Gå til innhold

Hva funker best for raskt resultat?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenkte å kutte noe nå etter jul for en boost - challenge, og lurer på hva som gi størst effekt på vekt (isolert sett, skal trene også, og spiser variert sunt vanligvis)

1. kutte all alkohol

2. kutte sukker, inkl juice fra hverdagsmaten

3. kutte frokost helt, faste fram til lunsj

Vil helst bare ha en sånn «greie» av gangen nå når jeg starter i jobb igjen

Anonymkode: 69d1f...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det sier jo seg selv at det alternativet du inntar mest kalorier er det du burde kutte. 

Anonymkode: ee04e...020

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Alle kalorier i flytende form bør kuttes.

Anonymkode: bbef1...faa

Ok. Så egt punkt 1 og 2 kan gi meg litt drahjelp?

Altså i tillegg til trening, kutte all drikke som ikke er vann og kaffe (svart)

Takk, veldig godt innspill, skal prøve det som en 75 d challenge😊

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Det sier jo seg selv at det alternativet du inntar mest kalorier er det du burde kutte. 

Skjønner det. Men vil ha en sånn konkret enkel challenge nå i jan feb (75 dager) som ikke gjør at jeg teller kalorier. Skal trene og spise sunt ellers, så mest for å få en ekstra boost 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skjønner det. Men vil ha en sånn konkret enkel challenge nå i jan feb (75 dager) som ikke gjør at jeg teller kalorier. Skal trene og spise sunt ellers, så mest for å få en ekstra boost 

Men hvordan mener du at fremmede på internett skal kunne svare deg på det når ingen kan vite hva og hvor mye du spiser og drikker?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eneste som funker er å spise mindre enn mann forbrenner, å trene vekk 1kg fett er nesten 2t trening x7 dager i uka

Kombinasjonen av trening og underskudd av kalorier er jo selvfølgelig best, i starten i hvert fall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tenkte å kutte noe nå etter jul for en boost - challenge, og lurer på hva som gi størst effekt på vekt (isolert sett, skal trene også, og spiser variert sunt vanligvis)

1. kutte all alkohol

2. kutte sukker, inkl juice fra hverdagsmaten

3. kutte frokost helt, faste fram til lunsj

Vil helst bare ha en sånn «greie» av gangen nå når jeg starter i jobb igjen

Redusere alkohol inntaket er generelt sett alltid bra, men som andre har påpekt, så handler det om den totale mengden kalorier du inntar. Får du i deg mer enn du bruker, ja da går du opp i vekt. Faste virker som en dårlig løsning, hva med å lage en kostholdsplan og prøve å holde seg til den, sett av dager der du unner deg noe ekstra eller så kommer du til å sprekke fort. Vektnedgang handler om å endre vaner permanent. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starte med nr 3 for å kjenne på litt sult og ikke bli nervøs over å gå litt uten mat. Da setter man  veldig pris på mat når man spiser.

Anonymkode: 671ec...4e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg hadde det ikke vært noen nytte i nr1. Jeg drikker maks ett glass vin i måneden og det er ikke mange kalorier å spare der. Kutte sukker, derimot, ville jeg spart mange kalorier på. For en som drikker øl hver dag, men som aldri drikker juice og aldri spiser godteri, ville du vært mest nyttig å kutte alkohol. Hva som er mest nyttig for deg, vet du bedre enn oss. 

Anonymkode: 9da9d...b8a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som fungerte for meg, og har fungert i mange år, er; 

1) kuttet alt av godteri, snop, og mellommåltider. 

2) litt mer bevisste valg, unngå å bli stapp mett, men spiser ellers akkurat det jeg vil. Eksempel er at jeg fortsatt lager omelett med godt tilbehør til lunsj, men dropper ost. Jeg spiser fortsatt vanlig fredags taco, men tar ikke det siste skjellet når jeg egentlig er mett. 

3) lystbetont trening. Droppet alt av programmer, senter, styrke - ting jeg ikke likte, som bare ødela all treningslyst. jeg liker å løpe, og gjorde det så enkelt. 

Men aller viktigst; ikke alt på en gang. Fokuserte i mange uker kun på 1). Først når jeg tanken på snop og slik aldri slo meg lenger gikk jeg videre på 2). 

Anonymkode: b37c9...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du bommer litt allerede i trådtittel.

Du må bestemme deg for om du ønsker raskt resultat, eller varig resultat. For det er to helt forskjellige ting. 

Anonymkode: b37c9...832

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg holder på med 75 medium nå. Veldig motiverende både for meg og mannen.

Kuttet alt snop og junkfood og ferdigmat. Ingen brus eller juice. Kun kaffe/te/vann.

Økt inntak av vann hjelper MYE.

1t trening 6 dager i uken. Aktiv hviledag søndag, men da går vi uansett minst 12k skritt totalt.

Spiser ubegrenset med grønnsaker, og deretter mye protein/fett. Minker karbohydrater i forhold til før vi begynte utfordringen.

Vi opplever bedre søvn og bedre energi allerede og vi begynte 2 januar!

Anonymkode: 4eae6...77f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...