Gå til innhold

Han vil ha alt fra meg, men det er ikke jeg som er hans prioritet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har vært sammen med en mann som brukte meg som overlapp etter at de ble slutt med han å xen etter 5 år langt forhold. Jeg visste ingenting om at det akuratt hadde blitt slutt mellom dem og han løy om hvor lenge siden det ble slutt. Hele dette året vi har vært sammen har jeg vært der for han, støttet han fordi jeg har sett at han har hatt det tøft og vært sykemeldt (men visste ikke at det var på grunn av xen at han hadde det sånn), vi hadde veldig fine stunder sammen, dro ut å dansa, ut å spise, overnatting, jeg har ved flere anledninger laget mat til han, dukket opp på døra hans med mat og andre ting. Jeg har vært god med han på mange måter og det er det han selv har sagt til meg. 

Så, for å komme til poenget. Jeg begynte jo å merke at noe ikke stemmer når det gjelder xen hans. Han har løyet mye om bruddet dems og hele prosessen etter bruddet mens han har vært sammen med meg, han har gått gjennom dette bruddet mens han var sammen med meg. Vi begynte å krangle mye fordi han påsto at de var helt ferdig med hverandre og at han var over bruddet, men samtidig så satt han hjemme å grein i 3 mnd over xen fordi hun blokkerte han og nektet å ha kontakt med han. Det han sa, og det jeg så stemte ikke overens. Jeg satte ned foten og krevde at han forteller xen sin at han er i ett forhold med meg. Han ville ikke gjøre det fordi det var for tidlig for henne. Jeg spurte han om hvorfor det er for tidlig for å få klarhet og det kunne han ikke svare på (det er jo fordi han har løyet om hele bruddet og tidsrommet.) Han sa at han ikke ville fortelle henne at vi er sammen fordi han ikke vil såre henne. 

Altså her har vi en mann som velger å gå inn i ett forhold med meg, lure meg til å tro at han er 100% singel og klar for ett forhold med meg og helt ferdig med xen. Først velger han å skade tilliten i forholdet, lyve til meg, men så oppi det hele velger han å ta hensyn til xen sine følelser istedenfor mine. Han velger å heller såre meg enn å såre xen sin. Jeg trodde at partneren sine følelser er første pri, altså den personen som du likesom vil ha ett forhold og en fremtid med, ikke en fra fortiden. Uansett, poenget mitt med at han skulle fortelle xen at vi er sammen er ikke fordi det er så viktig at hun vet det men fordi at han på den måten viser at alt det andre han har servert meg er sant. Men det var jo ikke sant så derfor kunne han ikke fortelle henne at han er sammen med meg. 

Jeg gjorde det selvfølgelig slutt med denne fyren fordi jeg kan ikke være sammen med en mann som velger å skade vårt forhold for en annen kvinne, og heller ikke en mann som velger å ødelegge meg følelsesmessig for å beskytte en annen kvinne. Problemet nå er at etter bruddet så ringte han meg en dag, også sier han at han har lyst til å gå ut å danse med meg, ha det gøy, han vil at vi skal ha sex, og han savner at jeg lager god mat til han. Da klikka det for meg. Altså, han vil ha alle de tingene fra meg og gode stunder fordi jeg er grei nok til å bli pult på, men så er det barnemor sine følelser og velvære som kommer først? Jeg sendte han til helvete og sa til han at det er f***a til xen han bør gå etter der han har hatt prioriteringene sine. Spurte han om han synes at dette var riktig plass å be om alle disse tingene etter alle valgene han har tatt. Kanskje xen din kan lage mat til deg og gi deg gode stunder. 

Synes dere at det var urimelig eller stygt av meg å behandle han på den måten? 

Anonymkode: f3761...fea

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke ordlagt meg sånn, men støtter absolutt budskapet 👍

Anonymkode: a919a...da2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, på ingen måte urimelig eller stygt av deg!

Han trengte å bli konfrontert med måten han bruker andre mennesker, både sin eks og deg.

Godt du kvittet deg med idioten!

Håper du greier å riste av deg de vonde følelsene. Han er absolutt ingenting å spare på, og jeg håper du greier å fokusere på at du tross alt er heldig som fant ut dette nå, ikke først om lengre tid fremover.

Bra at du har satt så gode grenser for deg selv nå!

❤️

Anonymkode: 95ccb...8a9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, skjønner godt at du klikket i vinkel! Håper han forsto et klart budskap🤭

Anonymkode: 1fc55...fbd

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, på ingen måte urimelig eller stygt av deg!

Han trengte å bli konfrontert med måten han bruker andre mennesker, både sin eks og deg.

Godt du kvittet deg med idioten!

Håper du greier å riste av deg de vonde følelsene. Han er absolutt ingenting å spare på, og jeg håper du greier å fokusere på at du tross alt er heldig som fant ut dette nå, ikke først om lengre tid fremover.

Bra at du har satt så gode grenser for deg selv nå!

❤️

Takk for innspill. Jeg har hatt det veldig vanskelig. Jeg har aldri før opplevd å bli dratt inn i noe sånt og det er en veldig ekkel følelse og finne ut av ett år senere at man bare har blitt brukt for å drukne sine sorger og å fylle hans tomrom. 
Det å bli lurt på den måten er veldig sprende. Jeg har kuttet han helt ut nå. Men jeg sliter fortsatt med veldig vonde følelser av alt som har skjedd og hvor lite ha egentlig brydde seg om å skade meg følelsesmessig. 

ts

• Hjerte 3
Skrevet

Forstår deg godt. Noen ganger er det på plass å sette noen på plass når det trengs. Gå videre, og ikke se deg tilbake. Lykke til! :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han fikk som fortjent, ts! 💪

Anonymkode: 1eeb1...35c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde ikke ordlagt meg sånn, men støtter absolutt budskapet 👍

Anonymkode: a919a...da2

Ts her. Burde kanskje formulert meg på en annen måte 😂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for innspill. Jeg har hatt det veldig vanskelig. Jeg har aldri før opplevd å bli dratt inn i noe sånt og det er en veldig ekkel følelse og finne ut av ett år senere at man bare har blitt brukt for å drukne sine sorger og å fylle hans tomrom. 
Det å bli lurt på den måten er veldig sprende. Jeg har kuttet han helt ut nå. Men jeg sliter fortsatt med veldig vonde følelser av alt som har skjedd og hvor lite ha egentlig brydde seg om å skade meg følelsesmessig. 

ts

Forstår veldig godt at det er vanskelig.

Se om du kan se at det er dine gode egenskaper som gjorde at du stilte opp for ham. Og så tar du det som læring videre, at personer vi lar komme oss nær må ha et samsvar mellom ord og handling.

Og du har lært at når du merker noe ikke stemmer, da må du ta tak i ting tidligere, ikke ha så lang tålmodighet, ikke finn så mange gode grunner for å unnskylde (f.eks. han har det jo så tøft nå psykisk, han er jo sykemeldt osv.).

Om du greier å se tilbake på de tegnene han sikkert viste tidlig, uten at du da forstod dem, men hvor du likevel merket at "noe" ikke stemte helt - da kan du også velge å se at dette året ikke var bortkastet, men at du faktisk lærte noe av det. At i neste forhold vil du ha en mann som kan kommunisere bra, en mann som ikke gjør deg usikker, en mann du kan stole på, en som faktisk er ferdig med eksen, en mann hvor du ser at ord, handlinger og alt annet forteller samme historie. Nå har du lært mye om hvordan du langt tidligere kan avsløre slike drittsekker! Og da slipper du å bli så emosjonelt berørt, fordi du avslører dem før du har brukt særlig tid på dem. (Bare minn deg selv på at de færreste menn er slik som denne viste seg å være, så ikke la én drittsekk få skremme deg fra å involvere deg i en ny - god! - mann! ❤️ )

AnonymBruker
Skrevet

Du er knallbra👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻

Anonymkode: 95836...547

Skrevet

Veldig bra at du satte ned foten og ivaretar eget liv og helse! Bra jobbet 🙌🏻

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...