Gå til innhold

Fravær fra skole ved begravelse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Må man søke om permisjon om man skal være borte ca 3 skoledager pga. begravelse? Begravelsen er i et naboland. Eleven går på ungdomsskolen.

Anonymkode: 1f24d...13c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ville jeg gjort. Eventuelt stakk ned lærer/ rektor 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Må man søke om permisjon om man skal være borte ca 3 skoledager pga. begravelse? Begravelsen er i et naboland. Eleven går på ungdomsskolen.

Anonymkode: 1f24d...13c

Du tar først en telefon til skolen og spør om 3 dager utløser en behov for å søke om permisjon... 

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Du går på kommunens nettsider og leser hvor mange dagers fravær som krever søknad om permisjon. Hos oss kunne kontaktlærer innvilge fri én dag, lengre fri krevde permisjonssøknad (som behandles av rektor). Skjemaet sendes digitalt og finnes på kommunens nettside, i hvert fall i vår kommune.

Anonymkode: bf6c6...4cb

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (18 minutter siden):

Det ville jeg gjort. Eventuelt stakk ned lærer/ rektor 

Kanskje litt drastisk?

Anonymkode: dec5b...9d3

• Liker 7
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Her i kommunen så har vi måtte søke permisjon ved fravær utover en dag. Nå er det to dager men må avklares med lærer. For 3 dager så er det garantert at du må søke permisjon og når det er begravelse så er det jo og selvsagt at den blir innvilget. Du finner link til permisjonssøknad på skolens nettside. Sleng inn søknaden nå så er det gjort og så sender du lærer og en melding. Du vet jo ikke hvordan rektor ligger an med arbeidet etter ferien så greit å gi informasjon til alle som trenger den.

Anonymkode: a7069...a3a

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

I kommunen jeg jobber gjør det det, vil gå under kategorien «reise» og da må det søkes permisjon. 

Anonymkode: e098f...c30

Skrevet

I Osloskolen må alt utover timefravær søkes om, dvs også dagsfravær. Dette har blitt veldig strengt. Men, det er ikke noe problem å få fri i forbindelse med begravelse.

Skrevet

Hvorfor gjøre dette så vanskelig? Det er jo bare å søke. Ryddigst det. 

• Liker 1
Gjest issoras
Skrevet

Vi måtte det. Fikk svar en måned etter begravelsen. 🙄 Tror vi lar være å søke neste gang for hva i all verden er vitsen når de ikke behandler søknaden i tide en gang?? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kanskje litt drastisk?

Anonymkode: dec5b...9d3

Nei for lærer kan gi en dag permisjon og kanskje rektor kan gi de 2 andre ... isteden å søke via nett

AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (6 minutter siden):

Nei for lærer kan gi en dag permisjon og kanskje rektor kan gi de 2 andre ... isteden å søke via nett

Om du leser innlegget ditt som blir sitert en gang til er det en skrivefeil, med ordet «stakk» istedenfor «snakk»🙊

Anonymkode: bc3de...19b

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Om du leser innlegget ditt som blir sitert en gang til er det en skrivefeil, med ordet «stakk» istedenfor «snakk»🙊

Anonymkode: bc3de...19b

😂😂😂 Omg....ja min dysleksi et virkelig min fiende innimellom. Ja...stikke ned lærer hadde vært skikkelig drastisk 🤦🤣🤣🤣

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Permisjon betyr at skolen godkjenner fraværet og at du kan søke om å fjerne det fra vitnemålet.

Du kan la være å søke så blir det gyldig fravær i 3 dager.

De blir stående på vitnemålet. 

Bare å delta på begravelse uannsett.

Anonymkode: 0042d...7a7

Gjest jegerrinne
Skrevet

Der mine gikk da min far gikk bort. Holdt det med at jeg ha beskjed at vi skulle i begravelse , sa vi måtte reise dagen i forveien og at vi ble borte 3 dager pga reiseveg. Her så ble det godtatt og ikke ført som fravært

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...