Gå til innhold

Barnet har veldig svingende feber på dag 7!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal så klart ringe med fastlegen igjen på mandag hvis det ikke har gitt seg - snakket med legekontoret på fredag. 

Er det noen her som har opplevd veldig svingende langvarig feber på barnet sitt? 
3 åringen er nå på dag 7 med feber (pleier maks å ha feber i 3 dager tidligere), hvor feberen varierer veldig fra 38,1 til 39,2 men i løpet av dagen så kan temperaturen være nede i 37,8. 

Han klager en del på at han har vondt i det ene kneet sitt (men ikke i det andre), og av og til i øynene. 
Han er også veldig forkjølet, som også resten av familien er. 

Så er jo trolig et virus, men mamma hjertet blir litt bekymret når feberen er så veldig svingende og har vart så lenge - samt at han sier han har vondt i det ene benet. 

Anonymkode: 1ea31...1e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan er allmenntilstanden? Får han i seg nok drikke? 

Anonymkode: 0a745...6c5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her pleier de å undersøke barn som har hatt feber ei uke. Måle crp og lytte på. Snakk med legevakten du.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at han har hatt feber en hel uke og han har disse smertene i ene kneet så bør du kontakte legevakten i kveld. Ring dem og snakk med dem!

Anonymkode: 8ca4e...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvordan er allmenntilstanden? Får han i seg nok drikke? 

Han er fin i formen ellers, spiser bra og drikker bra. Leker som han pleier. 

TS

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Med tanke på at han har hatt feber en hel uke og han har disse smertene i ene kneet så bør du kontakte legevakten i kveld. Ring dem og snakk med dem!

Anonymkode: 8ca4e...afc

Her vi bor er ikke legevakten så veldig greie å ha med å gjøre. 
De er ganske vanskelige og tar ikke ting på alvor. 
Så derfor jeg er litt nølende til å ringe dem. 

TS 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vært det samme med feber her + hoste siden november.  Vært hos lege 3 ganger. Fikk igår astmamedisin og det virker som det hjelper litt. Bare at her så spiser ikke barnet så bra ( gått ned litt i vekt da hun har vært syk lenge ) min mann har mykoplasma så trolig det lille har ( venter prøvesvar )  

Anonymkode: 5f7fd...8a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han spiser og drikker godt, leker som vanlig og har grei allmenntilstand ville ikke jeg vært så kjempebekymret. Har han slått kneet? Halter han? Er det noe hevelse, rødhet eller lignende?

Anonymkode: 7c237...5cd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere barn som har hatt slik svingende feber i over en uke her, både i den yngstes barnehage og den eldstes klasse. Noen sa at noen hadde sagt at et av disse barna, og foreldrene, hadde fått påvist influensa, men jeg vet ikke sikkert om det stemmer. Det ene barnet mitt fikk 40 i feber på julaften, var nesten feberfri 2. juledag og så høy feber igjen 3. juledag og sånn fortsatte det. Hun var varig helt feberfri og i god form igjen på 1. nyttårsdag. Så det varte altså en uke, og helt feil uke, kan en si. 

Vi har også erfart noe lignende da et av barna hadde streptokokker i høst. Bare at da var det først ørebetennelse, og så halsbetennelse, så det fremstod litt mer som to sykdomsløp. Det endte med at hun trengte antibiotika. God bedring til barnet ditt, håper det er over nå. 

Anonymkode: 4f24a...028

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har alle barn som voksne hatt mykoplasma med svingene feber…

Anonymkode: e8fa9...967

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært veldig vanlig denne vinteren. nabojenta hadde av og på feber i 16 dager, lege er par ganger men ikke så mye å gjøre med feber/virus. Drikke mye kaldt er vel viktigste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden han leker og spiser ville jeg ringt fastlegen i morgen når de åpner. Kjedelig å sitte på legevakt i flere timer. Ring evt og spør om dere mening, så er du sikker. 

Barn kan si au mange steder..de klarer ikke alltid å uttrykke seg..så hodepine grunnet feber kan være au i kneet..så lenge han ikke har synlig skade,ville ikke jeg bekymret meg. Si det evt til lege i morgen i tilfelle det er relevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da jeg og barna mine hadde mykoplasma for noen måneder siden hadde vi alle feber i hhv 9, 10 og 11 dager. Var hos legen men de bare sa det skulle gå over av seg selv. Og det gjorde det til slutt, men tok tid! God bedring!

Anonymkode: 2e628...552

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...