Gå til innhold

Boligmarkedet nå for tiden i sentrumsnære strøk, Oslo

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Hvordan er boligmarkedet i og rundt sentrum av Oslo for tiden? Tenker da på typiske førstegangsboliger. Er det fortsatt sånn at alt går over prisantydning? Nå som egenkapitalkravet gikk ned ved årsskiftet vil det vel bare bli enda mer rift om boligene? 

Noen som har tips til områder jeg bør sjekke ut eller andre tips og triks som kan komme til nytte? Helst ikke mer enn 10-15 min fra Nationaltheatret med kollektiv (hvor langt ut kommer man egentlig da?) 

Takk!

Anonymkode: 46e7c...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10-15 min er alt fra Etterstad, Nydalen, Manglerud osv. 

Om du legger på 5 min med tbane kan du nok få til prisantydning. 

Bydel Gamle Oslo/Sagene - innenfor Ring 3 er nok å glemme på prisantydning sånn generelt. 

Tipset/trikset kan være å kjøpe på Årvoll fremfor Tonsenhagen for eksempel. Eller Manglerud fremfor Gamlebyen. 

Endret av AprilLudgate
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosenhoff of Sinsen gir litt byfølelse for mindre penger. 

Anonymkode: 4945c...318

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar! 🥰 I første omgang vil jeg konsentrere meg om de helt sentrumsnære områdene, men utvider gjerne søket hvis/når det viser seg å bli vanskelig. 

Hvor mye over prisantydning bør man ta høyde for i disse områdene, sånn erfaringsmessig? Kanskje noen som har fulgt med eller deltatt i budrunder nylig? 

Finnes det en måte å se hvor lenge de har ligget for salg? I FINN-annonsene ser jeg bare "sist endret", det hadde vært veldig kjekt å vite feks om det er første visning som er annonsert nå eller om det har vært tidligere visninger. Uten å måtte involvere seg med alle meglerne...

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dagsrevyen nettopp rapporterte de om høyt press og forventning om at det vil stige.
Mer kupping! 

Endret av Fjugur
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville i alle fall prøvd å finne et sted der man kan ta T-banen. Mye mer komfortabelt og effektivt enn buss.

Anonymkode: 436b1...ea4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjugur skrev (57 minutter siden):

I dagsrevyen nettopp rapporterte de om høyt press og forventning om at det vil stige.
Mer kupping! 

Ikke sant. Jeg ser allerede noen annonser nå der visning er avlyst fordi boligen er solgt. 

Mon tro hvor mye man må legge på for å greie å kuppe? 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Ville i alle fall prøvd å finne et sted der man kan ta T-banen. Mye mer komfortabelt og effektivt enn buss.

Anonymkode: 436b1...ea4

Godt innspill 😊

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...