #1 Del Skrevet lørdag kl 19:07 Hei mammaer! Jeg har en sønn på 11 måneder, og jeg synes det er ganske utfordrende å planlegge måltidene hans når vi skal ut og spise eller reise. Mange restauranter tilbyr ikke mat som passer til små barn, og ofte er det for mye salt, usunne ingredienser eller rett og slett ikke noe som er tilpasset deres behov. Det gjør at jeg ofte må enten lage mat selv og ta med, noe som kan være tungvint, eller kjøpe ferdigmat på butikken. Begge deler fungerer greit, men jeg skulle ønske det fantes flere alternativer tilgjengelig på restauranter og andre steder. Hva gjør dere andre? Opplever dere også dette som slitsomt? Jeg er veldig nysgjerrig på hva andre mammaer tenker og hvordan dere løser dette i hverdagen! Hører fra dere 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:13 #2 Del Skrevet lørdag kl 19:13 Gir de av vår mat, er ikke så ofte vi spiser ute på restauranter. På tur eller reise har vi bare med. Anonymkode: 3efe9...347 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:16 #3 Del Skrevet lørdag kl 19:16 Gir av vår mat eller bestiller noe enkelt.. pasta, potet og smør med grønnsaker eller lignende, kjøtt, fisk. Er vi på sushi restaurant har jeg bare gitt nigiri eller maki med Laks. Anonymkode: 0b255...c1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:21 #4 Del Skrevet lørdag kl 19:21 Vi pleide å gi fra det vi spiste med mindre det var ting uegnet for små barn. Ellers hadde vi alltid med en mattermos med hjemmelaget grøt og en banan/eple ved siden av som vi kunne putte i. De fleste restauranter har også mulighet til å sette sammen noe enkelt som passer småbarn om det er krise. Anonymkode: 9aa5a...050 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:45 #5 Del Skrevet lørdag kl 20:45 Klemmeposer fra matbutikk eller flerbruks som er fylt på hjemme med noe hjemmelaget (typisk frossent som tiner på veien). Eller gir av det som passer av maten som ris, potet, pasta osv. Anonymkode: ad688...ee0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:50 #6 Del Skrevet lørdag kl 20:50 Avokado maki har vi gitt flere ganger. Anonymkode: ad688...ee0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:02 #7 Del Skrevet lørdag kl 21:02 MariaR skrev (1 time siden): Hei mammaer! Jeg har en sønn på 11 måneder, og jeg synes det er ganske utfordrende å planlegge måltidene hans når vi skal ut og spise eller reise. Mange restauranter tilbyr ikke mat som passer til små barn, og ofte er det for mye salt, usunne ingredienser eller rett og slett ikke noe som er tilpasset deres behov. Det gjør at jeg ofte må enten lage mat selv og ta med, noe som kan være tungvint, eller kjøpe ferdigmat på butikken. Begge deler fungerer greit, men jeg skulle ønske det fantes flere alternativer tilgjengelig på restauranter og andre steder. Hva gjør dere andre? Opplever dere også dette som slitsomt? Jeg er veldig nysgjerrig på hva andre mammaer tenker og hvordan dere løser dette i hverdagen! Hører fra dere 😊 Har i alle år og til alle barn, laget mat hjemme og tatt med. Når det har passet har vi og tatt av mat fra våre tallerkner og fått ekstra fat til å lage til til barna. Pølser og hamburgere har disse barna aldri fått, det er som regel slik mat som blir tilbudt på barnemenyer. Uproblematisk å lage opp mye mat og fryse ned i porsjoner når en først lager barnemat. Anonymkode: 91ee2...15e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå